몰입감을 주기 위한 초대형 화면을 생성하기 위하여 원통이나 구 모양의 비평면 스크린의 사용이 증가하고 있다. 기존의 방법에서 스크린을 2차 곡면으로 모델링하여 영상이 스크린의 3차원 평면위에 투사되는 대응점을 찾기 위하여 quadric matrix를 이용한다. 그러나 기하학적 영상 보정 후에도 스크린의 모양에 약간의 변화나 움직임이 생길 경우에 quadric matrix가 변하게 된다. 본 논문에서는 스크린의 움직임 및 변화가 작은 경우 약간의 움직임에 의해 변형된 quadric matrix를 구하기 위해 3차원 정보를 새로이 구하지 않고, 스크린을 부분적인 평면으로 근사하여 영상의 기하학적 왜곡을 보정을 하는 방법을 제안하였다. 이상의 과정을 실제 환경에서의 실험을 통하여 그 성능을 확인하였다.Non-planar screens such as cylinder and sphere shaped screens are widely used for high-resolution immersive visualization environments. An existing method employs quadric matrix that maps an image onto a curved screen. However if the shape of the screen changes or moves, the quadric matrix will not be valid. In this paper, we assume that the screen is a quadric shape and the screen movement or change are relatively small. Then we propose to use a piecewise planar approximations for the screen to compensate for the geometric distortion on a non-planar screen. We demonstrate the effectiveness and efficiency of the proposed method through experiments.