생몰정보
소속
직위
직업
활동분야
주기
서지
국회도서관 서비스 이용에 대한 안내를 해드립니다.
검색결과 (전체 1건)
원문 있는 자료 (1) 열기
원문 아이콘이 없는 경우 국회도서관 방문 시 책자로 이용 가능
목차보기더보기
목차
이동통신사의 부가서비스 상품 판매와 유지 증대를 위한 Cultivation 마케팅과 성과측정 / 전희주 1
■ Abstract ■ 1
1. 서론 2
2. Cultivation캠페인 정의 2
2.1. 연구모형 2
2.2. 가설설정 3
3. 이론적 고찰과 표본 기초통계 4
3.1. GEE에 대한 이론적 고찰 4
3.2. 기초통계 및 동질성 검정 5
4. 효과측정 및 가설 검정 7
4.1. 전 단계 완료 후 효과 검정 7
4.2. 2단계 효과 검정 8
4.3. 3단계 효과 검정 9
5. 결론 10
참고문헌 10
초록보기 더보기
In this paper, we proposed some valuable analysis results of cultivation campaign marketing in A mobile telephone company. The cultivation campaign marketing is a new outbound TM campaign strategy composed of 4 steps for new subscribers. During the analyses, attrition rate of A mobile company, outbound TM rejection rate, contact rate/call success rate and additional service attrition rate after subscription are measured as an effect of cultivation campaign. The results showed that there were no statistical significance in improving retention rate between customers experienced 4 step cultivation campaign and control group. However, the cultivation campaign had a better effect on improving response rate and success of selling additional service product of mobile company compared to general selling campaign. This is because cultivation campaign group had been taking care of from subscription time. It is suggested that cultivation campaign had better confined customers more likely to buy additional service to outbound TM for the sake of financial efficiency.
권호기사보기
참고문헌 (10건) : 자료제공( 네이버학술정보 )더보기
원문구축 및 2018년 이후 자료는 524호에서 직접 열람하십시요.
도서위치안내: 정기간행물실(524호) / 서가번호: 국내01
2018년 이전 정기간행물은 온라인 신청(원문 구축 자료는 원문 이용)
우편복사 목록담기를 완료하였습니다.
* 표시는 필수사항 입니다.
* 주의: 국회도서관 이용자 모두에게 공유서재로 서비스 됩니다.
저장 되었습니다.
로그인을 하시려면 아이디와 비밀번호를 입력해주세요. 모바일 간편 열람증으로 입실한 경우 회원가입을 해야합니다.
공용 PC이므로 한번 더 로그인 해 주시기 바랍니다.
아이디 또는 비밀번호를 확인해주세요