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테마파크 대기동선에서의 효율적인 마케팅 방안에 관한 연구 : 대기시간 공지 및 프로모션 활동을 중심으로 / 金龍一 ; 오강석 ; 李亨龍 1
ABSTRACT 1
I. 서론 2
II. 이론적 배경 3
1. 테마파크 3
2. 대기시간 4
3. 부정적 감정과 수용가능성 6
4. 서비스 만족도와 행동의도 6
III. 연구조사 설계 7
1. 연구과제 설정 7
2. 실험설계 및 조사방법 8
3. 측정 변수의 조작적 정의 및 분석방법 10
IV. 실증분석 결과 11
1. 표본의 일반적 특성 11
2. 측정도구의 타당도 및 신뢰도 분석 11
3. 연구과제의 검증 12
V. 결론 및 시사점 14
참고문헌 16
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This study compared differences of perceived waiting time, negative affect, acceptability, service satisfaction, intention to leave, and switching intention among the four different kinds of experimental groups which were located in four different hypothetical conditions of a theme park waiting line. A questionnaire was distributed to 160 people, 40 people for each experimental group, and 145 questionnaires were finally used for data analysis. Results showed that there were statistically significant differences among the four kinds of waiting situation in term terms of all the variables such as perceived waiting time, negative affect, acceptability, service satisfaction, intention to leave, and switching intention. Based on the results, several points were made from the point of effective marketing project on a waiting line traffic in a theme park.
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