본문 바로가기 주메뉴 바로가기
국회도서관 홈으로 정보검색 소장정보 검색

권호기사

권호기사 목록 테이블로 기사명, 저자명, 페이지, 원문, 기사목차 순으로 되어있습니다.
기사명 저자명 페이지 원문 목차
커피전문점 선택속성과 시장세분화에 관한 연구 = (A)Study of the Market Segmentation Based on the Selection Attributes in the Coffee Shop : Using Decision Tree Model : 의사결정나무분석을 이용하여 유진주, 민하나, 최규완, 최호식 pp.269-288
상위클래스 승무원의 인식된 조직공정성이 정서고갈과 조직시민행동, 조직몰입에 미치는 영향 = Assessing the Effect of perceived Organizational Justice of the upper class crew on Emotional exhaustion, Organizational citizenship and Organizational commitment 김미희, 장창권 pp.211-229
온라인 와인 매장에서 지각된 가치, 충성도 및 구매의도와의 관계 = Relationships between Perceived Value, Loyalty, and Purchase Intention in the Context of Online Wine Shopping : Focused on Moderating Effect of Regulatory Focus on the Relationship between Perceived Value and Loyalty : 조절초점의 조절효과 강소라, 김유정, 한수진 pp.289-308
중국 호텔기업 조직구성원의 공정성, 신뢰 및 몰입간의 구조적 관계 연구 = (A)Study on the Structural Relationship Among Organizational Members' Justice, Trust and Commitment in Chinese Hotel Companies 윤영집, 김창식, 곽기영 pp.115-134
호텔 베이커리 이용객의 소비가치가 태도 및 구매의도에 미치는 영향 = (The)Impact of Consumption Value on Attitudes and Purchase Intention in Hotel Bakery Consumers 김희주 pp.155-174
코레일 여객서비스 이용고객 행태분석을 통한 여객서비스 개선방향에 관한 연구 = Korail passenger service users through behavioral analysis study on Passenger Service Improvement 서주환, 조윤경, 양지혜 pp.23-40
환대산업 종사원들이 인식하는 직무 스트레스가 이직의도에 미치는 영향 연구 = (The)Effect of Job Stress on Turnover Intention of Hospitality Employees : Focused on Moderating Effect of Job Satisfaction : 직무만족의 조절효과를 중심으로 이희승, 전혜진 pp.175-189
여행사 직원의 개인-환경 적합성과 조직몰입 간 자기효능감의 조절효과 = (The)Moderating Effect of Self-efficacy on the Relationship between Person-Environment Fit and Organizational Commitment of Travel Agent's Employees 공윤주, 서헌 pp.59-74
항공승무원의 감정노동 서비스가 서비스가치에 미치는 영향에 관한 연구 = (The)Study on the Effect of Flight Attendant's Emotional Labour on the Service Value 김규형 pp.191-210
호텔 구성원의 구조조정에 대한 공정성 지각, 경영진 신뢰, 직무만족, 조직몰입 간의 관계 연구 = (A)Study on Relationship of Justice Perception, Trust in Administration, Job Satisfaction and Organizational Commitment for the Restructuring of Hotel Employees 전용수 pp.411-429
방한 외국인의 한식 세계화 전략 요인이 고객 만족과 애호도에 미치는 영향 = (The)Effect of Foreign Tourists' Korean Food Globalization Strategies on Customer Satisfaction and Royalty 송경숙 pp.471-490
일본여행업협회(JATA) 팸투어 참가자의 한국관광 매력도에 관한 인식 연구 = (A)Study on the perception difference on Attraction of Korea Tourism of JATA Familiarization Participants 이태숙, 김장원, 권장욱 pp.5-22
외국인 관광객의 구매의도에 영향을 미치는 호텔의 정서적·물리적 이미지 연구 = (A)Study of the business hotels' physical images and emotional images impacts on purchasing intention : 비즈니스 호텔을 중심으로 정지은, 장경방, 김정아 pp.93-114
커피전문점의 브랜드자산과 고객충성도와의 관계에서 고객만족의 매개효과 연구 = (The)Mediating Effects of Customer Satisfaction on the relationship between Brand Equity and Customer Loyalty in the Coffee House : 충청지역 대학생을 중심으로 이상희 pp.309-325
호텔 직원의 여가복지시스템만족과 레저만족이 직무스트레스, 직무만족, 이직의도에 미치는 영향에 관한 연구 = Effects of the Hotel Employee's Leisure Benefit Systems Satisfaction and Leisure Satisfaction on Job Stress, Job Satisfaction, and Turnover Intention : Focused on The Super Deluxe Hotels in Seoul : 서울 시내 특1급 호텔을 대상으로 양현교 pp.393-409
호텔 레스토랑의 친환경농산물 구매인식, 고객만족, 행동의도간의 관계 연구 = Influence on purchase recognition factor for environment-friendly agricultural products in hotel restaurant, customer satisfaction and behavior intention : Focusing on Five Star Hotels in Seoul : 서울 시내 특급 호텔을 중심으로 최성은, 박철호, 한수정 pp.135-153
AHP를 이용한 중소형 커피프랜차이즈 가맹점 입지결정요인에 관한 연구 = (A)study of the franchisee' location decision factors of the small coffee franchise through AHP 이은용, 김문명 pp.327-342
