본문바로가기

자료 카테고리

전체 1
도서자료 0
학위논문 0
연속간행물·학술기사 1
멀티미디어 0
동영상 0
국회자료 0
특화자료 0

도서 앰블럼

전체 (0)
일반도서 (0)
E-BOOK (0)
고서 (0)
세미나자료 (0)
웹자료 (0)
전체 (0)
학위논문 (0)
전체 (1)
국내기사 (1)
국외기사 (0)
학술지·잡지 (0)
신문 (0)
전자저널 (0)
전체 (0)
오디오자료 (0)
전자매체 (0)
마이크로폼자료 (0)
지도/기타자료 (0)
전체 (0)
동영상자료 (0)
전체 (0)
외국법률번역DB (0)
국회회의록 (0)
국회의안정보 (0)
전체 (0)
표·그림DB (0)
지식공유 (0)

도서 앰블럼

전체 1
국내공공정책정보
국외공공정책정보
국회자료
전체 ()
정부기관 ()
지방자치단체 ()
공공기관 ()
싱크탱크 ()
국제기구 ()
전체 ()
정부기관 ()
의회기관 ()
싱크탱크 ()
국제기구 ()
전체 ()
국회의원정책자료 ()
입법기관자료 ()

검색결과

검색결과 (전체 1건)

검색결과제한

열기
기사명/저자명
쇼핑가치, 긍정적 감정 및 구매압박감이 의류제품의 e-충동구매에 미치는 영향 / 강은미, 유정, 박은주 인기도
발행사항
서울 : 한국의류학회, 2014.02.28
수록지명
한국의류학회지 = Journal of the Korean Society of Clothing and Textiles. 제38권 제1호 통권239호 (2014년 2월), pp.87-96
자료실
[서울관] 정기간행물실(524호)  도서위치안내(서울관)
외부기관 원문
외부기관 원문
제어번호
KINX2014244525
주기사항
한국연구재단에서 제공한 KCI 등재학술(후보)지임
원문
외부기관 원문
KISTI

권호기사보기

권호기사 목록 테이블로 기사명, 저자명, 페이지, 원문, 기사목차 순으로 되어있습니다.
기사명 저자명 페이지 원문 기사목차
신형 태권도 공인도복의 전통성 제언 및 디자인 수정 제안 최연우 pp.19-32 원문보기 (음성지원, 국회도서관 방문 후 이용 가능 )
백제 복식 유형별 형태에 관한 연구 채금석 pp.1-18 원문보기 (음성지원, 국회도서관 방문 후 이용 가능 )
소득차이에 따른 도시가계의 의류품목수요에 관한 연구 김기성 pp.33-45 원문보기 (음성지원, 국회도서관 방문 후 이용 가능 )
국가별 TED 강연자의 의복선택을 통해 본 수트에서 캐주얼 웨어까지 착용 변화 이윤경, 윤초롱 pp.46-58 원문보기 (음성지원, 국회도서관 방문 후 이용 가능 )
슬로우 패션의 소비욕망 이정순, 권혁상, 고애란 pp.59-72 원문보기 (음성지원, 국회도서관 방문 후 이용 가능 )
감즙염색 날염 소재 원피스 개발과 인체착용실험에 의한 생리반응 및 착용감 평가 박순자, 강인형 pp.73-86 원문보기 (음성지원, 국회도서관 방문 후 이용 가능 )
슬림 핏(Slim-fit) 드레스 셔츠 패턴 설계를 위한 3D Body Scan Data 활용에 관한 연구 : 40대 남성을 중심으로 신경희, 서추연 pp.97-109 원문보기 (음성지원, 국회도서관 방문 후 이용 가능 )
황백의 품종 및 산지에 따른 면, 견, 양모직물에 대한 염색성 비교 이룡춘, 안춘순 pp.110-122 원문보기 (음성지원, 국회도서관 방문 후 이용 가능 )
패션 희생자의 스타일 유형과 특성에 관한 연구 : 한국 셀러브리티를 중심으로 주신영, 하지수 pp.123-135 원문보기 (음성지원, 국회도서관 방문 후 이용 가능 )
쇼핑가치, 긍정적 감정 및 구매압박감이 의류제품의 e-충동구매에 미치는 영향 강은미, 유정, 박은주 pp.87-96 원문보기 (음성지원, 국회도서관 방문 후 이용 가능 )

