생몰정보
소속
직위
직업
활동분야
주기
서지
국회도서관 서비스 이용에 대한 안내를 해드립니다.
검색결과 (전체 1건)
원문 있는 자료 (1) 열기
원문 아이콘이 없는 경우 국회도서관 방문 시 책자로 이용 가능
목차보기더보기
목차
스티븐 홀의 교육시설건축에 나타난 감성적 공간의 표현요소에 관한 연구 : 대학교육시설의 공공공간을 중심으로 / 전유창 ; 김도식 1
Abstract 1
1. 서론 1
1.1. 연구의 배경과 목적 1
1.2. 연구의 대상과 방법 2
2. 본론 2
2.1. 교육시설과 감성공간 2
2.2. 스티븐 홀과 건축 3
2.3. 스티븐 홀의 작품에 나타난 감성 표현 특성 4
2.4. 스티븐 홀의 교육시설에서의 감성공간 6
3. 결론 8
참고문헌 8
초록보기 더보기
The purpose of this study is to analyze the methods applied to educational facilities of Steven Holl's architecture, especially focusing on sensible elements in the public space. Steven Holl has realized distinct space by applying very specific and limited concept. such as perspective space, color, light and shadow, time duration and perception, haptic realm, and proportion & scale. Education facilities designed by Steven Holl, are influenced the sensible aspects of space, form, materials, patterns, and other various sensible elements. Beyond the limits of color and sculptural vocabulary, Steven Holl utilizes a variety of ways which shown in educational facilities design and is identified by the emotional phenomenology of perceptual experience. Various elements in the public space are reinforced through light and materials to make experiential space in the educational facilities. This study used a composition of space that combines various sensible elements, meanings, and senses to examine how Steven Holl's architecture can mediate and reproduce user’ emotional experiences and discover the existential relationship between space and user in public space of educational facilities.
권호기사보기
참고문헌 (15건) : 자료제공( 네이버학술정보 )더보기
원문구축 및 2018년 이후 자료는 524호에서 직접 열람하십시요.
도서위치안내: 정기간행물실(524호) / 서가번호: 국내02
2018년 이전 정기간행물은 온라인 신청(원문 구축 자료는 원문 이용)
우편복사 목록담기를 완료하였습니다.
* 표시는 필수사항 입니다.
* 주의: 국회도서관 이용자 모두에게 공유서재로 서비스 됩니다.
저장 되었습니다.
로그인을 하시려면 아이디와 비밀번호를 입력해주세요. 모바일 간편 열람증으로 입실한 경우 회원가입을 해야합니다.
공용 PC이므로 한번 더 로그인 해 주시기 바랍니다.
아이디 또는 비밀번호를 확인해주세요