커피프랜차이즈매장의 선택속성이 매장이미지와 소비자 감정에 미치는 영향 연구 = (A)Study on the Influence of the Store Attribute of coffee shop on the Shop Image and the Consumer's Emotion 김홍길 pp.359-376
골프용품 소비자의 명품가치가 준거집단 영향력 및 명품구매의도에 미치는 영향 = (The)Effect of Golf Equipment Consumer's Luxury Values on the Influence of Reference Group and Luxury Brand Purchase Intention 조병섭, 이병관 pp.377-391
복합리조트 시대에 대응한 한국 카지노산업 발전방안 = Development Strategy for Korean Casino Industry in Response to the Era of Integrated Resort 송학준, 이충기 pp.231-251
기후변화에 대한 위험지각이 감정적 소비가치, 친환경관광상품 구매의도에 미치는 영향 = (The)Effects of Consumers Risk Perceptions to Climate Change on Emotional Consumption value and Purchasing Intent towards Environment-friendly Tourism Products 민웅기, 김현정, 김남조 pp.431-450
빅 데이터를 이용한 MICE 산업 분석과 의미 = (The)Big Data Analysis of the MICE Industry and Its Implications : Focused on the Shinhan Credit Card usage among Visitors of BEXCO : BEXCO 방문객의 신한카드 이용 데이터 분석을 중심으로 김이태, 신미숙, 이세준, 김아진 pp.451-470
하계 동해안 관광객의 PUSH 동기와 PULL 동기 기반의 시장세분화에 관한 연구 = (A)Market Segmentation Based on push and pull Motive for the Tourists visited the East coast in Summer 임근욱, 이혁진 pp.41-57
수직점프 동작을 응용한 여가 스포츠 프로그램이 초등학생의 기초 체력 및 하지 등속성 운동능력에 미치는 영향 = (The)Effects of Leisure Sports Program with Vertical Jumping Motion on the Physical fitness and Lower limb Isokinetic Function in Elementary School Students 이신호, 이승범 pp.75-92
외식 프랜차이즈 브랜드 인지도가 고객행동에 미치는 연구 = Effects of Brand Awareness on Behavioral Intention in Food Service Franchising Business 박운서, 송기문 pp.343-357
스포츠관광객의 정보탐색과 개인적 특성 관계 연구 = (A)Study on the Relationship between Information Searching and Personal Characteristics of Sports Tourists : Focused on a Sports Event of Yesan Chungnam : 충남 예산군 스포츠 이벤트를 중심으로 고영길, 곽영대 pp.253-268

참고문헌 (55건) : 자료제공( 네이버학술정보 )

참고문헌 목록에 대한 테이블로 번호, 참고문헌, 국회도서관 소장유무로 구성되어 있습니다.
번호 참고문헌 국회도서관 소장유무
1 The Influence of Consumption Value and Service Quality in Resort on the Consumer Satisfaction 소장
2 금기용 (2010). 관광산업의 신성장모델: 저탄소 녹색성장. SDI 정책리포트, 63, 1-21. 미소장
3 Grope Research Subjects ofGreen Tourism Coping with Climate Change 소장
4 복잡계 사고로 분석한 저탄소 녹색관광의 위상과 시사점 소장
5 Measuring the Non-market Value of the Introduction of Electric Vehicles to National Parks Against Climate Change 소장
6 기후변화에 대한 관광부문의 대응 소장
7 A study on the Effects of Perceived Risk and Travel Motivation in Travel Typology Choice: A Multinomial Logit Model Approach 소장
8 김지응, 박지양 (2012). 커피전문점의 환경마케팅이 소비자 신뢰 및 충성도에 미치는 영향, 한국식생활문화학회, 27(3), 251-260. 미소장
9 Effects of Value, Problem Awareness and Personal Responsibility of Climate Change on Tourists’ Pro-environmental Behaviors 소장
10 A Study on the Effects of Tourists' Perceived Risk on Their Behavioral Attitudes and Purchase Intentions 소장
11 산업화와 기술 발전의 역사를 통해 본 친환경 마케팅의 전망에 대한 탐색적 연구 : 관광산업을 중심으로 소장
12 The Moderating Role of Attitude in the Relationship between Travel Risk Perception and Hesitation when Making Travel Decisions: Generation Y 소장
13 탄소배출량 정보에 따른 저탄소 녹색관광상품 구매의도의 영향 소장
14 기후 변화에 대응하는 저탄소 친환경 관광프로그램 인식에 관한 연구 소장
15 관광목적지의 이미지와 브랜드개성의 관계에 관한 연구 소장
16 A Study on the Effect of Personal Consumption Values on Purchase Intention of Environment Friendly Agricultural Products: The Moderating Effect of Environmental Conscious Behavior 소장
17 The Impact of Climate on The Destination Choice of The Outbound Tourist 소장
18 정문영, 김계석 (2012). 여행사경험에 의해 형성되는 소비자의 감성적 반응. 벤터창업연구, 7(4), 33-40. 미소장
19 A Study of Cognitive Beliefs and Consumption Feelings As Predictors of Well - known Brand Apparel Purchasing Intention- 소장
20 A Study on The Influence Relationship among Tourism Destination Assessment, Tourist Attitudes and Behavior Intention 소장
