권호기사보기
기사명 | 저자명 | 페이지 | 원문 | 기사목차 |
---|
대표형(전거형, Authority) | 생물정보 | 이형(異形, Variant) | 소속 | 직위 | 직업 | 활동분야 | 주기 | 서지 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
연구/단체명을 입력해주세요. |
|
|
|
|
|
* 주제를 선택하시면 검색 상세로 이동합니다.
표제지
목차
I. 서론 13
1. 연구의 목적 및 필요성 13
2. 연구 방법 17
II. 1939-1945년 다원주의의 고찰 19
1. 시대배경(독일) 19
2. 다원주의 21
III. 핸체의 생애 및 시기별 창작 23
1. 헨체의 생애 23
2. 작곡가의 시기별 음악 창작 및 특정 26
1) 초기-독일 시기(1946-1952) 27
2) 중기-이탈리아시기(1953-1965) 29
3) 후기-급진주의시기(1966-1976) 32
4) 종합적 회귀 시기(1977-2012) 34
IV. 헨체의 콜라주 음악 기법 37
1. 전통재료(19세기) 37
2. 현대재료(19세기 이후) 39
V. 《Boulevard Solitude》작품 분석 49
1. 작품의 창작 배경 49
2. 콜라주 음악 기법에 대한 분석 53
1) Nr.1 Ostinato 53
2) Nr.6 Pantomime 90
3) Nr.12 Ensemble 102
4) Nr.17 Intermezzo 127
5) Nr.24 Revue 149
VI. 결론 175
참고문헌[내용없음] 4
ABSTRACT 178
〈악보 예1-1〉 마디1~12(변주1) 54
〈악보 예1-2〉 바흐〈Passacaglia〉 56
〈악보 예1-3〉 [제목없음] 56
〈악보 예1-4〉 [제목없음] 57
〈악보 예1-5〉 [제목없음] 58
〈악보 예1-6〉 [제목없음] 59
〈악보 예1-7〉 [제목없음] 59
〈악보 예1-8〉 [제목없음] 61
〈악보 예1-9〉 [제목없음] 61
〈악보 예1-10〉 [제목없음] 62
〈악보 예1-11〉 [제목없음] 62
〈악보 예1-12〉 [제목없음] 63
〈악보 예1-13〉 [제목없음] 63
〈악보 예1-14〉 [제목없음] 64
〈악보 예1-15〉 [제목없음] 65
〈악보 예1-16〉 [제목없음] 65
〈악보 예1-17〉 [제목없음] 66
〈악보 예1-18〉 [제목없음] 67
〈악보 예1-19〉 [제목없음] 68
〈악보 예1-20〉 [제목없음] 69
〈악보 예1-21〉 [제목없음] 69
〈악보 예1-22〉 [제목없음] 70
〈악보 예1-23〉 [제목없음] 71
〈악보 예1-24〉 [제목없음] 71
〈악보 예1-25〉 [제목없음] 71
〈악보 예1-26〉 [제목없음] 72
〈악보 예1-27〉 [제목없음] 73
〈악보 예1-28〉 [제목없음] 73
〈악보 예1-29〉 [제목없음] 73
〈악보 예1-30〉 [제목없음] 74
〈악보 예1-31〉 [제목없음] 74
〈악보 예1-32〉 [제목없음] 75
〈악보 예1-33〉 [제목없음] 75
〈악보 예1-34〉 [제목없음] 76
〈악보 예1-35〉 [제목없음] 76
〈악보 예1-36〉 [제목없음] 76
〈악보 예1-37〉 [제목없음] 77
〈악보 예1-38〉 [제목없음] 78
〈악보 예1-39〉 [제목없음] 80
〈악보 예1-40〉 [제목없음] 81
〈악보 예1-41〉 [제목없음] 82
〈악보 예1-42〉 [제목없음] 82
〈악보 예1-43〉 [제목없음] 82
〈악보 예1-44〉 [제목없음] 84
〈악보 예1-45〉 [제목없음] 84
〈악보 예1-46〉 [제목없음] 86
〈악보 예1-47〉 [제목없음] 87
〈악보 예1-48〉 [제목없음] 87
〈악보 예1-49〉 [제목없음] 88
〈악보 예1-50〉 [제목없음] 88
〈악보 예1-51〉 [제목없음] 89
〈악보 예6-1〉 [제목없음] 91
〈악보 예6-2〉 [제목없음] 92
〈악보 예6-3〉 [제목없음] 92
〈악보 예6-4〉 [제목없음] 93
〈악보 예6-5〉 [제목없음] 94
〈악보 예6-6〉 [제목없음] 94
〈악보 예6-7〉 [제목없음] 94
〈악보 예6-8〉 [제목없음] 95
〈악보 예6-9〉 [제목없음] 95
〈악보 예6-10〉 [제목없음] 96
〈악보 예6-11〉 [제목없음] 96
〈악보 예6-12〉 [제목없음] 97
〈악보 예6-13〉 [제목없음] 98
〈악보 예6-14〉 [제목없음] 98
〈악보 예6-15〉 [제목없음] 99
〈악보 예6-16〉 [제목없음] 99
〈악보 예6-17〉 [제목없음] 99
〈악보 예6-18〉 [제목없음] 100
〈악보 예6-19〉 [제목없음] 101
〈악보 예12-1〉 [제목없음] 103
〈악보 예12-2〉 [제목없음] 105
〈악보 예12-3〉 [제목없음] 106
〈악보 예12-4〉 [제목없음] 107
〈악보 예12-5〉 [제목없음] 108
〈악보 예12-6〉 [제목없음] 109
〈악보 예12-7〉 [제목없음] 110
〈악보 예12-8〉 [제목없음] 111
〈악보 예12-9〉 [제목없음] 111
〈악보 예12-10〉 [제목없음] 112
〈악보 예12-11〉 [제목없음] 112
〈악보 예12-12〉 [제목없음] 113
〈악보 예12-13〉 [제목없음] 114
〈악보 예12-14〉 [제목없음] 115
〈악보 예12-15〉 [제목없음] 115
〈악보 예12-16〉 베르크 《Violinkonzert》 마디1-4 116
〈악보 예12-17〉 [제목없음] 117
〈악보 예12-18〉 [제목없음] 119
〈악보 예12-19〉 [제목없음] 120
〈악보 예12-20〉 [제목없음] 121
〈악보 예12-21〉 [제목없음] 122
〈악보 예12-22〉 [제목없음] 123
〈악보 예12-23〉 [제목없음] 123
〈악보 예12-24〉 [제목없음] 124
〈악보 예12-25〉 [제목없음] 125
〈악보 예12-26〉 [제목없음] 126
〈악보 예12-27〉 쇤베르크 《Pierrot Lunaire》 126
〈악보 예17-1〉 [제목없음] 128
〈악보 예17-2〉 [제목없음] 130
〈악보 예17-3〉 [제목없음] 131
〈악보 예17-4〉 [제목없음] 132
〈악보 예17-5〉 [제목없음] 135
〈악보 예17-6〉 [제목없음] 135
〈악보 예17-7〉 [제목없음] 136
〈악보 예17-8〉 [제목없음] 137
〈악보 예17-9〉 [제목없음] 139
〈악보 예17-10〉 [제목없음] 139