참고문헌 (39건) : 자료제공( 네이버학술정보 )더보기

참고문헌 목록에 대한 테이블로 번호, 참고문헌, 국회도서관 소장유무로 구성되어 있습니다.
번호 참고문헌 국회도서관 소장유무
1 The Effect of Perceived Shopping Value Dimensions on Attitude toward Store, Emotional Response to Store Shopping, and Store Loyalty 소장
2 The nature of satisfaction: An updated examination and analysis 네이버 미소장
3 Impulse buying: Modeling its precursors 네이버 미소장
4 The effects of shopping value on relationship quality and behavioral intention: Focusing on internet shopping. Vol. 14. pp. 1-18 미소장
5 The effect of shopping quality and shopping value on purchase intention in mobile fashion shopping. 미소장
6 Transactions : Effect of Apparel Merchandise on Experienced Emotion for Apparel Shopping and Attitude toward the Internet Store 소장
7 Individual Differences(The Self, Need for Cognition, Intro/Extroversion) Effects on Compulsive Buying on the Internet 소장
8 Adolescents' utilitarian and hedonic Web consumption behavior: Hierarchical influence of personal values and innovativeness 네이버 미소장
9 A study on the influential factors of on-line impulse-buying behavior Unpublished master's thesis. 미소장
10 The Effects of Decision Making Delay on Experienced Emotion for Internet Shopping and Internet Shopping Mall Satisfaction 소장
11 Analysis of Consumer Instantly Impulse Purchasing Propensity in Cyber Market 소장
12 The Effects of Internet Apparel Store Attributes and Shopping Values on Consumer`s Internet Apparel Purchasing Behavior 소장
13 Structural equation modeling with AMOS 18.0/19.0. 미소장
14 The Influence of Website Characteristics on a Consumer's Urge to Buy Impulsively 네이버 미소장
15 Transactions : A Study on Information Search and Impulse Buying Behavior according to the Internet Clothing Shopping Motives 소장
16 Relationship of shopping orientation, browsing and purchasing behavior in chinese consumers. 미소장
17 Experiential value: conceptualization, measurement and application in the catalog and internet shopping environment. Vol. 77. pp. 39-56 미소장
18 Transactions : Analysis of Structural Equation Model on Impulse Buying Behavior for Fashion Products 소장
19 Effects of Shopping Value, Fashion Shopping Mall Attributes, Emotions and Purchasing Intention on Purchasing Behavior in Internet Fashion Shopping Malls 소장
20 Effects of Consumer Tendencies and Positive Emotion on Impulse Buying Behavior for Apparel 네이버 미소장
21 Apparel product attributes, web browsing, and e-impulse buying on shopping websites 네이버 미소장
22 A structural model of fashion-oriented impulse buying behavior 네이버 미소장
23 A study on the methods in terms of design aspect for revitalization of ecological riverfront space. 미소장
24 Effects of Internet Shopping Interest, Shopping Mall Attribute, and Emotions on Impulse Buying Behavior for Fashion Products in Internet Shopping Mall 네이버 미소장
25 The Effect of Positive and Negative Emotions on Shopping Value and Approach Behaviors of the Internet Apparel Shopping Site 소장
26 The impact of customers' perceived experiential value on emotion, memory, attitude, and loyalty in online shopping mall and social commerce context. 미소장
27 Effects of positive emotion and attention on consumer's on-line game loyalty. Vol. 12. pp. 113-130 미소장
28 Structural relationships between purchase situation variables, impulses to buy, impulse buying and loyalty. Vol. 27. pp. 153-173 미소장
29 The Effect of Consumer`s Emotion Experienced during Internet Shopping According to Gender 소장
30 (The) Study for the factors influencing impulsive buying tendency on the internet environment. 미소장
31 The influence of online store beliefs on consumer online impulse buying: A model and empirical application 네이버 미소장
32 The Role of Perceived Consumer Risk for Purchase and Non-Purchase in the Formation of Positive Impulsive Shopping Emotion 네이버 미소장
33 A study on the determinants of chinese internet fashion consumer's purchase satisfaction Unpublished master's thesis. 미소장
34 Online Impulse Buying: Understanding the Interplay between Consumer Impulsiveness and Website Quality 네이버 미소장
35 Satisfaction emotions and consumer behavioral intentions 네이버 미소장
36 Tourist shopping habitat: Effects on emotions, shopping value and behaviours 네이버 미소장
37 Research on the influence of website environment characteristics on consumer's impulse buying. 미소장
38 The influences of shopping value and information search on the purchasing satisfaction. 미소장
39 2011 Survey on the Internet,Korea Internet & Security Agency. 미소장

권호기사보기

권호기사 목록 테이블로 기사명, 저자명, 페이지, 원문, 기사목차 순으로 되어있습니다.
기사명 저자명 페이지 원문 기사목차
연속간행물 팝업 열기 연속간행물 팝업 열기