21 의류상품의 쾌락적 소비에 대한 태도 연구 소장
22 A study on the Effects of Perception of Travel Risks on Preferred Travel Behaviors 네이버 미소장
23 황민우, 정헌배 (2007). 감성적 소비가치에 관한 연구. 광고연구, 가을, 145-172. 미소장
24 Assael, H. (1992). Consumer Behavior and Marketing Action (4th ed.). Boston, MA:PWS-KENT Publishing Company. 미소장
25 The Personal Threat of Environmental Problems as Predictor of Environmental Practices 네이버 미소장
26 Bauer, R. A. (1960). Consumer Behavior as Risk-Taking, In R. S. Hancock (Ed.), Dynamic Marketing for a Changing World, Chicago: American Marketing Association, 389-399. 미소장
27 Perceived Risk and Its Components: A Model and Empirical Test 네이버 미소장
28 Blackwell, R. D., Miniard, P. W., & Engel, J. F. (2001). Consumer Behavior. Fortwrth, TX: Hartcourt Brace. 미소장
29 Dawson, S., Bloch, H. P., & Ridgway, M. N. (1990). Shopping motives, emotional states, and retail outcomes. Journal of Retailing, 66(4), 408-427. 미소장
30 Engel, J. F., Blackwell, R. D., & Miniard, P. W. (1995). Consumer behavior, 8th. New York: Dryder. 미소장
31 A structural model of environmental attitudes and behaviour 네이버 미소장
32 Art Infusion: The Influence of Visual Art on the Perception and Evaluation of Consumer Products 네이버 미소장
33 Emotion Work, Feeling Rules, and Social Structure 네이버 미소장
34 Cutoff criteria for fit indexes in covariance structure analysis: Conventional criteria versus new alternatives 네이버 미소장
35 IPCC(2008). Climate change 2007: Synthesis report. Cambridge, UK: Cambridge University Press. 미소장
36 Jacoby, J., & Kaplan, L. B. (1972). The components of perceived risk. Advances in Consumer Research, 3(3), 382-383. 미소장
37 How Many Emotions Are There? Wedding the Social and the Autonomic Components 네이버 미소장
38 Why We Don't ``Walk the Talk'': Understanding the Environmental Values/Behaviour Gap in Canada 네이버 미소장
39 Examining the Role of Emotional and Functional Values in Festival Evaluation 네이버 미소장
40 Climate Change Risk Perception and Policy Preferences: The Role of Affect, Imagery, and Values 네이버 미소장
41 The recycling of solid wastes: Personal values, value orientations, and attitudes about recycling as antecedents of recycling behavior 네이버 미소장
42 Value Structures behind Proenvironmental Behavior 네이버 미소장
43 Risk Perceptions, General Environmental Beliefs, and Willingness to Address Climate Change 네이버 미소장
44 Climate Change and Tourism: An Overview 네이버 미소장
45 Risk Perceptions and Pleasure Travel: An Exploratory Analysis 네이버 미소장
46 Why we buy what we buy: A theory of consumption values 네이버 미소장
47 The Value Basis of Environmental Concern 네이버 미소장
48 Stipanuk D, M.(1996). The U.S. lodging industry and the environment. The Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly, 37(5), 39-45. 미소장
49 The New Ecological Paradigm in Social-Psychological Context 네이버 미소장
50 Tsaur, S., Tzeng, G., & Wang, K. (1997). Evaluating tourist risks from fussy perspectives. Annals of Travel Research, 24(4), 796-812. 미소장
51 The Role of Personal Values in Marketing and Consumer Behavior 네이버 미소장
52 Wells, W. D., & Prensky, D. (1996). Consumer Behavior. New York: Wiley. 미소장
53 The Dimensionality of Consumption Emotion Patterns and Consumer Satisfaction 네이버 미소장
54 Yoo, C., Park, J., & MacInnis, D. J. (1998). The effects of store characteristics and in-store emotional experiences on store attitude. Journal of Business Research, 42(3), 253-263. 미소장
55 Zikmund, W. G., & Scott, J. E. (1973). A multivariate analysis of perceived risk, self-confidence and information sources. Advances in Consumer Research, 1(1), 406-416. 미소장