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기사명 | 저자명 | 페이지 | 원문 | 기사목차 |
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대표형(전거형, Authority) | 생물정보 | 이형(異形, Variant) | 소속 | 직위 | 직업 | 활동분야 | 주기 | 서지 | |
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The recognition of exhibition's importance is diffusing widely as an important way of marketing communication and trading, and the usefulness of exhibition is embossing gradually. Also, the awareness of importance on servicescapes such as facility, light, music and design is rising considerably.
The purpose of this study is to examine the effect of exhibition servicescapes on emotional response and analyze the moderation effect of visitor's involvement in the process of exhibition servicescapes in emotional response. the results are as follow.
First, it showed that design, cleanliness and service influenced significantly to emotional response in the relationship of servicescapes, but convenience didn't influence. Second, as a result of identifying the moderating effect of involvement in the relationship of exhibition servicescapes and emotional response, in case of the convenience, the lasting and occupational involvement played moderating effect in the affective response, in case of the cleanliness, it had moderating effect in the cognitive response, and in case of the service, it showed that the lasting involvement had moderating effect in the both cognitive and affective response.
The previous studies researched the intention of participating companies, and their achievement or the visitors, but there were few that identified the involvement's moderating role in the relationship of exhibition servicescapes and emotional response.기사명 | 저자명 | 페이지 | 원문 | 목차 |
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카지노산업에서의 비인격적 감독, 일탈행동 및 감성지능의 관계에 관한 연구 | 김정심, 차길수 | pp.1-22 |
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사찰음식의 로하스(LOHAS) 이미지와 고객만족, 구매의도, 고객충성도에 관한 연구 | 장병주, 윤선희 | pp.23-44 |
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국내 거주 외국인의 한국음식 인지도, 한식당 서비스품질, 고객만족과의 관계 연구 | 김지훈, 유영진, 송정선 | pp.45-61 |
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호텔 그린마케팅이 서비스 가치, 서비스 질 및 구매결정에 미치는 영향 | 박오성 | pp.63-82 |
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외국인 관광객을 위한 안내표지와 체계 개선 연구 | 안종수 | pp.83-102 |
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여행상품의 구매동기와 태도에 따른 만족 | 박시범, 선진영 | pp.103-123 |
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세계인삼엑스포 방문객의 방문동기가 엑스포 환경단서 및 방문만족에 미치는 영향 : 다중집단 동등분석을 중심으로 | 이민순, 조태영 | pp.125-144 |
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면세점 선택속성이 쇼핑지출에 미치는 영향에 관한 연구 : 외래 관광객의 방문목적을 중심으로 | 현미정, 신성원 | pp.145-166 |
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카지노딜러의 직장가정갈등과 조직성과의 관계에 관한 연구 : 강원랜드를 중심으로 | 구자관 | pp.167-186 |
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호텔 종사원의 서번트 리더십이 상사신뢰 조직신뢰 집단응집력에 미치는 영향에 관한 연구 | 전희원 | pp.187-212 |
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호텔산업의 리더-멤버 교환이론과 직무태도와의 관계연구 | 정봉명, 성낙봉 | pp.213-230 |
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FIT 관광객 동기유형별 호텔선택속성 차이연구 | 박은숙, 김상호, 이재섭 | pp.231-248 |
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호텔식품의 제조물배상책임리스크 관리기법과 전략에 관한 연구 | 권오성 | pp.249-264 |
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전시박람회 서비스스케이프와 감정반응간의 관계 연구 : 관여도의 조절효과를 중심으로 | 운승원, 김창수, 허성란 | pp.265-286 |
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번호 | 참고문헌 | 국회도서관 소장유무 |
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1 | The Relationship Among Physical Environment, Employees` Psychological Responses and Organizational Commitment in Hotel Restaurant | 소장 |
2 | 글로벌전시포탈(2011). 2009년 해외전시산업현황. | 미소장 |
3 | 김경남(2007). 컨벤션서비스의 만족요인에 관한 연구: 관여도와 참가동기를 중심으로. 인천대학교 대학원 박사학위논문. | 미소장 |
4 | 제주도 방문 관광객의 방문 전후 이미지 차이 분석 | 소장 |
5 | 김성필(2009). 전시박람회 서비스품질 및 관여도가 관람객들의 지불의사에 미치는 영향. 동국대학교 대학원 박사학위논문. | 미소장 |
6 | 호텔 레스토랑의 물리적 환경지각이 감정반응, 고객만족, 재구매 의도 및 추천의도에 미치는 영향 | 소장 |
7 | 제품전시회 주최자의 서비스 품질요인이 전시회 참가기업의 지각가치, 태도 및 재참가의도에 미치는 영향 | 소장 |
