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기사명 | 저자명 | 페이지 | 원문 | 기사목차 |
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대표형(전거형, Authority) | 생물정보 | 이형(異形, Variant) | 소속 | 직위 | 직업 | 활동분야 | 주기 | 서지 | |
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번호 | 참고문헌 | 국회도서관 소장유무 |
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1 | 도시주부의 환친경화적 행동과 영향요인에 관한 연구 | 소장 |
2 | 社會的 責任性을 中心으로 한 消費者 倫理 構築方案 | 소장 |
3 | Home Economics Teacher Characteristics and Affective Morality through Home Economics Instruction recognized by Middle School Students | 소장 |
4 | A study on Environment-friendly Consumption of Adolescents Consumer | 소장 |
5 | Realities of Adolescents` Sound Consumption and Influencing Factors | 소장 |
6 | 김재현(2009). 착한소비자의 윤리적 소비행동에 영향 미치는 요인에 관한 질적 연구. 연세대학교 석사학위논문. | 미소장 |
7 | Consumers' Non-Ethics Behaviors Depending on Their Demographic Characteristics | 소장 |
8 | Relationships between Consumer Non-Ethics and Interaction with Salespersons | 소장 |
9 | 김효정(2006). 소비자 특성에 따른 소비자 비윤리 행동. 한국생활과학회지, 13(3), 417-423. | 미소장 |
10 | 나종연(2003). 소비자학적 관점에서 본 사회적 책임. 한국소비자학회 2003 추계학술대회 발표논문집, 9-20. | 미소장 |
11 | 박운아(1997). 기혼여성의 환경친화적 소비자행동. 서울대학교 대학원 박사학위논문. | 미소장 |
12 | Study on the Concept and Practice of Ethical Consumption | 소장 |
13 | Materialism and Unethical Business Transactions of Married Women | 소장 |
14 | A Study on the ethical dimension and contents of Consumption | 소장 |
15 | 신상헌(2000). 청소년 소비자들의 상거래 윤리에 관한 연구. 소비자학연구, 11(3), 153-168. | 미소장 |
16 | 신초영(2004). 패션업체의 기업윤리와 소비자윤리에 관한 연구. 성신여자대학교 박사학위논문. | 미소장 |
17 | 유두련ㆍ심미영(1998). 환경문제에 대한 사회책임적 소비자 태도와 행동의 일관성에 관한 연구. 한국가정관리학회지 16(3), 123-140. | 미소장 |
18 | 이기춘(2000). 소비자교육의 이론과 실제. 교문사. | 미소장 |
19 | 이기춘(1991). 과소비문제와 소비윤리. 대한가정학회 44차 학술대회 발표자료집, 대한가정학회, 29(4), 230-242. | 미소장 |
20 | 패션 소비윤리에 영향을 미치는 변인에 관한 연구 | 소장 |
21 | 이재율(1997). 기독교 소비윤리에 관한 소고. 신앙과 학문, 6(1), 51-73. | 미소장 |
22 | 이정전(1995). 지속가능한 소비와 쓰레기 종량제. 한국도시연구 1(1), 151-163. | 미소장 |
23 | 임은아(2005). 물질주의성향과 과시소비성향에 따른 유명패션브랜드 선호도와 구매행동: 대학생소비자를 중심으로. 조선대학교 석사학위논문. | 미소장 |
24 | Cross-cultural comparison of undergraduate students from Korea and United States regarding of consumer ethics and related variables | 소장 |
25 | College Students` Consumer Non-ethics and Related Factors | 소장 |
26 | 채정숙ㆍ유두련ㆍ김정희(2004). 정보사회의 소비자와 시장, 신정. | 미소장 |
27 | 천경희ㆍ홍연금ㆍ윤명애ㆍ송인숙(2010). 착한소비 윤리적 소비. 시그마프레스. | 미소장 |
28 | 한겨레신문(2009. 03. 04). 윤리적 소비의 힘, 착하고 튼튼한 경제를 만든다. 한겨레신문사. | 미소장 |
29 | 한겨레경제연구소(2009). 건강에서 환경, 이젠 사회로…진화하는 ‘착한 소비’. http://www.hani.co.kr | 미소장 |
30 | The determinants of consumers` pro-environmental behavior in the stage of purchase, usage, and disposal | 소장 |
31 | 허경옥(2000). 정보사회와 소비자. 교문사. | 미소장 |
32 | A Case Study of Ethical Consumer in Korea | 소장 |
33 | 홍연금(2009). 우리나라 윤리적 소비자에 대한 사례연구. 카톨릭대학교 박사학위 논문. | 미소장 |
34 | The morality of spending in Finnish youth consumer culture ![]() |
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35 | Ethical Ideology and the Ethical Judgments of Marketing Professionals ![]() |
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36 | The Traditional Socially Responsible Personality ![]() |
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37 | Coline Hines(2000). Localization: A global manifesto. London: Earthscan. | 미소장 |
38 | Cowe, R. & Williams, S.(2001). Who are the Ethical Consumers?. Co-operative Bank/Mori Survey, Co-operative Bank, London. | 미소장 |
39 | Clark, D. & Unterberger, R.(2007). The Rough Guide to Shopping with a Conscience, Rough Guides. | 미소장 |