〈악보 예17-11〉 [제목없음] 140
〈악보 예17-12〉 [제목없음] 141
〈악보 예17-13〉 [제목없음] 142
〈악보 예17-14〉 [제목없음] 144
〈악보 예17-15〉 [제목없음] 145
〈악보 예17-16〉 [제목없음] 145
〈악보 예17-17〉 [제목없음] 146
〈악보 예17-18〉 [제목없음] 147
〈악보 예17-19〉 [제목없음] 147
〈악보 예17-20〉 [제목없음] 148
〈악보 예24-1〉 [제목없음] 150
〈악보 예24-2〉 [제목없음] 150
〈악보 예24-3〉 [제목없음] 151
〈악보 예24-4〉 [제목없음] 151
〈악보 예24-5〉 [제목없음] 152
〈악보 예24-6〉 [제목없음] 153
〈악보 예24-7〉 [제목없음] 154
〈악보 예24-8〉 [제목없음] 156
〈악보 예24-9〉 [제목없음] 157
〈악보 예24-10〉 스트라빈스키 《The Rite of Spring》 158
〈악보 예24-11〉 스트라빈스키 《The Rite of Spring》 158
〈악보 예24-12〉 [제목없음] 160
〈악보 예24-13〉 [제목없음] 160
〈악보 예24-14〉 [제목없음] 161
〈악보 예24-15〉 [제목없음] 162
〈악보 예24-16〉 [제목없음] 162
〈악보 예24-17〉 [제목없음] 163
〈악보 예24-18〉 [제목없음] 163
〈악보 예24-19〉 [제목없음] 164
〈악보 예24-20〉 [제목없음] 164
〈악보 예24-21〉 [제목없음] 165
〈악보 예24-22〉 [제목없음] 166
〈악보 예24-23〉 [제목없음] 167
〈악보 예24-24〉 [제목없음] 168
〈악보 예24-25〉 [제목없음] 170
〈악보 예24-26〉 [제목없음] 170
〈악보 예24-27〉 [제목없음] 171
〈악보 예24-28〉 [제목없음] 173
〈악보 예24-29〉 [제목없음] 173
Germany has always played an extremely important role in the history of Western civilization. During the Weimar Republic (1918-1933), the First World War (1914-1918), the Second World War (1939-1945) and the Federal Republic after 1945, German musicians were at the forefront of art. The successive wars in the 20th century caused violent turbulence in society at that time, and brought unprecedented damage to politics, economy, and culture. From 1933 to 1945, Germany lost many geniuses in the arts and sciences due to the racist policies of the Third Reich. The Nazi Party attempted to forcibly obliterate the internationalist tendency of new music and promoted nationalism. The development of German music has stagnated in these 12 years. After the defeat of the Third Reich in 1945, the radical avant-garde movement gave a revitalizing boost to German music culture and began to develop rapidly, mainly led by Karlheinz Stockhausen (22 August 1928 - 5 December 2007) and Pierre Boulez (26 March 1925-6 January 2016) of the Darmstadt Summer Course. Since then, new performance agencies have been established in many parts of Germany, and music life has gradually recovered. After suffering the trauma of war, musicians have undergone tremendous changes in their psychology and thinking. They began to abandon tradition, explore new directions, inject new blood into music, and gradually began to create their own musical language forms. So far, the music of the 20th century has presented a diversified and prosperous scene. A variety of styles, techniques and genres have emerged under the influence of various artistic trends. Musicians constantly explore new music fields, subvert traditions, and seek their own unique musical techniques and novel acoustic effects in terms of creative ideas, composition techniques, and work forms. Henze was one of the typical composers with his own unique style in this period. Composer and conductor Hans Werner Henze (1 July 1926 - 27 October 2012) was born in Gutersloh, Westphalia, Germany, one of the most influential German avant-garde musicians after World War II, he is also the main representative composer of collage music. From