풀무원의 포장두부는 2008년 현재 해당시장의 절반 이상을 점유하고 있는 대표상품이다. 그러나 후발주자의 공격적인 마케팅 활동과 추격으로 인해 보다 차별화된 광고 전략을 필요로 하게 되었다. 본 사례는 이러한 상황을 타개하기 위해 경쟁사와 차별화된 제품의 강점을 핵심 메시지로 하여 진행되었던 광고커뮤니케이션을 다루고 있다. 식품의 주요 구매자인 주부들이 선호하는 TV와 잡지매체를 위주로 진행된 풀무원 두부의 광고커뮤니케이션은 ‘콩이 다른 두부’를 핵심 메시지로 설정하였으며, 풀무원 두부의 이미지 개선과 인지도 방어에 도움을 준 것으로 평가를 받고 있다.This case study analyzes the 2008 advertising campaign of Pulmuone(PMO), one of the leading food manufacturers in South Korea. Until 2006, PMO had a 60% market share in the packaged tofu category. However, as its competitor C corporation enacted aggressive marketing campaigns for its packaged tofu products, PMO started to lose its market share. The situation prompted PMO to develop an advertising campaign by focusing on the competitive advantage of its products. PMO emphasized its use of first grade, domestically grown soy beans in its packaged tofu products and designed a key message: "Different soy beans, different tofu." The campaign was quite a success, contributing to the increase of packaged tofu market share and improving brand image of PMO tofu.