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기사명 | 저자명 | 페이지 | 원문 | 기사목차 |
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대표형(전거형, Authority) | 생물정보 | 이형(異形, Variant) | 소속 | 직위 | 직업 | 활동분야 | 주기 | 서지 | |
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번호 | 참고문헌 | 국회도서관 소장유무 |
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1 | Research on Relationships among Customers` Knowledge Level, Trust in Air Ticket Distribution Channels and Risk Perception | 소장 |
2 | 고동우(2013). 관광심리학 . 서울: 대왕사. | 미소장 |
3 | 금기용(2010). 관광산업의 신성장모델: 저탄소 녹색성장. SDI 정책리포트 , 63, 1-21. | 미소장 |
4 | Grope Research Subjects ofGreen Tourism Coping with Climate Change | 소장 |
5 | 복잡계 사고로 분석한 저탄소 녹색관광의 위상과 시사점 | 소장 |
6 | 레스토랑 이용자의 비합리적 선택행동 연구 | 소장 |
7 | A Method of Developing Environmental Input-Output Table Using the Amount of Greenhouse-Gas Emission in the Tourism Industry | 소장 |
8 | Measuring the Non-market Value of the Introduction of Electric Vehicles to National Parks Against Climate Change | 소장 |
9 | 기후변화에 대한 관광부문의 대응 | 소장 |
10 | 김지응․박지양(2012). 커피전문점의 환경마케팅이소비자 신뢰 및 충성도에 미치는 영향, 한국식생활문화학회 , 27(3), 251-260. | 미소장 |
11 | 기후변화 인식이 아웃도어레크리에이션 참여자의 행동에 미치는 영향 | 소장 |
12 | 산업화와 기술 발전의 역사를 통해 본 친환경 마케팅의 전망에 대한 탐색적 연구 : 관광산업을 중심으로 | 소장 |
13 | 관광자의 소비문화와 관광목적지 이미지의 담론 연구 | 소장 |
14 | 박배진․손상희(2012), 기후변화협약 대응정책의소비자반응에 관한 국가 비교 연구, 소비자문제연구 , 41, 227-253. | 미소장 |
15 | The Influence of Corporate Social Responsibility(CSR) of Disability Sports Sponsor on Consumers` Emotion and Corporate Image | 소장 |
16 | A Study of the Effect of Health Motivation and Environmental Concern on Choosing Organic Food | 소장 |
17 | Determinants of Food Away From Home and Consumption Patterns+ | 소장 |
18 | 탄소배출량 정보에 따른 저탄소 녹색관광상품 구매의도의 영향 | 소장 |
19 | 메시지의 긍정·부정 프레이밍과 시간 프레임에 따른 광고 효과 | 소장 |
20 | 기업의 CSR 활동과 브랜드 관련 지수와의 상관관계에 대한 연구 : 유한킴벌리 사례를 중심으로 | 소장 |
21 | Effects of Environmental Knowledge on Environmentally Conscious Consumer Behavior | 소장 |
22 | An Exploratory Study on the causal Relationships among Subjective Knowledge, Objective Knowledge and Product Experience Using Structural Equation Modeling: Moderating Role of Product Type | 소장 |
23 | 환경보전을 위한 소비자능력 | 소장 |
24 | 환경에 대한 객관적, 주관적 지식이 환경 친화적 행동에 미치는 영향 : 환경에 대한 정서의 매개역할 | 소장 |
25 | Transactions : The Effect of Consumer`s Objective Knowledge, Subjective Knowledge and Involvement of Apparel on Product Attribute Evaluation | 소장 |
26 | 전성우(2013). 막스베버 사회학 연구논문집 . 파주: 나남. | 미소장 |
27 | The Influence of Framing on the Effect of Loyalty Program: Focused on the Size of Reward | 소장 |
28 | 정유정(2007). 소비자 가치지향과 의복추구혜택에따른 환경친화적 의류소비행동연구 . 박사학위청구논문, 경성대대학원. | 미소장 |
29 | A Study of Cognitive Beliefs and Consumption Feelings As Predictors of Well - known Brand Apparel Purchasing Intention- | 소장 |
30 | 조학래(2008). 그린마케팅과 기업의 자세. 한국정보컨버전스학회논문지 , 1(1), 55-59. | 미소장 |
31 | Investigating the relative persuasiveness of different types of obesity-prevention advertisement | 소장 |
32 | 의류상품의 쾌락적 소비에 대한 태도 연구 | 소장 |
33 | An Effect of Values, Environmental Knowledge, and Environmental Involvement on the Ecologically Concerned Behavior of College Students | 소장 |
34 | 유기농 식품에 대한 객관적 지식·주관적 지식·위험지각 및 구매의도와의 관계 : 식품안전 위험지각의 매개효과 | 소장 |
35 | 한규석(2009). 사회심리학의 이해 . 서울: 학지사. | 미소장 |
36 | Residual Effects of Past on Later Behavior: Habituation and Reasoned Action Perspectives ![]() |
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37 | Dimensions of Consumer Expertise ![]() |
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38 | The Roles of Attitudinal and Personality Variables in the Prediction of Environmental Behavior and Knowledge ![]() |
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39 | A Comparison of French and American Environmental Behaviors, Knowledge, and Attitudes ![]() |
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40 | Bagozzi, R. P., Gurhan-Canli, Z., & Priester, J. (2004). 소비자 행동의 심리학 , The social psychology of consumer behaviour (김완석․이성수 역). 서울: 시그마프레스. (원본출판연도 2002) | 미소장 |
41 | Effects of Prior Knowledge and Experience and Phase of the Choice Process on Consumer Decision Processes: A Protocol Analysis ![]() |
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42 | Blackwell, R. D., Miniard, P. W., & Engel, J. F. (2001). Consumer behavior. Fortwrth, TX:Hartcourt Brace. | 미소장 |
43 | Brucks, M. (1986). A typology of consumer knowledge content. Advances in Consumer Research, 13, 58-63, | 미소장 |
44 | Market Segmentation of Green Consumers in Hong Kong ![]() |
