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기사명 | 저자명 | 페이지 | 원문 | 기사목차 |
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대표형(전거형, Authority) | 생물정보 | 이형(異形, Variant) | 소속 | 직위 | 직업 | 활동분야 | 주기 | 서지 | |
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기사명 | 저자명 | 페이지 | 원문 | 목차 |
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국내기업 신디케이티드론에서 해외은행들이 수행하는 역할에 대한 실증연구 | 이상호 | pp.23-49 |
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내부서비스품질의 구성요인들이 내부고객만족에 미치는 영향력의 차이 및 성별과 직무분야의 조절효과 : IT서비스기업을 중심으로 | 임상용, 김중인 | pp.1-22 |
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럭셔리 패션 브랜드와 스마트폰과의 브랜드 제휴 효과에 대한 연구 : 품질 인식 및 구매 의향을 중심으로 | 강석원, 구자원 | pp.51-76 |
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다국적 기업과 국내 기업의 브랜드 마케팅에 관한 이론경제학적 분석 : '이미지 일치성' 개념을 중심으로 | 김상기, 구승회 | pp.77-95 |
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쇼핑관광객의 가치가 구매만족과 자발적 행동에 미치는 영향 | 김병국, 진몽우 | pp.97-112 |
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직무요구, 정서 그리고 인지적 평가에 관한 연구 | 한영규, 심원술, 이의종 | pp.113-132 |
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식스시그마 및 품질경영 시스템에 대한 종업원의 변화관리 수용도 연구 | 황기현 | pp.133-151 |
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개별기업의 이익조정 탐지에 대한 발생액 추정모형의 성과평가 | 김명종, 공민성 | pp.153-177 |
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번호 | 참고문헌 | 국회도서관 소장유무 |
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1 | Assessing the status of six sigma implementation in the Indian industry ![]() |
미소장 |
2 | An institutional theory perspective on Six Sigma adoption ![]() |
미소장 |
3 | The effect of TQM practices on employee satisfaction and loyalty in government ![]() |
미소장 |
4 | Choi, W. G. & S. U. Kim(2010), “Online Service Quality’s Influence on Performance and Satisfaction,” Korean Corporation Management Association, 17(3), 133- 143. | 미소장 |
5 | Hayes, B. E. (2008), Measuring customer satisfaction and loyalty: survey design, use, and statistical analysis methods, Milwaukee, Wisconsin: ASQ Quality Press. | 미소장 |
6 | Total quality management (TQM) strategy and organisational characteristics: Evidence from a recent WTO member ![]() |
미소장 |
7 | Hwang, G. H.(2010), A study on the performances of driving Six Sigma in a ICT industry Journal of the Society of Korea Industrial and Systems Engineering, 35(2), 220-227. | 미소장 |
8 | A framework for effective Six Sigma implementation ![]() |
미소장 |
9 | The Analysis on Roles of Control System and Organizational Learning for Quality Management Practice | 소장 |
10 | ISO 9000 adoption in Tunisia: experiences of certified companies ![]() |
미소장 |
11 | study on the influences of total quality management on acceptance of organizational change and innovation performance | 소장 |
12 | Kim, E. J. & J. K. Lee(2010), “The Effects of Organizational Culture and Self-Leadership on Organizational Effectiveness,“ Korean Corporation Management Association, 17(1), 81-101. | 미소장 |
13 | Assessment and improvement of quality management capabilities for manufacturing industries in Australia ![]() |
미소장 |
14 | An Instrument for Measuring the Critical Factors of Quality Management ![]() |
미소장 |
15 | SAS Publishing(2008), SAS Certification Prep Guide, Sas Inst. | 미소장 |
16 | Six Sigma: Definition and underlying theory ![]() |
미소장 |
17 | effects of transformational leadership and/or corporate culture on malcom-baldrige quality innovation and organizational effectiveness | 소장 |
18 | Modelling the barriers of Six Sigma using interpretive structural modelling ![]() |
미소장 |
19 | Stuart, A., & K. Ord(2009), Kendall’s Advanced Theory of Statistics, New York: Wiley. | 미소장 |
20 | Tang, Z., X. Chenb & Z. Wuc(2010), “Using behavior theory to investigate individuallevel determinants of employee involvement in TQM,“ Total Quality Management & Business Excellence, 21(12), 1231– 1260. | 미소장 |
21 | Which HRM practices contribute to service culture? ![]() |
미소장 |
22 | Yoo, S. J., T. S. Yang & J. C. Oh(2008), “An Exploratory Study on Effect of Organization Characteristics and Service Commitment on Service Quality- Focused on Service Firms in Korea,” Korean Corporation Management Association, 15(1), 1-24. | 미소장 |
23 | Yudi, A. & H. Osada (2010), "An empirical study on Six Sigma phase based implementation and the roles of top management and upper managers," Proceedings of the 2010 IEEE ICMIT, 269-274. | 미소장 |
24 | Yusr, M.M., A. R. Othman & S. M. Mokhtar (2011), “Innovation and Six Sigma foundation from the perspective of the absorptive capacity theory,” ICM 2011 Proceeding, 1232-1247. | 미소장 |
25 | Proposed relationship of TQM and organisational performance using structured equation modelling ![]() |
미소장 |
26 | Quality management systems as a link between management and employees ![]() |
미소장 |
27 | Mapping the critical links between organizational culture and TQM/Six Sigma practices ![]() |
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