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기사명 | 저자명 | 페이지 | 원문 | 기사목차 |
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대표형(전거형, Authority) | 생물정보 | 이형(異形, Variant) | 소속 | 직위 | 직업 | 활동분야 | 주기 | 서지 | |
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번호 | 참고문헌 | 국회도서관 소장유무 |
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1 | The Influence of Consumption Value and Service Quality in Resort on the Consumer Satisfaction | 소장 |
2 | 금기용 (2010). 관광산업의 신성장모델: 저탄소 녹색성장. SDI 정책리포트, 63, 1-21. | 미소장 |
3 | Grope Research Subjects ofGreen Tourism Coping with Climate Change | 소장 |
4 | 복잡계 사고로 분석한 저탄소 녹색관광의 위상과 시사점 | 소장 |
5 | Measuring the Non-market Value of the Introduction of Electric Vehicles to National Parks Against Climate Change | 소장 |
6 | 기후변화에 대한 관광부문의 대응 | 소장 |
7 | A study on the Effects of Perceived Risk and Travel Motivation in Travel Typology Choice: A Multinomial Logit Model Approach | 소장 |
8 | 김지응, 박지양 (2012). 커피전문점의 환경마케팅이 소비자 신뢰 및 충성도에 미치는 영향, 한국식생활문화학회, 27(3), 251-260. | 미소장 |
9 | Effects of Value, Problem Awareness and Personal Responsibility of Climate Change on Tourists’ Pro-environmental Behaviors | 소장 |
10 | A Study on the Effects of Tourists' Perceived Risk on Their Behavioral Attitudes and Purchase Intentions | 소장 |
11 | 산업화와 기술 발전의 역사를 통해 본 친환경 마케팅의 전망에 대한 탐색적 연구 : 관광산업을 중심으로 | 소장 |
12 | The Moderating Role of Attitude in the Relationship between Travel Risk Perception and Hesitation when Making Travel Decisions: Generation Y | 소장 |
13 | 탄소배출량 정보에 따른 저탄소 녹색관광상품 구매의도의 영향 | 소장 |
14 | 기후 변화에 대응하는 저탄소 친환경 관광프로그램 인식에 관한 연구 | 소장 |
15 | 관광목적지의 이미지와 브랜드개성의 관계에 관한 연구 | 소장 |
16 | A Study on the Effect of Personal Consumption Values on Purchase Intention of Environment Friendly Agricultural Products: The Moderating Effect of Environmental Conscious Behavior | 소장 |
17 | The Impact of Climate on The Destination Choice of The Outbound Tourist | 소장 |
18 | 정문영, 김계석 (2012). 여행사경험에 의해 형성되는 소비자의 감성적 반응. 벤터창업연구, 7(4), 33-40. | 미소장 |
19 | A Study of Cognitive Beliefs and Consumption Feelings As Predictors of Well - known Brand Apparel Purchasing Intention- | 소장 |
20 | A Study on The Influence Relationship among Tourism Destination Assessment, Tourist Attitudes and Behavior Intention | 소장 |
21 | 의류상품의 쾌락적 소비에 대한 태도 연구 | 소장 |
22 | A study on the Effects of Perception of Travel Risks on Preferred Travel Behaviors ![]() |
미소장 |
23 | 황민우, 정헌배 (2007). 감성적 소비가치에 관한 연구. 광고연구, 가을, 145-172. | 미소장 |
24 | Assael, H. (1992). Consumer Behavior and Marketing Action (4th ed.). Boston, MA:PWS-KENT Publishing Company. | 미소장 |
25 | The Personal Threat of Environmental Problems as Predictor of Environmental Practices ![]() |
미소장 |
26 | Bauer, R. A. (1960). Consumer Behavior as Risk-Taking, In R. S. Hancock (Ed.), Dynamic Marketing for a Changing World, Chicago: American Marketing Association, 389-399. | 미소장 |
27 | Perceived Risk and Its Components: A Model and Empirical Test ![]() |
미소장 |
28 | Blackwell, R. D., Miniard, P. W., & Engel, J. F. (2001). Consumer Behavior. Fortwrth, TX: Hartcourt Brace. | 미소장 |
29 | Dawson, S., Bloch, H. P., & Ridgway, M. N. (1990). Shopping motives, emotional states, and retail outcomes. Journal of Retailing, 66(4), 408-427. | 미소장 |
30 | Engel, J. F., Blackwell, R. D., & Miniard, P. W. (1995). Consumer behavior, 8th. New York: Dryder. | 미소장 |
31 | A structural model of environmental attitudes and behaviour ![]() |
미소장 |
32 | Art Infusion: The Influence of Visual Art on the Perception and Evaluation of Consumer Products ![]() |
미소장 |
33 | Emotion Work, Feeling Rules, and Social Structure ![]() |
미소장 |
34 | Cutoff criteria for fit indexes in covariance structure analysis: Conventional criteria versus new alternatives ![]() |
미소장 |
35 | IPCC(2008). Climate change 2007: Synthesis report. Cambridge, UK: Cambridge University Press. | 미소장 |
36 | Jacoby, J., & Kaplan, L. B. (1972). The components of perceived risk. Advances in Consumer Research, 3(3), 382-383. | 미소장 |
37 | How Many Emotions Are There? Wedding the Social and the Autonomic Components ![]() |
미소장 |
38 | Why We Don't ``Walk the Talk'': Understanding the Environmental Values/Behaviour Gap in Canada ![]() |
미소장 |
39 | Examining the Role of Emotional and Functional Values in Festival Evaluation ![]() |
미소장 |
40 | Climate Change Risk Perception and Policy Preferences: The Role of Affect, Imagery, and Values ![]() |
미소장 |
41 | The recycling of solid wastes: Personal values, value orientations, and attitudes about recycling as antecedents of recycling behavior ![]() |
미소장 |
42 | Value Structures behind Proenvironmental Behavior ![]() |
미소장 |
43 | Risk Perceptions, General Environmental Beliefs, and Willingness to Address Climate Change ![]() |
미소장 |
44 | Climate Change and Tourism: An Overview ![]() |
미소장 |
45 | Risk Perceptions and Pleasure Travel: An Exploratory Analysis ![]() |
미소장 |
46 | Why we buy what we buy: A theory of consumption values ![]() |
미소장 |
47 | The Value Basis of Environmental Concern ![]() |
미소장 |
48 | Stipanuk D, M.(1996). The U.S. lodging industry and the environment. The Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly, 37(5), 39-45. | 미소장 |
49 | The New Ecological Paradigm in Social-Psychological Context ![]() |
미소장 |
50 | Tsaur, S., Tzeng, G., & Wang, K. (1997). Evaluating tourist risks from fussy perspectives. Annals of Travel Research, 24(4), 796-812. | 미소장 |
51 | The Role of Personal Values in Marketing and Consumer Behavior ![]() |
미소장 |
52 | Wells, W. D., & Prensky, D. (1996). Consumer Behavior. New York: Wiley. | 미소장 |
53 | The Dimensionality of Consumption Emotion Patterns and Consumer Satisfaction ![]() |
미소장 |
54 | Yoo, C., Park, J., & MacInnis, D. J. (1998). The effects of store characteristics and in-store emotional experiences on store attitude. Journal of Business Research, 42(3), 253-263. | 미소장 |
55 | Zikmund, W. G., & Scott, J. E. (1973). A multivariate analysis of perceived risk, self-confidence and information sources. Advances in Consumer Research, 1(1), 406-416. | 미소장 |
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