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대표형(전거형, Authority) | 생물정보 | 이형(異形, Variant) | 소속 | 직위 | 직업 | 활동분야 | 주기 | 서지 | |
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표제지
목차
제1장 서론 11
제1절 연구의 배경 11
제2절 연구의 목적 16
제2장 이론적 배경 18
제1절 소셜미디어 개관 18
1. 소셜미디어의 개념 18
2. 소셜미디어의 특성 20
3. 소셜미디어와 관련된 연구의 동향 22
4. 소셜미디어 시대의 소비자와 브랜드 관계 25
제2절 브랜드 경험의 개념 및 차원 28
1. 브랜드 경험의 개념 28
2. 브랜드 경험의 차원 및 측정 32
3. 브랜드 경험과 관련된 연구의 동향 41
제3절 소셜미디어 시대, 브랜드 경험에 관한 재개념화 필요성 46
제4절 척도개발 이론에 관한 선행연구 50
1. 척도개발이론에 관한 개관 50
2. 본 연구의 척도개발 단계 52
제3장 브랜드 경험의 속성 및 구조 확인을 위한 연구 55
제1절 소비자 표적집단 인터뷰 55
1. 연구문제 및 방법 56
2. 연구결과 59
3. 브랜드 경험의 차원 및 예비항목의 구성 71
제2절 전문가 심층인터뷰 76
1. 연구방법 77
2. 연구결과 78
제3절 본 연구가 제안하는 브랜드 경험의 가설적 차원 83
제4장 브랜드 경험 구조의 탐색 및 다차원적 척도 개발 85
제1절 연구방법 85
1. 조사 브랜드의 선정 85
2. 사전조사 86
3. 조사대상 및 자료의 수집 87
4. 설문의 구성 및 진행 88
5. 분석방법 88
제2절 연구결과 90
1. 탐색적 요인분석 결과 90
2. 확인적 요인분석 결과 96
3. 타당도 검증 99
4. 신뢰도 검증 101
5. 최종 브랜드 경험 측정문항 제안 102
제5장 브랜드 경험과 긍정적 감정, 브랜드 충성도와의 관계 104
제1절 연구가설 및 연구문제 104
제2절 연구방법 109
1. 조사대상 및 자료의 수집 109
2. 조사 브랜드의 선정 111
3. 주요 변인의 측정 111
제3절 연구결과 112
1. 탐색적 요인분석 결과 112
2. 확인적 요인분석 결과 115
3. 타당도와 신뢰도 분석 119
4. 구조모형의 검증 122
제6장 결론 및 제언 134
제1절 연구결과 및 논의 134
제2절 연구의 시사점 및 의의 143
제3절 연구의 한계점 및 향후 연구 방향 147
참고문헌 149
부록 171
〈부록 1 - 1차 자료수집 설문지〉 171
〈부록 2 - 2차 자료수집 설문지〉 177
국문초록 182
Abstract 184
〈그림 2-1〉 본 연구의 절차 54
〈그림 3-1〉 브랜드 경험의 영역에 관한 가설적 제안 84
〈그림 4-1〉 확인적 요인분석 결과 98
〈그림 5-1〉 연구모형 109
〈그림 5-2〉 2차 자료 확인적 요인분석 결과 118
〈그림 5-3〉 브랜드 경험과 결과 변인들 간의 구조방정식 모형 검증 결과 125
〈그림 5-4〉 감각/감정적 경험과 결과 변인들 간의 구조방정식 모형 검증 결과 127
〈그림 5-5〉 확대된 인지적 경험과 결과 변인들 간의 구조방정식 모형 검증 결과 129
〈그림 5-6〉 공유적 경험과 결과 변인들 간의 구조방정식 모형 검증 결과 131
〈그림 5-7〉 행동적 경험과 결과 변인들 간의 구조방정식 모형 검증 결과 132
〈그림 6-1〉 소셜미디어 시대, 소비자 중심의 브랜드 경험에 관한 차원 및 구조 140
최근에 이르러 브랜드 경험에 대한 학문적, 실무적 관심의 증대에도 불구하고 브랜드 경험에 대한 개념 및 측정에 관한 실증연구는 미흡한 실정이다. 특히, 2010년을 기점으로 소셜미디어 시대의 도래에 따라 소비자의 인식 및 행동의 변화가 중요한 이슈로 대두되고 있음에도 불구하고, 이를 반영한 브랜드 경험의 개념 및 측정에 관한 연구는 매우 제한적이다. 이에 본 연구는 소셜미디어 시대의 도래에 따른 소비자의 변화된 인식과 행동을 기반으로 한 브랜드 경험에 대하여 주목하며, 이를 새롭게 재개념화하고 측정도구를 개발하고자 하였다.
