1 |
강은희 (2004). 수퍼비전 스타일에 따른 수퍼바이저의 기능 및 과업 수행분석. 이화여자대학 교 석사학위논문. |
미소장 |
2 |
상담교육방법으로서의 개인 슈퍼비젼 모델에 관한 복수 사례연구
|
소장 |
3 |
A review on Couneling Supervision Research in Korea  |
미소장 |
4 |
김지은 (2003). 놀이치료자가 평가한 가장 만족스러웠던 수퍼비전 경험과 가장 만족스럽지 못했던 수퍼비전 경험 비교. 숙명여자대학교 석사학위논문. |
미소장 |
5 |
남정현 (2007). 집단미술치료의 치료요인 척도 개발. 경성대학교 박사학위논문. |
미소장 |
6 |
박재황, 김계현, 노안영, 김진숙 (1996). 청소년 상담 수퍼비전. 서울: 청소년 대화의 광장. |
미소장 |
7 |
The Influence of the Supervisory Working Alliance and the Supervisee`s Experience Level on His or Her Role Difficulties and Supervision Satisfaction
|
소장 |
8 |
Components of Effective Supervision by Supervisor Behaviors
|
소장 |
9 |
심흥섭 (1998). 상담자 발달수준 평가에 관한 연구. 숙명여자대학교 박사학위논문. |
미소장 |
10 |
양은실 (1998). 놀이치료자의 놀이성과 경력, 태도, 지식, 기술과의 관계. 숙명여자대학교 석사 학위논문. |
미소장 |
11 |
양현숙 (2004). 아동상담사가 지각하는 수퍼비전 내용과 수퍼바이저 역할에 대한 인과 변인 분석. 대진대학교 석사학위논문. |
미소장 |
12 |
위지향 (2003). 놀이치료자의 발달수준과 수퍼바이저의 수퍼비전 스타일에 관한 연구. 숙명여 자대학교 석사학위논문. |
미소장 |
13 |
Development and Validation of Supervision Session Evaluation Questionnaire
|
소장 |
14 |
이수현 (2008). 수퍼비전 기대 척도 개발 및 타당화 연구. 숙명여자대학교 박사학위논문. |
미소장 |
15 |
장현주 (2009). 놀이치료 수퍼비전 과정에서의 작업동맹 및 자기개방과 놀이치료사의 심리적 소진. 명지대학교 석사학위논문. |
미소장 |
16 |
천혜숙 (2007). 놀이치료 수퍼비전에서의 작업동맹, 치료자의 자기개방 및 자기효능감의 관 계. 숙명여자대학교 석사학위논문. |
미소장 |
17 |
최한나 (2007). 좋은 수퍼비전 관계에 대한 수퍼바이지의 인식 차원. 서울대학교 박사학위논문. |
미소장 |
18 |
홍영식 (2011). 상담 슈퍼비전에서 상담자의 자각이 상담과정에 미치는 영향. 백석대학교 기 독교전문대학원 박사학위논문. |
미소장 |
19 |
홍주란 (2001). 놀이치료자의 수퍼비젼 현황 및 수퍼비젼에 대한 지각과 기대 연구. 숙명여자대학교 석사학위논문. |
미소장 |
20 |
홍주연 (2010). 말(馬) 심리치료 요인의 질적분석에 근거한 치료적 요인 척도 개발. 대구대학 교 박사학위논문. |
미소장 |
21 |
홍지영(2005). 수퍼바이저의 스타일이 수퍼비전 과정과 성과에 미치는 영향. 홍익대학교 박사 학위논문. |
미소장 |
22 |
Bernard, J. M., & Goodyear R. K. (1992). Fundamentals of clinical supervision. Needham Heights: Allyn & Bacon. |
미소장 |
23 |
Bernard, J. M., & Goodyear R. K. (2004). Fundamentals of clinical supervision (3rd ed.). Needham Heights, MA: Allyn & Bacon. |
미소장 |
24 |
Bond, T. (1993). Standards and ethics for counseling in action. London: sage. |
미소장 |
25 |
Brammer, L. M., & Wassmer, A. G. (1997). Supervision in counseling and psychotherapy. In D. J. Kurpius, R. D. Baker & J. D. Tomas (Eds), Supervision of Applied Training, Westport, CT: Greenwood, 43-82. |
미소장 |
26 |
Counseling Supervisors: Standards for Preparation and Practice.  |
미소장 |
27 |
Holloway, E. L. (1999). A Framework for supervision training. Training counseling supervisors, 8-43. London: Sage. |
미소장 |
28 |
Supervision: its contributions to treatment efficacy.  |
미소장 |
29 |
Reaction to the Special Section on supervision research: Comment on Ellis et al. (1996), Ladany et al. (1996), Neufeldt et al. (1996), and Worthen and McNeill (1996).  |
미소장 |
30 |
The Relationship Between the Supervisory Working Alliance and Trainees' Experience of Role Conflict and Role Ambiguity.  |
미소장 |
31 |
Landreth, G. L. (1991). Play therapy : The art of relationship. Bristol: PA: Accelerated Development. |
미소장 |
32 |
Supervision: A Conceptual Model  |
미소장 |
33 |
The Effects of the Supervisory Working Alliance on Worker Outcomes  |
미소장 |
34 |
Moustakas, C. (1995). Emotional adjustment and the play therapy process. Journal of Genetic Psychology, 86, 79-99. |
미소장 |
35 |
A Close Look at Conflictual Supervisory Relationships: The Trainee's Perspective  |
미소장 |
36 |
Trainees' Experiences of Role Conflict and Role Ambiguity in Supervisory Relationships.  |
미소장 |
37 |
Relevance of the Supervisory Alliance to the Counseling Alliance and to Treatment Adherence in Counselor Training  |
미소장 |
38 |
Stadler, H. A., Willing, K. L., Eberhage, M. G., & Warrd, W. H. (1998). Impairment: Implications for the counseling professions. Journal of Counseling and Development, 66(February), 258-260. |
미소장 |