8 | The Effect of Environmental perception on Emotional responses and Behavioral intentions in the Theme park | 소장 |
9 | 박람회의 물리적 환경이 고객 만족과 재 방문, 그리고 구전에 미치는 영향 : 2003년 고양시 꽃 박람회를 중심으로 | 소장 |
10 | Transactions : Cognitive, Emotional and Behavioral Responses on In-Store Shopping Environment according to Apparel Shopping Orientation | 소장 |
11 | 박한나(2005). 외식기업의 고객관여도와 광고효과분석. 경기대학교 대학원 박사학위논문. | 미소장 |
12 | 서민교․김존유(2004). 전시마케팅. 서울: 한울출판사. | 미소장 |
13 | 서용석․이훈․임동일(2008). 신생 도시축제의 지역영향인식 구조모형: 하이서울페스티벌을 대상으로. 한국콘텐츠학회, 8(10): 329-341. | 미소장 |
14 | 서휘석․이동기(2000). 서비스스케이프가 지역축제의 만족과 재방문 및 구전의도에 미치는 영향 연구: 익산시의 보석문화축제를 중심으로. 한국행정학보, 34(1): 229-240. | 미소장 |
15 | A Study on Information Choice Behaviors and Decision Making Process of trade Show Attendants | 소장 |
16 | A study on the influence of festival facilities on visitor`s satisfaction and revisit | 소장 |
17 | 이용민(2006). 제주지역 컨벤션 관람객의 만족 및 행동의도에 관한 연구. 부경대학교 대학원 박사학위논문. | 미소장 |
18 | The Effects of the Image, Perceived Service Quality, Involvement and Perceived Value on the Customer Satisfaction and Customer Loyalty in Convention | 소장 |
19 | The Influence of Convention Venue"s Servicescape on Relational Performance of Convention Service | 소장 |
20 | The Relationship Among Servicescape, Emotional Response and Behavior Intention in Hotel Restaurant | 소장 |
21 | The Effect of the Servicescape on Exhibition Attendees’ Behavioral Intentions in Convention Centers | 소장 |
22 | 정미혜(2006). 전문전시박람회 서비스품질의 결정요인과 관람객 만족 및 차기전시박람회 참관의도와의 관계. 관광레저연구, 18(3): 211-229. | 미소장 |
23 | 상하이 엑스포 한국관의 서비스스케이프, 만족, 방문후 태도의 영향 관계 | 소장 |
24 | 최승만(2007). 호텔레스토랑의 서비스스케이프 지각이 감정 반응, 관람객 만족, 재구매의도 및 추천의도에 미치는 영향. 세종대학교 대학원 박사학위논문. | 미소장 |
25 | 한국전시산업진흥회(2011). 2010 국내전시산업 통계 Review. | 미소장 |
26 | The Influence of Store Environment on Quality Inferences and Store Image ![]() |
미소장 |
27 | Servicescapes: The Impact of Physical Surroundings on Customers and Employees ![]() |
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28 | Bloch, P. H.(1982). Involvement Beyond the Purchage Process: Conceptual Issues and Empirical Investigation. Advances in Consumer Research, 9: 413-417. | 미소장 |
29 | Getz, D.(1997). Event Management & Event Tourism. New York: Cognizant Communication Corporation. | 미소장 |
30 | Higie, R. A., Feick, L. F. & Price, L. L.(1991). People Who Use People: The Other Side of Opinion Leadership. Advances in Consumer Research, 13(3): 301-305. | 미소장 |
31 | Hollbeek, L. D., Jaeger, S. R. Brodie, R. J. & Balemi, A.(2007). The influence of involvement on purchase intention for new world wine. Food Quality and Preference, 18(2): 1033-1049. | 미소장 |
32 | Houston, M. J. & Rothschild, M. L.(1978). Conceptual and Methodological Perspectives on involvement. Proceedings of the American Marketing Association, 43(2): 184-187. | 미소장 |
33 | Izard, C. E.(1977). Human Emotions. New York: Plenum Press. | 미소장 |
34 | Kotler, P.(1973). Atomospherics as a Marketing Tool. Journal of Retailing, 49(1): 48-64. | 미소장 |
35 | The Miracle of Training in Event Management ![]() |
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36 | Evaluating a servicescape: the effect of cognition and emotion ![]() |
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37 | The Personal Meaning of Participation: Enduring Involvement. ![]() |
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38 | Positive Mood and Persuasion: Different Roles for Affect Under High- and Low-Elaboration Conditions ![]() |
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39 | Plutchik, R.(1980). Emotion: A psycho-evolutionary synthesis. New York; Harper & Row. | 미소장 |
40 | Measuring Emotions in the Consumption Experience ![]() |
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41 | Sherif, M. & Cantril, H.(1947). The Psychology of ego-involvement. Social Attitudes and Identification. J. Weily & Sons, Inc. & Champan & Hall, Limited. | 미소장 |
42 | Men's and Women's Involvement in Sports: An Examination of the Gendered Aspects of Leisure Involvement ![]() |
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