the publication of his first work Kammerkonzert in 1946 to his death at the age of 86 in 2012, he composed 270 pieces of music in 66 years. Henze's musical works cover multiple forms and genres. He composed 10 symphonies, 21 concertos, 14 ballets, 27 operas and musicals, as well as radio plays, film scores, chamber music, and so on. Henze is a very prolific musician, with many large-scale works that have not only won success inside and outside the industry, but also gained international recognition. Henze's later creation emphasized political tendencies, and he is also known as a political musician.
Opera plays a very important role in Henze's creation. The opera Boulevard Solitude, which this thesis focuses on, is Henze's first full-length large-scale opera. It was created in 1951 and premiered on February 17, 1952 at the National Theater of Hannover, the capital of West Saxony, Germany. It lasted about 90 minutes. The opera is adapted from a famous French classic novel Manon Lescaut by the famous French writer and novelist Antoine Francois Prevost (1 April 1697-25 November 1763). Therefore, the opera Boulevard Solitude is called the modern version of Manon, which gave the 25-year-old Henze the international reputation that most composers dream of, and also marked the brilliant achievements of Henze's opera in the future. The creation of this opera is composed of traditional materials, neoclassicism, twelve-tone techniques, jazz materials and other various styles and techniques. It is an interpretation collage music based on polysylism collage technique. The close connection between the old and the new style is a kind of fission, deconstruction and reorganization of traditional music from the perspective of pluralism.
This thesis is divided into seven chapters. The first chapter expounds the necessity of the topic, the purpose and methods of the research. The second to fourth chapter describe the musician Hans Werner Henze and the opera Boulevard Solitude from the perspective of historical documents. The second chapter mainly elaborates on the investigation of pluralism from 1939 to 1951, focusing on the historical background and pluralism. The third chapter introduces the lifetime of the musician Henze, including the situation and characteristics of each period. The fourth chapter summarizes the collage techniques from the perspective of pluralism polysylism. The fifth chapter analyzes Henze's opera Boulevard Solitude, the background and the various techniques used in the work are analyzed systematically. Through the integrated research on the content of the above chapters, the sixth chapter analyzes and discusses the new sound colors produced by various styles of collage techniques, as well as their influence and development. The seventh chapter is the conclusion, which summarizes Henze's creative ideas and pluralism polysylism collage technique.*표시는 필수 입력사항입니다.
*전화번호 | ※ '-' 없이 휴대폰번호를 입력하세요 |
---|
기사명 | 저자명 | 페이지 | 원문 | 기사목차 |
---|
번호 | 발행일자 | 권호명 | 제본정보 | 자료실 | 원문 | 신청 페이지 |
---|
도서위치안내: / 서가번호:
우편복사 목록담기를 완료하였습니다.
*표시는 필수 입력사항입니다.
저장 되었습니다.