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Contents

Control in retail environments : westerners and easterners' perceived control of emotional and behavioral responses / 전승우 ; 차태훈 ; 전성률 1

| Abstract | 1

I. Introduction 2

II. Theoretical Background 3

2.1. Perceived Control in a Retail Environment 3

2.2. Cultures and Control Orientations 4

III. Method 6

3.1. Experiment 1 6

3.2. Experiment 2 9

IV. Overall Discussion and Conclusion 12

4.1. Limitations and Directions for Future Research 13

References 13

| 요약 | 16

권호기사

권호기사 목록 테이블로 기사명, 저자명, 페이지, 원문, 기사목차 순으로 되어있습니다.
기사명 저자명 페이지 원문 목차
초등학생의 어린이 전용 포털 사이트 소비 경험 :쥬니어 네이버를 중심으로 이혜미 ;천혜정 pp.1-19

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목적점화효과의 조절요인에 관한 연구 최낙환 ;김익태 pp.21-39

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가구유형별 노인가구의 자산 차이 분석 심영 pp.41-66

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조직구매행동의 사회적 영향력 :정부 조직구매에서 사회정체감과 집단규범의 영향 이규현 ;유재보 pp.67-84

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Checking degree of related information when purchasing food, and evaluation and purchasing behavior of environment-friendly agricultural products Kim, Min Seung ;Park, Sun Young pp.85-104

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서비스 실패 시 고객의 자기조절모드가 부정적 감정 및 반응에 미치는 영향에 관한 연구 :사후가정사고, 후회감, 실망감 및 고객만족의 매개효과를 중심으로 한상린 ;성형석 pp.105-128

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스마트폰 이용만족도 영향요인에 관한 연구 장은경 ;이후경 pp.129-145

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Control in retail environments :Westerners and Easterners' perceived control of emotional and behavioral responses Chun, Seungwoo ;Cha, Taihoon ;Jun, Seongyool pp.147-162

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소비자 태도와 소비행동에 따른 천연염색 제품시장 세분화 및 구매행동의 차이 김기억 ;홍희숙 pp.163-188

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서예서체 이미지에 대한 대표형용사 추출 연구 이두희 ;곽영식 ;홍재원 pp.189-200

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시간적 거리가 소비자 의사결정에 미치는 영향에 관한 연구 :경제학적 접근 및 심리학적 접근의 비교분석 및 향후 연구 제안을 중심으로 이진용 pp.201-222

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현대자동차 '블루서비스' :장기적인 고객관계 형성을 통한 신 시장기회의 창출 김진교 ;제미경 ;전향란 pp.225-241

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'좋은 옷, 좋은 가격'의 파크랜드 김광수 ;김상조 pp.243-258

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참고문헌 (25건) : 자료제공( 네이버학술정보 )

참고문헌 목록에 대한 테이블로 번호, 참고문헌, 국회도서관 소장유무로 구성되어 있습니다.
번호 참고문헌 국회도서관 소장유무
1 Personal control over aversive stimuli and its relationship to stress. 네이버 미소장
2 Consumer Self‐Confidence: Refinements in Conceptualization and Measurement 네이버 미소장
3 When More Is Less and Less Is More: The Role of Ideal Point Availability and Assortment in Consumer Choice 네이버 미소장
4 The impact of personal control on performance and satisfaction 네이버 미소장
5 Grossbart, Sanford, Amadeo D., and Chinchen D.(1979), “The influence of retail environments on customer cognition and feelings,” In Proceedings of the American Marketing Association Educator’s Conference Beckwith et al., eds. Chicago, IL: AMA, 268-273. 미소장
6 The Cultural Relativity of Organizational Practices and Theories 네이버 미소장
7 Perceived Control and the Effects of Crowding and Consumer Choice on the Service Experience 네이버 미소장
8 Individualism-Collectivism 네이버 미소장
9 Hwang, Yong-Cheol, and Chung Hee Kim (2005), “A Study on the Antecedents and Consequences of Perceived Value in the Retail Environment,” Consumption Culture Study, 6 (1), 137-157. 미소장
10 The illusion of control. 네이버 미소장
11 The effects of choice and enhanced personal responsibility for the aged: a field experiment in an institutional setting. 네이버 미소장
12 Culture and the self: Implications for cognition, emotion, and motivation. 네이버 미소장
13 Secondary control reviewed and defined. 네이버 미소장
14 Cultural Practices Emphasize Influence in the United States and Adjustment in Japan 네이버 미소장
15 American and Japanese Women Use Different Coping Strategies During Normal Pregnancy 네이버 미소장
16 Action control, proxy control, and consumers' evaluations of the service exchange 네이버 미소장
17 The Concept of Human Nature in East Asia: Etic and Emic Characteristics 네이버 미소장
18 Long-term effects of a control-relevant intervention with the institutionalized aged. 네이버 미소장
19 Changing the world and changing the self: A two-process model of perceived control. 네이버 미소장
20 Consumers as Masters and Slaves in the Store: An examination of perceived control, emotions, and loyalty 네이버 미소장
21 Control and affect: the influence of feeling in control of the retail environment on affect, involvement, attitude, and behavior 네이버 미소장
22 Standing out and standing in: The psychology of control in America and Japan. 네이버 미소장
23 Winner, Langdon (1977), Autonomous Technology:Technics-out of-control as a Theme in Political Thought, Cambridge, MA: The MIT Press. 미소장
24 Yamaguchi, Susumu (2001), “Culture and control orientations”, In: Matsumoto D., eds. Handbook of Culture and Psychology. New York, NY:Oxford University Press, 223-242. 미소장
25 Yoon, Myung Sug(2003), “A Research on Consumer Value of Retailer: Centering on Customer Delivered Value and Consumer Shopping Value,”Consumption Culture Study, 6 (1), 137-157. 미소장