문헌연구와 정성적 연구를 통하여 개발된 브랜드 경험의 새로운 차원 및 측정항목들은 탐색적 요인분석과 확인적 요인분석을 통하여 신뢰성과 수렴타당도를 검증하는 절차를 거쳤다. 먼저, 소셜미디어 시대의 도래에 따라 브랜드 경험은 기존의 브랜드 경험보다 양적으로나 질적으로 확대되어 나타남을 확인할 수 있었다. 소비자들은 보다 다양한 미디어의 접점에서 브랜드를 경험할 뿐 아니라 소셜미디어에 의한 개인과 타인의 연결은 브랜드 경험의 양적인 확대에 있어서도 영향을 미쳤다. 또한, 소비자들은 자신이 브랜드 경험의 주체로써 인식하며, 나와 브랜드의 관계에 있어 보다 적극적으로 개입하고 관여하며 브랜드를 경험하는 것으로 나타났다.
이에 따라 본 연구를 통하여 도출된 소셜미디어 시대, 소비자 중심의 브랜드 경험의 차원을 살펴보면, 기존 선행연구에서 나타났던 감각적 경험과 감정적 경험은 하나의 차원으로 도출되었으며 행동적 차원은 별도의 차원으로 나타났다. 또한, 연구를 통하여 밝혀진 브랜드 경험의 새로운 차원은 확대된 인지적 경험으로 이는 기존의 인지적 경험보다 소비자가 적극적으로 개입하고 몰입하는 경험의 영역에 해당하였으며, 마지막으로 개인과 타인과의 관계를 통하여 공유되는 경험의 영역으로 공유적 경험의 차원이 제안되었다. 또한, 새롭게 개발된 브랜드 경험의 측정항목이 관련변인과의 관계를 얼마나 잘 설명하고 예측하는가를 확인하기 위하여 브랜드 경험이 긍정적 감정과 브랜드 충성도에 미치는 영향을 확인하였는데, 브랜드 경험은긍정적 감정과 브랜드 충성도에 긍정적인 영향을 미치고, 긍정적 감정은 브랜드 경험과 브랜드 충성도 간의 관계에 매개변수의 역할을 하는 것으로 확인되었다.
