최근 광고회사의 수가 급격하게 증가하고 광고회사의 역할이 점차 증대되어 가고 있는 점을 고려할 때 어떤 광고회사를 선정할 것인가와 관련된 의사결정 문제는 매우 중요한 것으로 인식된다. 이에 본 연구는 다면적 평가기준을 통한 의사결정방법인 계층분석과정(AHP: Analytic Hierarchy Process)을 통해 광고회사 선정의 중요도 및 우선순위를 파악하기 위한 목적으로 이루어졌다. 분석결과 1단계에서는 ‘경험 요인’이 가장 중요한 것으로 나타났으며, 그 다음은 ‘업무능력 요인’, ‘인적/관계화 요인’, ‘조직 요인’의 순으로 나타났다. 1단계와 2단계 분석결과를 종합한 결과 ,캠페인 사례 경험‘이 상대적으로 가장 중요한 것으로 나타났고, 이어 유사업종 대행경험, 크리에이티브, 광고기획 및 전략의 순인 것으로 나타났다.According to the increase of a number of advertising agencies and their importance, how to choose an advertising agency is becoming a key question in the business. Therefore, the present research aims to disclose relative importance evaluation criteria and priority using Analytic Hierarchy Process based on multi-faceted evaluations. The results showed that at the first step ‘experience’ is the most important factor followed by ‘performance,’ ‘human relationship,’ and ‘organization’. In detail, the most important factor is ‘successful campaign experience’ followed by ‘similar experience,’ ‘creative,’ and ‘advertising planning and strategy’.