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기사명/저자명
인터넷 쇼핑몰에서 플로우가 패션제품 충동구매를 통해 소비자 만족에 미치는 영향 / 박은주, 박신영 인기도
발행사항
대구 : 한국의류산업학회, 2013.08.31
수록지명
한국의류산업학회지 = Journal of the Korean society for clothing industry. 제15권 제4호 통권 84호 (2013년 8월), pp.533-542
자료실
[서울관] 정기간행물실(524호)  도서위치안내(서울관)
외부기관 원문
외부기관 원문
제어번호
KINX2014084149
주기사항
한국연구재단에서 제공한 KCI 등재학술(후보)지임
원문
외부기관 원문
KISTI

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Fashion products are frequently purchased on impulse and are also one of the most popular product categories sold online. Online environment attributes can facilitate flow experiences that are described as an optimal psychological state reached during an engagement in activities (e.g., games and e-shopping). This study estimated the path model to examine the causal relationships among shopping mall attributes, flow, e-impulse buying, and consumer satisfaction for fashion products. A total of 598 usable questionnaires were obtained from college students who had purchased fashion products through the Internet. Data were analyzed by exploratory factor analysis, confirmatory factor analysis, and path analysis using SPSS 18.0 and AMOS 18.0. The results showed that e-shopping mall attributes (visual attributes and product attributes) significantly influenced e-impulse buying (fashion-oriented impulse buying and promotion-oriented impulse buying) which was mediated by the consumer flow experience and then influenced by consumer satisfaction. In the path model, the flow was stimulated by shopping mall attributes, the e-impulse buying was influenced by flow, and the consumer satisfaction was influenced by e-impulse buying. Flow was the most highly related to the fashion-oriented impulse buying, and followed by the relationship of the flow and promotion-oriented impulse buying in the context of e-shopping for fashion products. A managerial implication was discussed for fashion product e-retailers to develop strategies on visual attributes and product attributes that could stimulate and increase the consumer flow to trigger impulse buying as well as consumer satisfaction.

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권호기사 목록 테이블로 기사명, 저자명, 페이지, 원문, 기사목차 순으로 되어있습니다.
기사명 저자명 페이지 원문 기사목차
Sensibility Evaluation of Eco-friendly Apparel Products according to Recognition of Eco-friendliness 나영주, Hee Jin Kim pp.642-648 원문보기 (음성지원, 국회도서관 방문 후 이용 가능 )
노년층 여성의 손 유형 분석 최은희, 도월희 pp.574-582 원문보기 (음성지원, 국회도서관 방문 후 이용 가능 )
Foot Scan 측정을 통한 노년 여성의 보행 분석 김성숙, 김희은 pp.613-619 원문보기 (음성지원, 국회도서관 방문 후 이용 가능 )
인터넷 쇼핑몰 유형별 의류제품 충동구매에 미치는 가격, 제품, 판촉의 영향 지혜경 pp.543-553 원문보기 (음성지원, 국회도서관 방문 후 이용 가능 )
등산 활동 참여동기와 위험지각 수준에 따른 위험감소행동 연구 방기성, 유신정 pp.523-532 원문보기 (음성지원, 국회도서관 방문 후 이용 가능 )
현대 머리장식에 표현된 맥시멀리즘의 표현기법과 미적 의미에 관한 연구 권기영, 문지애 pp.493-503 원문보기 (음성지원, 국회도서관 방문 후 이용 가능 )
의복 설계를 위한 중년 여성의 체형 변화에 관한 연구 : 제 5차, 제 6차 Size Korea 직접 측정치를 기준으로 남영란, 최혜선, 이진희 pp.583-595 원문보기 (음성지원, 국회도서관 방문 후 이용 가능 )
라이프스타일 집단별 외모관리행동과 삶의 만족도의 차이분석 김인숙, 박광희 pp.554-564 원문보기 (음성지원, 국회도서관 방문 후 이용 가능 )
Effect of Organic Photosensitizers on the Antimicrobial Property of Polyurethane coated Leather 오경화, 임기섭 pp.630-634 원문보기 (음성지원, 국회도서관 방문 후 이용 가능 )
나노웹을 이용한 라미네이트소재의 마찰음 특성 정태영, 조길수, 이유진, 이승신 pp.620-629 원문보기 (음성지원, 국회도서관 방문 후 이용 가능 )
Fungi-rice bran based Fermentation of Coptis Chinensis and Curcuma Longa Root and its Influence of Silk Dyeing 박영미, 최재홍 pp.635-641 원문보기 (음성지원, 국회도서관 방문 후 이용 가능 )
인상주의 회화의 화면등가의 법칙에 기반 한 패션디자인 연구 이신영 pp.514-522 원문보기 (음성지원, 국회도서관 방문 후 이용 가능 )
오가닉 코튼 원사제조 방법에 따른 고감성 의류용 편성물의 물리적 특성 김현아, 김현철 pp.606-612 원문보기 (음성지원, 국회도서관 방문 후 이용 가능 )
A Cultural Comparison of Sex Role Identity and Attitude toward Grooming and Recreational Apparel Shopping Behavior among Male Consumers 이윤정, 이재일 pp.565-573 원문보기 (음성지원, 국회도서관 방문 후 이용 가능 )
가상착의 시스템을 이용한 팬츠 스타일과 기하학 무늬의 특성에 따른 시각적 효과 박우미 pp.504-513 원문보기 (음성지원, 국회도서관 방문 후 이용 가능 )
인터넷 쇼핑몰에서 플로우가 패션제품 충동구매를 통해 소비자 만족에 미치는 영향 박은주, 박신영 pp.533-542 원문보기 (음성지원, 국회도서관 방문 후 이용 가능 )
20~30대 여성의 재킷 착용실태 및 맞음새 만족도 연구 : 환편니트 재킷과 우븐 재킷을 중심으로 황송이, 최혜선, 이진희 pp.596-605 원문보기 (음성지원, 국회도서관 방문 후 이용 가능 )