소비자의 브랜드 경험은 브랜드 전략의 수립에 있어서 시작과 중요한 과정에 해당한다. 이에 소비자와 기업 간의 커뮤니케이션 패러다임이 변화하고, 소비자가 본격적인 정보의 생산, 유통, 소비를 담당하는 소셜미디어 시대에 효과적인 브랜드 전략을 수립하기 위해서 브랜드 경험에 대한 개념 및 차원의 재정의가 우선시 되어야 할 것이다. 본 연구는 이러한 관점에서 소셜미디어 시대의 소비자 중심의 브랜드 경험에 관한 개념 및 차원, 측정척도를 제시하였다는 점에서 중요한 의의를 찾을 수 있다.번호 | 참고문헌 | 국회도서관 소장유무 |
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1 | 스마트 미디어와 SNS, 커뮤니케이션 행태를 어떻게 변화시킬 것인가 ![]() |
미소장 |
2 | Effect of customer's emotion experienced during Internet shopping on shopping behavior according to Internet shopping motivation | 소장 |
3 | 매개된 감정 : SNS와 우리 시대의 감정구조 | 소장 |
4 | 전략적 대안으로서 경험 커뮤니케이션 모델의 유용성에 관한 연구 : 총체적 경험유형과 Ex-Pros.의 분석을 토대로 | 소장 |
5 | 소셜네트워크서비스 이용에 대한 비교 연구 | 소장 |
6 | The passed-on effect and social influence of viral advertising in social network service | 소장 |
7 | The Influence of Facebook Ad Type on Advertising Effect Persuasion Knowledge Model and Technology Acceptance Model | 소장 |
8 | Dual Path Model in Service Loyalty Formation Process ![]() |
미소장 |
9 | The Influence of Positive Emotion induced by Brand Experience on Enhancing Self Perception and Brand Loyalty | 소장 |
10 | 소셜미디어 환경에서의 공중의 위기 커뮤니케이션 행동 모델 개발에 관한 연구 | 소장 |
11 | CEO 트위터 사과메시지의 위기관리 효과 : 트위터 사과여부, 사과주체, 감성적 소구를 중심으로 | 소장 |
12 | The Synergy Impact of using SNS according to Exposure Order on Media Mix: Interaction of SNS advertising type ![]() |
미소장 |
13 | Development and Validation of Social Network Service Adoption Factor Scales | 소장 |
14 | The Effects of Social Network Service Activities in the Consumers` Knowledge Creation and Continuous Intention to Use | 소장 |
15 | 인터넷 쇼핑몰 특징과 감정적 반응과의 관계에 관한 연구 | 소장 |
16 | 서비스 산업에서의 고객참여 측정도구 개발 : PARTICQUAL | 소장 |
17 | 브랜드 경험의 척도개발과 브랜드 애착 및 로열티에 미치는 영향 | 소장 |
18 | (2006). 연구방법론. 학지사. | 미소장 |
19 | A Study on the Effects of College Students` Use Motives of Social Media on Advertisement Uses | 소장 |
20 | (2006). 다변량 데이터 분석법의 이해. 커뮤니케이션북스. | 미소장 |
21 | 듀이의 자연주의적 형이상학에 근거한 '교육적 경험'의 원리 | 소장 |
22 | (2012). 한국형 단축 공감척도의 타당화. 한국산학기술학회논문지, 13(11), 5354-5363. | 미소장 |
23 | (2012). SNS 블로그를 이용한 웹 브랜드자산 구축방안에 관한 연구: 포털브랜드의 블로그에 대한 소비자의 체험이 웹 브랜드충성도에 미치는 영향을 중심으로. 정치정보연구, 15(1), 29-66. | 미소장 |
24 | 브랜드 앱에 대한 이용자의 체험이 브랜드성과에 미치는 영향에 관한 연구 : 텔레프레즌스(telepresence)의 매개변인으로서의 역할을 중심으로 | 소장 |
25 | 온라인 상의 체험의 유형화와 체험이 웹자산에 미치는 영향에 관한 연구 : 슈미트(Schmitt, 1999)의 총체적 체험이론을 중심으로 | 소장 |
26 | 페이스북 팬페이지에 대한 이용자의 감정적 애착이 온라인 구전의도에 미치는 영향에 관한 연구 : 소비자-브랜드 관계 만족의 매개효과를 중심으로 | 소장 |
27 | (2012). 스마트 미디어로서의 개인화된 메시지 신디케이션. 정보처리학회논문집, 19(1), 61-68. | 미소장 |
28 | (2010). 웹 2.0 시대의 SNS(Social Network Service)에 관한 고찰. 경영정보연구, 29(4), 143-167. | 미소장 |
29 | Practice of factor analysis in Korean academic journals ![]() |
미소장 |
30 | 브랜드체험이 소비자-브랜드관계에 미치는 영향 | 소장 |
31 | 고객만족 연구에 관한 종합적 고찰 | 소장 |
32 | Effect of Experiential Marketing on Brand Loyalty in Local Festival | 소장 |
33 | 소셜미디어 이용 동기 연구 ![]() |
미소장 |
34 | An Effects of Network Externalities for Knowledge Sharing Intention in Social Networking Sites: Social Capital and Online Identity Perspective | 소장 |
35 | (2013). 소셜미디어 현황 및 활용 : SNS를 중심으로. KISDI 정책연구보고서. | 미소장 |
36 | Does Brand Experience Affect Consumer`s Emotional Attachments? | 소장 |
37 | (2012). 소셜미디어 이용 목적에 따른 이용자의 상호작용 경험에 관한 연구 : 페이스북과 트위터를 중심으로. 한국 HCI 학회학술대회, 528-531. | 미소장 |
38 | 기업의 SNS활동이 기업이미지 제고에 미치는 영향 | 소장 |
39 | 소비관련 감정척도의 개발 | 소장 |
40 | (2011). 소셜미디어의 성장과 온라인 사회관계의 진화. 정보통신정책연구원 보고서. | 미소장 |
41 | (2010). 마케팅 조사론. 청람. | 미소장 |
42 | The Effect of Social Capital and Information Attributes on Interaction and e-WOM in Social Network Services | 소장 |
43 | (2009). 공동경험. 한국 HCI 학회 학술대회, 868-875. | 미소장 |
44 | (2013). 마케팅 영역의 소셜 미디어 연구 지식 구조 분석. 마케팅연구, 28(2), 155-171. | 미소장 |
45 | (2001). 마케팅조사방법론. 법문사. | 미소장 |
