혼례예식장 대안을 고려할 때, 의사결정 당사자는 혼례예식장 품질수준에 대한 사전정보를 가지고 신중한 의사결정을 내리게 될 것이라고 가정할 수 있으므로, 본 연구자는 혼례예식장 서비스 평가차원을 관찰과 경험을 토대로 관련된 문헌연구를 통해 크게 세 가지 차원인 상호작용 서비스, 물리적 환경 서비스, 그리고 결과적 서비스 차원으로 나누어 보았다. 이와 같은 세 가지 차원들 간의 관계를 가설적 구성개념에 의한 모형으로 제시하여 각 구성개념들 간의 관계를 실증적으로 검정하여 보았다. 이를 위해 하위 구성요인들을 문헌연구와 운영경험을 바탕으로 설문을 구성하여 설문을 구성하였으며, 설문의 타당성을 확보하기 위해 2회의 사전조사를 통해 설문을 완성하였다. 응답자의 모집단은 대구, 서울, 인천, 부산인 4대 광역시의 성인 남녀이며, 분석은 SPSS 13.0 과 LISREL 8.54. 패키지를 이용해 확인요인 및 경로 분석을 하여 그 결과를 해석하고 의미를 부여하였다. 분석결과는 상호작용 서비스품질과 물리적 환경 서비스 품질이 결과적 서비스 품질에 유의한 영향을 미치는 것으로 나타났다. 혼례예식장 서비스는 종사원들에 의한 과정과 결과 서비스뿐만 아니라 상징적인 물리적 환경 품질이 서비스 성과의 평가에 주요 요인으로 작용하였다.when considering alternatives of wedding halls, it is assumed that wedding halls were selected by customers from the extended decision making. To accomplish the objective of this study, hypothetical construct concept was established by considering the evaluation dimension of service performance based on the reviewed literature. the evaluation dimensions of wedding hall service quality can be classified into the interaction, physical environment, performance dimensions, and each dimension of sub-dimensionsA survey questionnaire completed through a pilot test was distributed to married in metropolitan cities such as Seoul, Daegu. Study analyses include factor analysis, confirmatory factor analysis and path analysis using statical package of SPSS 13.0 and LISREL 8.54. As a result of hypotheses test, when evaluating wedding halls, customers evaluate production quality consisting of interaction quality and physical environment quality. Thus strategic competitiveness and innovation of products should be taken into consideration based on the three dimension of quality.