권호기사보기
기사명 | 저자명 | 페이지 | 원문 | 기사목차 |
---|
대표형(전거형, Authority) | 생물정보 | 이형(異形, Variant) | 소속 | 직위 | 직업 | 활동분야 | 주기 | 서지 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
연구/단체명을 입력해주세요. |
|
|
|
|
|
* 주제를 선택하시면 검색 상세로 이동합니다.
In Kozintsev's Hamlet (1964) and King Lear (1970) plot, characters, sounds, images, and mise-en-scène are saturated in a Slavic sensibility made up of Boris Pasternak's translation of Shakespeare script and Dmitri Shostakovich's orchestral score. With black and white photography, two films are shot in epic 70㎜ wide-screen Sovscope, which allows the colossal scale of action in the rhythmic interchange of solemnity and anxiety. Through recurring key imageries of fire, sea, and stones, he creates moral landscapes for his two films. More than anything else, a mass of human beings on the move achieves extraordinary power and physically tensed rhythm.
Kozintsev's Hamlet portrays the conflict-ridden tragic hero who does not find himself on the border between life and death and between sanity and insanity. His refusal to sit on the throne to become monarch as he dies suggests ironical heroism. Opening image returns in the end, yet the cyclical structure of the film bears the contradictoriness of both Hamlet and the larger historical pattern.
In King Lear Kozintsev's strategy achieves the effect which makes Shakespeare's tragic vision grow to span generations and an entire social order. Although the world of King Lear portrays the disastrous effects of division, dissolution, and disintegration, Kozintsev sheds hopeful light on the human condition with a potential of social renewal. His ethical optimism protests against the cyclical view of life without possibility of change.
In the two films Kozintsev searches for more concrete reality and a deeper structure in order to find the inner connections between people, nature, and history itself. Whereas Kozintsev's Hamlet conveys the tragic vision which suggests the tragic hero's noble spirit sealed in history, the narrative of King Lear cannot be separated from the tracing of the historical process.
기사명 | 저자명 | 페이지 | 원문 | 목차 |
---|---|---|---|---|
『햄릿』 :분열된 욕망과 복수의 정치학 | 강석주 | pp.225-251 |
|
|
구아리니의 비희극 이론 관점에서 본 셰익스피어 극의 구조 :『베니스의 상인』을 중심으로 | 류수용 | pp.253-271 |
|
|
『줄리어스 시저』의 이상주의와 현실주의 정치 대립을 통해 본 평민들의 꿈 | 박효춘 | pp.273-312 |
|
|
디지털인문학과 셰익스피어 읽기 | 안종훈 | pp.313-337 |
|
|
샤갈의 시적 상상력과 셰익스피어의 『폭풍우』 재현 | 오수진 | pp.339-361 |
|
|
뮈상블레의 근대 비극문화론과 『맥베스』 읽기 | 이경옥 | pp.363-384 |
|
|
셰익스피어 극의 영화각색 :코진체프의 <햄릿>과 <리어 왕> | 이혜경 | pp.385-403 |
|
|
르네상스 시대의 내적 자아와 셰익스피어의 비극적 인물들 | 황효식 | pp.405-422 |
|
|
Eating on the insane root :the uncanny and sublime in Shakespeare's Macbeth | Kelly S. Walsh | pp.423-448 |
|
*표시는 필수 입력사항입니다.
*전화번호 | ※ '-' 없이 휴대폰번호를 입력하세요 |
---|
기사명 | 저자명 | 페이지 | 원문 | 기사목차 |
---|
번호 | 발행일자 | 권호명 | 제본정보 | 자료실 | 원문 | 신청 페이지 |
---|
도서위치안내: 정기간행물실(524호) / 서가번호: 국내18
2021년 이전 정기간행물은 온라인 신청(원문 구축 자료는 원문 이용)
우편복사 목록담기를 완료하였습니다.
*표시는 필수 입력사항입니다.
저장 되었습니다.