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목차
ICT산업의 식스시그마 추진성과 연구 / 황기현 1
[요약] 1
1. 서론 1
2. 식스시그마 추진배경 2
3. 식스시그마 추진과정 2
4. 식스시그마 추진성과 5
4.1. 학습과 성장 관점 5
4.2. 내부 프로세스 관점 5
4.3. 고객 관점 6
4.4. 재무 관점 6
5. 식스시그마의 성공요인 6
5.1. CEO의 위기의식 고취와 강력한 후원 6
5.2. 식스시그마 추진 전사 전담조직의 구성 6
5.3. 식스시그마의 단계적 확대 추진 6
5.4. 성과중심의 과제추진 및 보상시스템 7
5.5. 식스시그마 내부전문가 양성통한 독자추진 7
6. 전략적 시사점 및 결론 7
참고문헌 8
The case company has driven the six sigma innovation programme companywide for the last seven years without any stop in spite of the CEO change. There was neither any benchmark nor the sufficient number of internal experts during the initial stage of driving six sigma. However, the company raised a lot of innovation experts such as MBB, BB and GB, thereby successfully changed the way of employees' doing work and reaped an enormous amount of either visible or invisible performances as a result of implementing the six sigma innovation programme. This paper deals with both main activities undertaken at each stage of the innovation life cycle of six sigma and their performances in a ICT (Information Communication Technology) industry.
The performances are described from the four aspects of a balanced score card (BSC) and finally some strategic implications suggested.
번호 | 참고문헌 | 국회도서관 소장유무 |
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1 | Current Situation, Issue and Development Direction of Six Sigma Innovation in Korea | 소장 |
2 | Six Sigma Implementation Methods for a Telecommunication Service Industry : A Case Study of KT | 소장 |
3 | 이기철, 노태석; “통신 서비스 산업의 식스시그마 추진 사례”, 한국품질경영학회, 34(2) : 68-76. 2006. | 미소장 |
4 | Harrington, H. J.; Business Process Improvement, 1st Edn, McGrawHill, USA, 1991. | 미소장 |
5 | Total quality management: A way towards total integration ![]() |
미소장 |
6 | Kaplan, R. S. and Norton, D. P.; “The Balanced Scorecard : Measures that Drive Performance,” Harvard Business Review, January-February : 71-79, 1992. | 미소장 |
7 | Nemo Sigma Group; Survey Result on Six Sigma from 78 Companies in Korea, Nemo Sigma Group, 2005. | 미소장 |
8 | Ritzman, L. P. and Krajewski, L, J.; Foundations of Operations Management, Pearson Prentice Hall, Toronto, 2007. | 미소장 |
9 | Schilling, M. A.; Strategic Management of Technological Innovation, McGraw Hill, Singapore, 2010. | 미소장 |
10 | Shin, J. and Yoo, P.; Organizational Culture Decides on Company Value, Haneon, 2002. | 미소장 |
11 | Smith, D. and Blakeslee, J.; Strategic Six Sigma : Best Practices from the Executive Suites, Wiley, 2004. | 미소장 |
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