권호기사보기
기사명 | 저자명 | 페이지 | 원문 | 기사목차 |
---|
대표형(전거형, Authority) | 생물정보 | 이형(異形, Variant) | 소속 | 직위 | 직업 | 활동분야 | 주기 | 서지 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
연구/단체명을 입력해주세요. |
|
|
|
|
|
* 주제를 선택하시면 검색 상세로 이동합니다.
목차
공정무역 제품구매에 대한 탐색적 연구 / 차태훈 ; 하지영 1
┃요약┃ 1
I. 서론 2
II. 이론적 고찰 3
2.1. 공정무역(Fair Trade) 3
2.2. 공정무역관련 기존 문헌 연구 4
III. 심층면접 5
3.1. 심층면접결과 6
IV. 결론 및 시사점 16
참고문헌 17
┃Abstract┃ 20
기사명 | 저자명 | 페이지 | 원문 | 목차 |
---|---|---|---|---|
공정무역 제품구매에 대한 탐색적 연구 | 차태훈 ;하지영 | pp.1-20 |
|
보기 |
의약품 표시와 소비자능력 | 남수정 ;유현정 | pp.21-37 |
|
보기 |
호텔패키지 상품의 체험(Experience)요소와 즐거움, 만족도, 행동의도 간의 관계에 관한 연구 | 김지희 ;김화진 ;한진수 | pp.39-60 |
|
보기 |
한국, 미국, 스웨덴의 문화적 성향과 기부행동비교 :트리안디스의 문화 유형을 중심으로 | 김선우 ;김난도 | pp.61-80 |
|
보기 |
가치의식에 따른 미용서비스 구매행동의 차이 | 강은미 ;오경숙 ;박은주 | pp.81-96 |
|
보기 |
번호 | 참고문헌 | 국회도서관 소장유무 |
---|---|---|
1 | 김진경, “‘윤리적소비’훈풍, 불황한파를몰아내다,”한겨레, 2009.2.27. | 미소장 |
2 | 김지방, “[세상속으로] 판매회사‘얼굴있는거래’구명기대표·김재규과장,”국민일보2009.7.10. | 미소장 |
3 | 김재현, “5월엔 공정무역 커피 마시세요,”헤럴드경제, 2009.5.9. | 미소장 |
4 | 김현태, “현대백화점, 공정무역상품 특집전 개최,”연합뉴스, 2009.5.8. | 미소장 |
5 | 박창순,“ ‘착한초콜릿’대박으로돈은얼마나벌었을까?,”한국공정무역연합, 2009.2.15. | 미소장 |
6 | A Study of the Factors Influencing the Perceived Quality of Private Brands | 소장 |
7 | 이연춘, “현대백, 착한초콜릿? 다이아몬드 초콜릿?,”프라임경제, 2009.2.12. | 미소장 |
8 | Propensity for Conspicuous Consumption of housewives in relation to their Job ![]() |
미소장 |
9 | Reliability victory song ![]() |
미소장 |
10 | Bird, K. and D. R. Hughes (1997), “Ethical Consumerism: The Case of ‘Fairly-Traded’Coffee,”A European Review, 6(3), 159-167. | 미소장 |
11 | European Commission.(DGVI) (1997), “The Common Agricultural Policy. Attitudes of EU Consumers to Fair Trade Banana,”European Agriculture,1-8. | 미소장 |
12 | FLO(2007), Annual Report,(www.fairtrade.net). | 미소장 |
13 | Grace, D. and D. Griffin (2006), “Exploring Conspicuousness in the Context of Donation Behavior,”Nonprofit Volunt. Sect. Mark., 11, 147-154. | 미소장 |
14 | A transaction cost approach to consumer dissatisfaction and complaint actions∗ ![]() |
미소장 |
15 | Hawkins, D. I., R. J. Best., and K. A Coney (1992), Consumer Behavior: Fifth Edition, Irwin, Homewood, IL,. | 미소장 |
16 | Hong, S. T. and J. F. Toner (1989), “Are There Gender Differences in the Use of Country of Origin Information in the Evaluation of Product?,” Advances in Consumer Research, 16, 468-472. | 미소장 |
17 | Effects of Country-of-Origin and Product-Attribute Information on Product Evaluation: An Information Processing Perspective ![]() |
미소장 |
18 | The Impact of Inferential Beliefs on Product Evaluations ![]() |
미소장 |
19 | The effect of fair trade on consumer behavior : in terms of ethical consumerism | 소장 |
20 | The warm-cold variable in first impressions of persons. ![]() |
미소장 |
21 | Knott, D. (1999), “The Halo Effect,”Oil & Gas Journal, 97(33). 34-37. | 미소장 |
22 | Lababera, P. A. (1988), “The Nouveaux Riches : Conspicuous Consumption and The Issue of Self- Fulfillment,”Research in Consumer Behavior, 21(1), 179-210. | 미소장 |
23 | Lian, T. P. and J. S. Huang (1998), “An Empirical Study on Consumer Acceptance of Products in Electronic Markets: A Transaction Cost Model,” Decision Support Systems, 24, 29-43. | 미소장 |
24 | Do fair trade and eco-labels in coffee wake up the consumer conscience? ![]() |
미소장 |
25 | The Effects of Knowledge, Motivation, and Type of Message on Ad Processing and Product Judgments ![]() |
미소장 |
26 | Mason, R. S. (1981), Conspicuous Consumption, A Study of Exceptional Consumer Behavior, N.Y; St. Martin’s Press. | 미소장 |
27 | Nicholls, A. (2002), “Strategic Options in Fair Trade Retailing,”International Journal of Distribution Management, 30(1), 6-17. | 미소장 |
28 | In search of fair trade: ethical consumer decision making in France ![]() |
미소장 |
29 | Consumer Information, Product Quality, and Seller Reputation ![]() |
미소장 |
30 | The problems of translating fair trade principles into consumer purchase behaviour ![]() |
미소장 |
31 | Does It Pay to Be Good? In surveys, customers have long claimed that they'd pay more for ethically produced goods. But is that what happens when they actually buy things? ![]() |
미소장 |
32 | Veblen, T. (1899), The Theory of Leisure Class, N.Y;Penguin Books, 이완재, 최세양 역(1995), 한가한 무리들, 서울, 동인. | 미소장 |
33 | West, P. (2004), Conspicuous Compassion; Why Sometimes it Really is Cruel to be Kind, London. Civitas Institute of the Study of Civil Society. | 미소장 |
34 | The Effects of Price, Store Image, and Product and Respondent Characteristics on Perceptions of Quality ![]() |
미소장 |
35 | Transaction-Cost Economics: The Governance of Contractual Relations ![]() |
미소장 |
36 | Fair Trade marketing: an exploration through qualitative research ![]() |
미소장 |
37 | Asian Social Science, Vol. 4, No. 2, February, 2008 ![]() |
미소장 |
*표시는 필수 입력사항입니다.
*전화번호 | ※ '-' 없이 휴대폰번호를 입력하세요 |
---|
기사명 | 저자명 | 페이지 | 원문 | 기사목차 |
---|
번호 | 발행일자 | 권호명 | 제본정보 | 자료실 | 원문 | 신청 페이지 |
---|
도서위치안내: 정기간행물실(524호) / 서가번호: 국내06
2021년 이전 정기간행물은 온라인 신청(원문 구축 자료는 원문 이용)
우편복사 목록담기를 완료하였습니다.
*표시는 필수 입력사항입니다.
저장 되었습니다.