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45 | Determinants of Chinese consumers' green purchase behavior ![]() |
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46 | Antecedents of green purchases: a survey in China ![]() |
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47 | Chase, D., & Smith, T. K. (1992). Consumers keen on green but marketers don’t deliver. Advertising Age, 63(26), s2-s4. | 미소장 |
48 | Coddington, W. (1993). Environment marketing:Positive strategies for reaching the green consumer. New York: McGraw-Hill. | 미소장 |
49 | Consumer Choice between Hedonic and Utilitarian Goods ![]() |
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50 | Interrelationships Among Measures of Environmental Activity, Emotionality, and Knowledge ![]() |
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51 | External Search: The Role of Consumer Beliefs ![]() |
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52 | Elaine, C. (2010). CSR for HR: A necessary partnership for advancing responsible business practices. Sheffield: Greenleaf Publishing Limited. | 미소장 |
53 | The Role of Perceived Consumer Effectiveness in Motivating Environmentally Conscious Behaviors ![]() |
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54 | Engel, J, F., Kollat, D, T., & Blackwell, R, D. (1968). Consumer behavior. New York: Holt Rinehart and Winston. | 미소장 |
55 | Engel, J. F, Blackwell, R. D., & Miniard, P. W. (1995). Consumer behavior (8th ed.), New York: Dryden Press. | 미소장 |
56 | The Influence of Environmental Knowledge and Values on Managerial Behaviours on Behalf of the Environment: An Empirical Examination of Managers in China ![]() |
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57 | Message framing and buying behavior: A field experiment ![]() |
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58 | Geertz, C. (1973). The interpretation of culture. New York: Basic Books. | 미소장 |
59 | Valuing Environmental Resources: A Constructive Approach ![]() |
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60 | Characterizing Participants in Activities Protecting the Environment: A Focus on Donating, Recycling, and Conservation Behaviors ![]() |
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61 | A structural model of environmental attitudes and behaviour ![]() |
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62 | Hedonic Consumption: Emerging Concepts, Methods and Propositions ![]() |
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63 | Emotion Work, Feeling Rules, and Social Structure ![]() |
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64 | Message Framing and the Interrelationships among Ad-Based Feelings, Affect, and Cognition ![]() |
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65 | Howard, J, A., & Sheth, J, N. (1969). The theory of buyer behavior. New York: John Wiley &Sons, Inc. | 미소장 |
66 | Examining the Causal Relationships Among Selected Antecedents of Responsible Environmental Behavior ![]() |
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67 | Hines, J. M., Hungerford, H. R., & Audrey, N. (1987). Analysis and synthesis of research on environmental behavior. A meta-analysis. Journal of Environmental Education, 18(2), 1-8. | 미소장 |
68 | IPCC (2008). Climate change 2007: Synthesis report. Cambridge, UK: Cambridge University Press. | 미소장 |
69 | Product Familiarity and Learning New Information ![]() |
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70 | Junaedi, M. F. S. (2007). The roles of consumer’s knowledge and emotion in ecological issues:An empirical study on green consumer behavior. Gadjah Mada International Journal of Business, 9(1), 89-99. | 미소장 |
71 | Kahneman, D., & Tversky, A. (1979). Prospect theory: An analysis of decision under risk. Econometrics, 47(2), 263-292. | 미소장 |
72 | An Exploratory Study of the Responses and Relationships Involved in the Evaluation of, and in the Intention to Purchase New Rock Music ![]() |
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73 | Leiserowitz, A., Smith, N., & Marlon, J. R. (2011). American teens’ knowledge of climate change. Yale University. New Haven, CT:Yale Project on Climate Change Communication. | 미소장 |
74 | How Consumers are Affected by the Framing of Attribute Information Before and After Consuming the Product ![]() |
