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Title Page
Abstract
Contents
1. INTRODUCTION 12
1.1. Background and Purpose of Thesis 12
1.2. Method of Thesis 12
2. MOTIVATION 13
2.1. Idea 13
2.2. Idea Development 14
2.3. Visualization 17
2.4. New Directions and Ideas 26
3. Theoretical Background 27
3.1. Status of Social Activity 27
3.2. Case Study of Social Brands 29
3.3. Problems of Korean Social Brands 32
4. Brand Strategies 36
4.1. Brand System 36
4.2. Brand Value 38
5. Brand Logo Design 39
5.1. Brand Name 39
5.2. Brand Logo 40
5.3. Brand Color 41
5.4. Brand Logo Font 43
6. BRAND CAMPAIGNS 44
6.1. Campaign System 44
6.2. Brand Campaign Example A 45
6.3. Brand Campaign Example B 46
6.4. Brand Campaign Example C 48
7. BRAND MARKETING 50
7.1. Marketing Strategies 50
7.2. Offline Marketing 52
7.3. Online Marketing 57
8. FINAL OUTCOME 62
8.1. Prototypes 62
8.2. Concept Video 64
8.3. Application for Introduction 65
8.4. Panel Board for Introduction 66
8.5. Final Exhibition 68
9. CONCLUSION 71
References 72
국문요약 74
Figure 1. Various Festivals 14
Figure 2. Existing and New Keywords about the Festival 15
Figure 3. Map of New Festival 16
Figure 4. Festival Naming Principle 17
Figure 5. Festival Logo Principle 17
Figure 6. Festival Main and Sub Color 18
Figure 7. Festival Fonts 18
Figure 8. Festival Icons 19
Figure 9. Festival Contents Concept and Keywords 20
Figure 10. Day of the Festival 20
Figure 11. Evening of the Festival 21
Figure 12. Festival Balloon Marketing 22
Figure 13. Festival AR Marketing 22
Figure 14. Festival Landmark Marketing 23
Figure 15. Festival Goods Cup 24
Figure 16. Festival Goods Post-it 24
Figure 17. Festival Poster 25
Figure 18. CAF World Giving Index Ranking 2016 27
Figure 19. Statistics about Korean Social Activities for 10 years 28
Figure 20. Marymond Logo and Products 29
Figure 21. Withice Logo and Products 30
Figure 22. D'LUV Logo and Products 31
Figure 23. Comparison Product and Experiment Result 32
Figure 24. Commercial Brand Campaigns and Products 33
Figure 25. No Brand and 236 35
Figure 26. System and Roles of Existing Social Brands 36
Figure 27. Roles of A New Social Brand Model 36
Figure 28. Operation of A New Social Brand Model 37
Figure 29. Brand Naming Principle 39
Figure 30. Brand Logo Sketch 40
Figure 31. Brand Logo 41
Figure 32. Brand Main Color 41
Figure 33. Brand Sub Color 42
Figure 34. Brand Logo Font 43
Figure 35. Brand Campaign System 44
Figure 36. Product of Campaign for Firefighters 45
Figure 37. Product Wearing Image of Campaign for Firefighters 45
Figure 38. Black Product of Campaign for Isang Yun 46
Figure 39. White Product of Campaign for Isang Yun 47
Figure 40. Product of Campaign for Sister Marianne and Margreth 48
Figure 41. Product Using Image of Campaign for Isang Yun 48
Figure 42. MGRAM's SNS 50
Figure 43. MGRAM's Web Page 51
Figure 44. Paper about Brand Experience Spaces 52
Figure 45. Example Image about Art Intervention 53
Figure 46. Marketing Image of Campaign for Firefighters 54
Figure 47. Marketing Image of Campaign for Isang Yun 55
Figure 48. Marketing Image of Campaign for Sister Marianne and Margreth 56
Figure 49. Chip & Dan's Six Features for Impressive Messages 57
Figure 50. Story Coupon System 58
Figure 51. Story Coupon for Firefighter in Web Page 59
Figure 52. Story Coupon images for Firefighter 59
Figure 53. Story Coupon for Sister Marianne and Margreth in SNS 60
Figure 54. Story Coupon images for Sister Marianne and Margreth 61
Figure 55. Firefighter Campaign Product's Prototype 62
Figure 56. Isang Yun Campaign Product's Prototype 63
Figure 57. Sister Marianne and Margreth Campaign Product's Prototype 63
Figure 58. Korean Version Concept Video's Scenes 64
Figure 59. English Version Concept Video's Scenes 65
Figure 60. Application Pages for Introduction 66
Figure 61. Panel Board for Introduction 67
Figure 62. Final Exhibition's Image I 68
Figure 63. Final Exhibition's Image II 69
Figure 64. Final Exhibition's Image III 70
본 연구는 브랜드 디자인 전략을 통해 사회적 브랜드를 강화하는 것을 목적으로 한다. 연구의 범위는 현재 사회적 브랜드의 현황 파악과 문제 분석을 한 뒤 개선 된 새로운 사회적 브랜드 모델을 제안하는 것이다. 분석 된 문제는 사회적 브랜드의 디자인 악화, 다양한 변화의 부재, 역할 집중의 어려움이었다.
본 연구에서는 제기 된 문제점들을 분석하여 개선 된 사회적 브랜드 모델을 제안하였다. 제안 된 사회적 브랜드는 M.GRAM이며 세 가지 예제 캠페인이 제작되었다. 첫 번째는 소방관을 위한 캠페인, 두 번째는 윤이상을 기리는 캠페인, 세 번째는 수녀 마리안느와 마가렛을 기리는 캠페인이었다. 이를 바탕으로 마케팅을 진행하였는데 스토리쿠폰을 활용한 온라인 마케팅과 예술적 개입에서 착안한 오프라인 마케팅이 제안되었다. 제안된 디자인과 아이디어는 프로토타입으로 제작되었으며 전체 브랜드를 소개할 비디오와 가이드 패널 및 어플리케이션이 제작되었다.
결론에서는 새롭게 제안된 사회적 브랜드 모델을 통해 사회적 브랜드강화를 위한 세 가지 방법을 제안하였다. 첫 번째는 세련되고 스타일을 강조한 향상된 디자인이고 두 번째는 캠페인을 통한 다양한 변화이며 세 번째는 협업을 통한 역할의 분배이다.
본 연구는 앞으로 소셜 브랜드 디자인 연구를 위한 참고자료로 사용될 것을 기대하며, 이후 진될 다른 분야의 브랜드 디자인 연구에도 도움이 되기를 바란다.*표시는 필수 입력사항입니다.
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