40 | Dijksterhuis, A., Smith, P.K., Baaren, R. & Wigboldus, D.H.J.(2005). The Unconscious Consumer: Effects of Environment on Consumer Behavior. Journal of Consumer Psychology, 15(3), 193-202. | 미소장 |
41 | Dodge, H.R.(1996). Consumer Transgressions in the Marketplace: Consumers' Perspectives, Psychology on Marketing. | 미소장 |
42 | Drucker, P.(1984). The new meaning of corporate social responsibility. California Management Review, 26, 53–63. | 미소장 |
43 | An Empirical Investigation of Japanese Consumer Ethics ![]() |
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44 | Judging the morality of business practices: The influence of personal moral philosophies ![]() |
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45 | A taxonomy of ethical ideologies. ![]() |
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46 | Consumer Ethics: An Assessment of Individual Behavior in the Market Place ![]() |
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47 | Towards sustainable consumption: an examination of environmental knowledge among Malaysians ![]() |
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48 | Harrison, R., Newholm, T. & Shaw, D.(2005). The Ethical Consumer. Sage Publications. | 미소장 |
49 | How Consumers Consume: A Typology of Consumption Practices ![]() |
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50 | Will the ethics of business change? A survey of future executives ![]() |
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51 | Religiousness and Business Ethics ![]() |
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52 | The Effect of Moral Philosophy and Ethnocentrism on Quality-of-Life Orientation in International Marketing: A Cross-Cultural Comparison ![]() |
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53 | Maslow, A.(1987). Motivation and Personality, NewYork: Harper & Row. | 미소장 |
54 | Sustainable consumer empowerment through critical consumer education: a typology of consumer education approaches ![]() |
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55 | Mukerji, C.(1983). From Graven Images: Pattern of Modern Materialism, New York:Colombia University Press. | 미소장 |
56 | Materialism and Consumer Ethics: An Exploratory Study ![]() |
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57 | Consumer ethics: An investigation of the ethical beliefs of the final consumer ![]() |
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58 | PRSA members' perceptions of public relations ethics ![]() |
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59 | A Cross-Cultural Investigation of the Ethical Values of Consumers: The Potential Effect of War and Civil Disruption ![]() |
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60 | A Consumer Values Orientation for Materialism and Its Measurement: Scale Development and Validation ![]() |
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61 | A study of the effect of age and gender upon student business ethics ![]() |
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62 | The Cooperative Bank(2007). The Ethical Consumerism Report 2007. http://www.ethicalconsumer.org | 미소장 |
63 | Profiling environmentally responsible consumer-citizens ![]() |
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64 | Consumer ethics: An investigation of the ethical beliefs of elderly consumers ![]() |
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