46 | Exploratory Study on SNS (Facebook and Twitter) Brand Personality and Brand Loyalty Focused on Moderating Effect of the Involvement | 소장 |
47 | 패스트패션 브랜드 경험이 브랜드 충성도에 미치는 영향에 관한 연구 | 소장 |
48 | 대학생들의 소셜 미디어 이용의 정치 참여 효과 메커니즘 분석 ![]() |
미소장 |
49 | (2007). 소셜네트워킹서비스(SNS)의 동향과 전망. 한국과학기술정보연구원 보고서, 1-59. | 미소장 |
50 | The Influences of the Public’s Perception for a CEO’s Social Presence in Social Media on the CEO-Public Relationship and Organizational Reputation | 소장 |
51 | (2014). 한국 소비사회의 등장과 미시권력의 변화. 한국사회학, 48(1), 133-172. | 미소장 |
52 | Contact Points for Communication as Information Sources of Brand Experience : An Investigation of Appropriateness with Prior Knowledge and Product Types | 소장 |
53 | Political Communication and Civic Participation Through Blogs and Twitter | 소장 |
54 | (2008). 사회과학조사방법론. 학현사. | 미소장 |
55 | 웹 특성 변수가 웹 브랜드자산 형성요인에 미치는 영향에 관한 연구 | 소장 |
56 | (2009). 소셜 미디어의 확산과 미디어 콘텐츠에 대한 수용자 인식연구. 2009년 한국언론정보학회 가을철 정기학술대회 특별세션 Social Communication Media의 의미와 영향, 5-31. | 미소장 |
57 | The Effects of Brand Experience on Brand Satisfaction and Loyalty | 소장 |
58 | SNS 진정성의 속성과 척도개발에 관한 연구 : 트위터와 페이스북 이용자의 진정성 지각을 중심으로 | 소장 |
59 | The Effect of Publicity Tones and Involvement Types on Publics’ Perception Changes | 소장 |
60 | A Study on Being Fan of Brand Fan Pages through the Analyses of Facebook Users’ Log Data: Focusing on the Effects of Public Self-Consciousness, Need for Uniqueness, and Self-Esteem | 소장 |
61 | 공적자기의식과 나르시시즘이 페이스북 브랜드 팬페이지의 공유의도에 미치는 영향 : 브랜드 컨셉의 조절효과 분석 | 소장 |
62 | Antecedents and Consequences of Knowledge Sharing on SNS | 소장 |
63 | (2011). 온라인 브랜드의 총체적 체험이 소비자-브랜드 관계 및 브랜드 애착, 브랜드 몰입에 미치는 영향 - 네이버 브랜드 카페 사용자들을 중심으로. 경영정보연구, 30(1), 159-185. | 미소장 |
64 | Consumer Information Sharing in Social Media | 소장 |
65 | Criteria for Selecting Appropriate Fit Indices in Structural Equation Modeling and Their Rationales ![]() |
미소장 |
66 | (2004). 한국 정서경험척도의 개발과 타당화 연구. 한국심리학회지, 23(3), 771-787. | 미소장 |
67 | The Effects of Brand Experience on Brand Satisfaction and Loyalty | 소장 |
68 | (1991). Managing Brand Equity. New York, The Free Press. | 미소장 |
69 | (1996). Building Strong Brands. New York, The Free Press. | 미소장 |
70 | When Good Brands Do Bad ![]() |
미소장 |
71 | Structural equation modeling in practice: A review and recommended two-step approach. ![]() |
미소장 |
72 | E‐satisfaction and e‐loyalty: A contingency framework ![]() |
미소장 |
73 | (2004). The urge to splurge: A terror management account of materialism and consumer behavior. Journal of Consumer Psychology, 14(3), 198-212. | 미소장 |
74 | Social media, reputation risk and ambient publicity management ![]() |
미소장 |
75 | Facebook profiles reflect actual personality, not self-idealization. ![]() |
미소장 |
76 | On the evaluation of structural equation models ![]() |
미소장 |
77 | Older adolescents' motivations for social network site use: the influence of gender, group identity, and collective self-esteem. ![]() |
미소장 |
78 | The moderator-mediator variable distinction in social psychological research: conceptual, strategic, and statistical considerations. ![]() |
미소장 |
79 | Evoking emotion: affective keys to hotel loyalty ![]() |
미소장 |
80 | Are the Drivers and Role of Online Trust the Same for All Web Sites and Consumers? A Large-Scale Exploratory Empirical Study ![]() |
미소장 |
81 | (2003). Defining co-experience. In Proceedings of the 2003 International Conference on Designing Pleasurable Products and Interfaces, 109-113. | 미소장 |
82 | Co-experience: user experience as interaction ![]() |
미소장 |
83 | (2002). Managing the total customer experience. MIT Sloan Management Review, 43(3), 85-89. | 미소장 |