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75 | Ecology: Let's hear from the people: An objective scale for the measurement of ecological attitudes and knowledge. ![]() |
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76 | A revised scale for the measurement of ecological attitudes and knowledge. ![]() |
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77 | The impact of green product lines on the environment:does whatthey know affect how they feel? ![]() |
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78 | Who is at risk and what do they know? Segmenting a population on their food safety knowledge ![]() |
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79 | Oliver, R. L. (1997). Satisfaction: A behavioral perspective on the consumer. NY:McGraw-Hill. | 미소장 |
80 | Climate Change and Tourism: An Overview ![]() |
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81 | Familiarity and Its Impact on Consumer Decision Biases and Heuristics ![]() |
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82 | The relationship between product involvement and product knowledge: Moderating roles of product type and product knowledge type ![]() |
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83 | Consumer Knowledge Assessment ![]() |
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84 | Peattie, K. (1995). Environmental marketing management. London: Pitman publishing. | 미소장 |
85 | Peter, J, P., & Olson, J, C. (1999). Consumer behavior and marketing strategy(5th ed.). Homewood, IL: Irwin McGrawHill. | 미소장 |
86 | Phillip, K., & Nancy, L. (2005). Corporate social responsibility:Doing the most good for your company and your cause. NJ: John Wiley &Sons, Inc. | 미소장 |
87 | Philippe, A., & Ngobo, P. (1999). Assessment of consumer knowledge and its consequences:A multi-component approach. Advances in Consumer Research, 26, 569-575. | 미소장 |
88 | Pieniak, Z, Aertsens, J., & Verbeke, W. (2010). Subjective and objective knowledge as determinants of organic vegetables consumption. Food Quality & Preference, 21(6), 581-588. | 미소장 |
89 | When Teachers Adopt Environmental Behaviors in the Aim of Protecting the Climate ![]() |
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90 | Perceptions of Knowledge, Actual Knowledge, and Information Search Behavior ![]() |
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91 | Rao, A, R., & Monroe, K, B. (1988). The moderating effect of prior knowledge in cue utilization in product evaluations. Journal of Personality and Social Psychology, 41, 847-855, | 미소장 |
92 | What determines initial feeling of knowing? Familiarity with question terms, not with the answer. ![]() |
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93 | Reitman, V. (1992, May 18). Green product sales seem to be wilting. The Wall Street Journal, p. B1. | 미소장 |
94 | Modelling the theory of planned behaviour and past behaviour ![]() |
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95 | Schacher, S. S. (1959), The psychology of affiliation. Stanford, CA: Stanford University Press. | 미소장 |
96 | Motivations and Barriers to Recycling: Toward a Strategy for Public Education ![]() |
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97 | Stipanuk, D. M. (1996). The U.S. lodging industry and the environment. The Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly, 37(5), 39-45. | 미소장 |
98 | Moderator and Mediator Effects of Scuba Diving Specialization on Marine-Based Environmental Knowledge-Behavior Contingency ![]() |
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99 | The effects of knowledge and attitudes upon Greeks' pro‐environmental purchasing behaviour ![]() |
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100 | Turner, J., Beeghley, L., & Powers, C. (1997). 사회학이론의 형성 , The emergence of sociological theory(김문조 외 역). 서울: 일신사.(원본출판연도 1995) | 미소장 |
101 | UNWTO-UNEP-WMO (2008). Climate change and tourism: Responding to global challenges. Madrid, Spain: UNWTO. | 미소장 |
102 | What Makes a Recycler? ![]() |
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103 | Vogle, D. (2005). The market for virtue: The potential and limits of corporate social responsibility. Harrisonburg, VA:Brookings Institution Press. | 미소장 |
104 | Walker, G., & King, D. (2008). 핫토픽: 기후변화 생존과 대응전략 , The hot topic : what we can do about global warming (양변찬 역). 조윤커뮤니케이션. (원본출판연도 2008) | 미소장 |
105 | Consumer motivations in the purchase of organic food ![]() |
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