참고문헌 (44건) : 자료제공( 네이버학술정보 )더보기

참고문헌 목록에 대한 테이블로 번호, 참고문헌, 국회도서관 소장유무로 구성되어 있습니다.
번호 참고문헌 국회도서관 소장유무
1 Effects of media formats on emotions and impulse buying intent 네이버 미소장
2 E‐satisfaction and e‐loyalty: A contingency framework 네이버 미소장
3 The Review of Business Information Systems. Vol. 9. pp. 33 미소장
4 A Comparative Study on the Quality of Life of Korean and Chinese Women Who Are Employed and Married 소장
5 Role of the Flow that Customers Experience upon Participating in the Design Process for the Mass Customization of Apparel Products 소장
6 Cues on apparel web sites that trigger impulse purchases 네이버 미소장
7 The Relationship between the Flow Construct and Consumers' Buying Intention over the Internet, plus the Difference Test of Buying Behavior by Flow Type 소장
8 Store atmosphere in web retailing 네이버 미소장
9 Evaluating Structural Equation Models with Unobservable Variables and Measurement Error: A Comment 네이버 미소장
10 TAFCS Research Journal. Vol. 1. pp. 1 미소장
11 Online Shopper Motivations, and e-Store Attributes: An Examination of Online Patronage Behavior and Shopper Typologies 네이버 미소장
12 Advances in Consumer Research. Vol. 15. pp. 127 미소장
13 Online visual merchandising (VMD) of apparel web sites 네이버 미소장
14 A multi-method investigation of consumer motivations in impulse buying behavior 네이버 미소장
15 The effect of web interface features on consumer online purchase intentions 네이버 미소장
16 The Effects of Internet Shopping Malls Attributes on Purchase Satisfaction, Repurchase Intention and Word of Mouth Intention of Fashion Consumer 네이버 미소장
17 Flow Experience and Internet Shopping Behavior: Investigating the Moderating Effect of Consumer Characteristics 네이버 미소장
18 The impact of website quality on customer satisfaction and purchase intention: perceived playfulness and perceived flow as mediators 네이버 미소장
19 Flow, enduring, and situational involvement in the Web environment: A tripartite second‐order examination 네이버 미소장
20 Effect of Interactivity, Telepresence, and Flow toward Future Behavior Intention on Internet Shopping Malls 네이버 미소장
21 Factors influencing impulse buying during an online purchase 네이버 미소장
22 Effects of Cognitive Age on Consumer Satisfaction and Repurchase Intention by Silvers' Lifestyle in the Hairdressing Shop 소장
23 The Importance of On-line Store Characteristics Depending on On-line Store Type 소장
24 E-atmosphere, emotional, cognitive, and behavioral responses 네이버 미소장
25 Knowledge Management Research. Vol. 10. pp. 49 미소장
26 Transactions : The Effect of Flow Experience and Perceived Utilitarian Value of Internet Shopping on Purchase Intention of the Fashion Merchandise 소장
27 The Effects of Internet Fashion Consumer's Impulse Buying Tendency on Positive and Negative Purchasing Behaviors 소장
28 A Study on the Determinants of Impulse Purchase of Clothing Products in the Internet Shopping Mall 소장
29 Fashion Orientation, Goal-directed or Experiential Motivations, Shopping Flow Experience and Purchasing Behavior of Fashion Products 소장
30 Advanced in Consumer Research. Vol. 31. pp. 51 미소장
31 Effects of Shopping Value, Fashion Shopping Mall Attributes, Emotions and Purchasing Intention on Purchasing Behavior in Internet Fashion Shopping Malls 소장
32 Effects of Internet Shopping Interest, Shopping Mall Attribute, and Emotions on Impulse Buying Behavior for Fashion Products in Internet Shopping Mall 네이버 미소장
33 Effects of Consumer Innovativeness, Shopping Mall Attributes, and Satisfaction on E-loyalty for Fashion Products 네이버 미소장
34 Apparel product attributes, web browsing, and e-impulse buying on shopping websites 네이버 미소장
35 Capturing college students on the web: analysis of clothing web site attributes 네이버 미소장
36 The Influence of Store Images on Purchasing Intention in The Context of Internet Shopping Mall: Focused on Mediating Effects of the Flow and Information Searching Intention 소장
37 Impulse Buying: Is it Wasteful? 소장
38 Effects of Price Perception and Store Attributes on Fashion-Related Store Choice Behavior;Focused on Department Store, Discount Store, and Internet Shopping Mall 네이버 미소장
39 Marketing Management Journal. Vol. 16. pp. 94 미소장
40 The influence of online store beliefs on consumer online impulse buying: A model and empirical application 네이버 미소장
41 Impulsive consumer buying as a result of emotions 네이버 미소장
42 Online Impulse Buying: Understanding the Interplay between Consumer Impulsiveness and Website Quality 네이버 미소장
43 Improving searching and reading performance: the effect of highlighting and text color coding 네이버 미소장
44 Effects of Challenges and Skills on Flow-focused on a 2D Shopping Mall and a 3D Shopping Mall 네이버 미소장

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