84 | The impact of customer experience on brand equity in a business-to-business services setting ![]() |
미소장 |
85 | Online experiences: flow theory, measuring online customer experience in e-commerce and managerial implications for the lodging industry ![]() |
미소장 |
86 | Individual Differences in the Centrality of Visual Product Aesthetics: Concept and Measurement ![]() |
미소장 |
87 | (2008). Social network sites: Definition, history and scholarship. Journal of Computer‐Mediated Communication, 13(1), 210-230. | 미소장 |
88 | Customer behavioral intentions for online purchases: An examination of fulfillment method and customer experience level ![]() |
미소장 |
89 | Brand Experience: What Is It? How Is It Measured? Does It Affect Loyalty? ![]() |
미소장 |
90 | (2012). Understanding the influence of cues from other customers in the service experience: A scale development and validation. Journal of Retailing, 88(3), 384-398. | 미소장 |
91 | The Concept of External Validity ![]() |
미소장 |
92 | Convergent and discriminant validation by the multitrait-multimethod matrix. ![]() |
미소장 |
93 | Revisiting consumption experience: a more humble but complete view of the concept ![]() |
미소장 |
94 | Organizing for Radical Product Innovation: The Overlooked Role of Willingness to Cannibalize ![]() |
미소장 |
95 | The Chain of Effects from Brand Trust and Brand Affect to Brand Performance: The Role of Brand Loyalty ![]() |
미소장 |
96 | The role of the business model in capturing value from innovation: evidence from Xerox Corporation's technology spin‐off companies ![]() |
미소장 |
97 | Branding in the post-internet era ![]() |
미소장 |
98 | Conceptualising and Measuring the Equity of Online Brands ![]() |
미소장 |
99 | (2012). How user-generated content affects brands. Journal of Advertising Research, 52(1), 53–64. | 미소장 |
100 | Determinants of consumer engagement in electronic word-of-mouth (eWOM) in social networking sites ![]() |
미소장 |
101 | A Paradigm for Developing Better Measures of Marketing Constructs ![]() |
미소장 |
102 | Building contemporary brands: a sponsorship-based strategy ![]() |
미소장 |
103 | (1991). Affect and consumer behavior. Handbook of Consumer Behavior, 4(7), 188-240. | 미소장 |
104 | What Is Coefficient Alpha? An Examination of Theory and Applications ![]() |
미소장 |
105 | UGIS: Understanding the nature of user-generated information systems ![]() |
미소장 |
106 | (1991). Scale Development: Theory and Applications(Vol.26). Sage Publications. | 미소장 |
107 | The C-OAR-SE procedure for scale development in marketing: a comment ![]() |
미소장 |
108 | Peak Experiences and Mountain Biking: Incorporating the Bike into the Extended Self ![]() |
미소장 |
109 | The History of Social Media and its Impact on Business ![]() |
미소장 |
110 | Research by Convenience ![]() |
미소장 |
111 | (2004). Understanding experience in interactive systems. In Proceedings of the 5th Conference on Designing Interactive Systems: Processes, Practices, Methods, and Techniques, 261-268. | 미소장 |
112 | Evaluating Structural Equation Models with Unobservable Variables and Measurement Error ![]() |
미소장 |
113 | Consumers and Their Brands: Developing Relationship Theory in Consumer Research ![]() |
미소장 |
114 | How to Sustain the Customer Experience:: An Overview of Experience Components that Co-create Value With the Customer ![]() |
미소장 |
115 | Scales in services marketing research: a critique and way forward ![]() |
미소장 |
116 | Mirror, Mirror on my Facebook Wall: Effects of Exposure to Facebook on Self-Esteem ![]() |
미소장 |
117 | Examining service experiences and post-consumption evaluations ![]() |
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118 | Effects of consumer perceptions of brand experience on the web: brand familiarity, satisfaction and brand trust ![]() |
미소장 |
119 | Ambiguity, Processing Strategy, and Advertising-Evidence Interactions ![]() |
미소장 |
120 | Brand communities based in social media: How unique are they? Evidence from two exemplary brand communities ![]() |
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121 | We’re all connected: The power of the social media ecosystem ![]() |
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122 | Modelling CRM in a social media age ![]() |
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123 | Social networks: the future of marketing for small business ![]() |
미소장 |
124 | The Impact of New Media on Customer Relationships ![]() |
미소장 |
125 | Product Experience Is Seductive ![]() |
미소장 |
126 | Marketing in Hypermedia Computer-Mediated Environments: Conceptual Foundations ![]() |
미소장 |
127 | The Experiential Aspects of Consumption: Consumer Fantasies, Feelings, and Fun ![]() |
미소장 |
128 | Consumer Brand Engagement in Social Media: Conceptualization, Scale Development and Validation ![]() |
미소장 |
129 | Consumers' use of brands to reflect their actual and ideal selves on Facebook ![]() |
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130 | How Consumers Consume: A Typology of Consumption Practices ![]() |
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131 | Perceived Control and the Effects of Crowding and Consumer Choice on the Service Experience ![]() |
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132 | (2009). Sensory Marketing. Palgrave Macmillan. | 미소장 |
133 | The role of brand experience and affective commitment in determining brand loyalty ![]() |
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134 | Do Product and Consumer Characteristics Affect the Relationship Between Online Experience and Customer Satisfaction? ![]() |
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135 | (2013). Determinants of participantʼs responses to marketing communications on social networking sites. Journal of the Academy of Business & Economics, 13(1), 61-78. | 미소장 |
136 | Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media ![]() |
미소장 |
137 | Conceptualizing, Measuring, and Managing Customer-Based Brand Equity ![]() |
미소장 |
138 | Store Shopping Experience and Consumer Price-Quality-Value Perceptions ![]() |
미소장 |
139 | Online consumer retention: contingent effects of online shopping habit and online shopping experience ![]() |
미소장 |
140 | Social Media? Get Serious! Understanding the Functional Building Blocks of Social Media ![]() |
미소장 |
141 | A framework for building brand equity online for pure‐play B2C retailers and services ![]() |
미소장 |
142 | Towards a better measure of customer experience ![]() |
미소장 |
143 | (2012). The effect of brand experience on brand relationship quality. Academy of Marketing Studies Journal, 16(1), 87-98. | 미소장 |
144 | The Power of “Like” ![]() |
미소장 |
145 | Facebook versus television: advertising value perceptions among females ![]() |
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146 | Customer experience: are we measuring the right things? ![]() |
미소장 |
147 | Social media: The new hybrid element of the promotion mix ![]() |
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148 | Lasting customer loyalty: a total customer experience approach ![]() |
미소장 |
149 | Building Brand Community ![]() |
미소장 |
150 | Understanding customer experience. ![]() |
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151 | (2010). Social media and its implications for viral marketing. Asia Pacific Public Relations Journal, 11(1), 1-9. | 미소장 |
152 | Beyond technology acceptance: Brand relationships and online brand experience ![]() |
미소장 |
153 | Building the service brand by creating and managing an emotional brand experience ![]() |
미소장 |
154 | Brand Community ![]() |
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155 | Introducing COBRAs: exploring motivations for brand-related social media use ![]() |
미소장 |
156 | Understanding and measuring the value of social media ![]() |
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157 | Evaluating the Impacts of Customer Experience on Purchase Intention ![]() |
미소장 |
158 | Multivariate Analysis of Brand Loyalty for Major Household Appliances ![]() |
미소장 |
159 | Measuring the Customer Experience in Online Environments: A Structural Modeling Approach ![]() |
미소장 |
160 | Brand experiences in service organizations: Exploring the individual effects of brand experience dimensions ![]() |
미소장 |
161 | Excitement or sophistication? A preliminary exploration of online brand personality ![]() |
미소장 |
162 | (1999). Whence consumer loyalty? The Journal of Marketing, 63(special issue), 33-44. | 미소장 |
163 | Customer delight: Foundations, findings, and managerial insight ![]() |
미소장 |
164 | (2015). What is rotating in exploratory factor analysis? Practical Assessment, Research & Evaluation, 20(2), 1-7. | 미소장 |
165 | Sensory stimuli and e‐tailers ![]() |
미소장 |
166 | Drivers and Outcomes of Brand Relationship Quality in the Context of Online Social Networks ![]() |
미소장 |
167 | Social Media Metrics — A Framework and Guidelines for Managing Social Media ![]() |
미소장 |
168 | (2004). A model for consumer devotion: Affective commitment with proactive sustaining behaviors. Academy of Marketing Science Review, 5(1), 1-45. | 미소장 |
169 | Welcome to the Experience Economy ![]() |
미소장 |
170 | (1999). The Experience Economy: Work is Theatre & Every Business a Stage. Harvard Business Press. | 미소장 |
171 | Customer experiences with brands: Literature review and research directions ![]() |
미소장 |
172 | E-Loyalty: Your Secret Weapon on the Web ![]() |
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173 | Measuring Emotions in the Consumption Experience ![]() |
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174 | Online Customer Experience: A Review of the Business‐to‐Consumer Online Purchase Context ![]() |
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175 | (2002). The C-OAR-SE procedure for scale development in marketing. International Journal of Research in Marketing, 19(4), 305-335. | 미소장 |
176 | Customer experience ![]() |
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177 | (2009). The Social Media Bible–Tactics. Tools & for Business Success. John Wiley & Sons, New Jersey. | 미소장 |
178 | (1999). Experiential Marketing: How to Get Customers to Sense, Feel, Think, Act and Relate to Your Company and Brand. New York. The Free Press. | 미소장 |
179 | The concept of brand experience ![]() |
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180 | (2014). Expressing the “True Selfˮ on Facebook. Computers in Human Behavior, 31(February), 367-372. | 미소장 |
181 | A critical model of brand experience consequences ![]() |
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182 | (2002). Building Great Customer Experiences. Palgrave Macmillan. | 미소장 |
183 | Photograph use on social network sites among South Korean college students: the role of public and private self-consciousness. ![]() |
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184 | Brand Performances in Social Media ![]() |
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185 | USING SOCIAL NETWORK SITES: THE EFFECTS OF PLAYFULNESS, CRITICAL MASS AND TRUST IN A HEDONIC CONTEXT ![]() |
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186 | The Attitude–Behavior Relationship in Consumer Conduct: The Role of Norms, Past Behavior, and Self-Identity ![]() |
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187 | Toward a general theory of creativity in advertising: examining the role of divergence ![]() |
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188 | Conceptualising and evaluating experiences with brands on Facebook ![]() |
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189 | (2010). The social media revolution. International Journal of Marketing Research, 51(4), 559-562. | 미소장 |
190 | (2004). Consumer Behavior: Buying, Having and Being. 6th ed. Upper Saddler River, NJ: Pearson. | 미소장 |
191 | Creating Experiences in the Experience Economy ![]() |
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192 | Friends, Fans, and Followers: Do Ads Work on Social Networks? ![]() |
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193 | The importance of brand equity to customer loyalty ![]() |
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194 | Retailer Brand Experience, Brand Experience Congruence, and Consumer Satisfaction ![]() |
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195 | Interpreting Consumers: A Hermeneutical Framework for Deriving Marketing Insights from the Texts of Consumers' Consumption Stories ![]() |
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196 | Socially shared cognition, affect, and behavior: a review and integration. ![]() |
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197 | The Ties That Bind: Measuring the Strength of Consumers’ Emotional Attachments to Brands ![]() |
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198 | Motivations and Antecedents of Consumer Engagement With Brand Pages on Social Networking Sites ![]() |
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199 | Brand strategies in social media ![]() |
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200 | Is There Social Capital in a Social Network Site?: Facebook Use and College Students' Life Satisfaction, Trust, and Participation ![]() |
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201 | The aesthetics of consumption and the consumer as an aesthetic subject ![]() |
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202 | Customer Experience Creation: Determinants, Dynamics and Management Strategies ![]() |
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203 | (2008). The anatomy of social networks. Market Leader, 40, 46-51. | 미소장 |
204 | (2013). Brand experienceʼs influence on customer satisfaction and loyalty : A mirage in marketing research? International Journal of Management Research and Business Strategy, 2(1), 130-144. | 미소장 |
205 | Destination Social Business: Exploring an Organization's Journey with Social Media, Collaborative Community and Expressive Individuality ![]() |
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206 | Brand communities embedded in social networks ![]() |
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207 | Measuring the Involvement Construct ![]() |
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208 | Using the Brand Experience Scale to Profile Consumers and Predict Consumer Behavior ![]() |
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209 | (2011). Less effortful thinking leads to more social networking? The associations between the use of social network sites and personality traits. Computers in Human Behavior, 27(3), 1265-1271. | 미소장 |
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