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기사명 | 저자명 | 페이지 | 원문 | 기사목차 |
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대표형(전거형, Authority) | 생물정보 | 이형(異形, Variant) | 소속 | 직위 | 직업 | 활동분야 | 주기 | 서지 | |
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번호 | 참고문헌 | 국회도서관 소장유무 |
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1 | A Study on Influence of Corporation Image by Corporate Mecenat in Contents Maketing | 소장 |
2 | 민민식, 메세나 활동을 통한 브랜드 구축 사례, 오리콤 브랜드 저널, 2002. | 미소장 |
3 | 이인택, 기업의 메세나 활동이 기업이미지 및 구매의도에 미치는 영향에 관한 연구: 현대카드사메세나 활동 분석을 중심으로, 경희대학교, 석사학위논문, 2012. | 미소장 |
4 | 윤민영, 기업의 메세나 활동이 기업이미지와 기업명성 및 소비자의 기업태도에 미치는 영향, 서울벤처대학원대학교, 석사학위논문, 2012. | 미소장 |
5 | The Effects of Cultural Marketing on Organizational Satisfaction and Commitment | 소장 |
6 | Does CSR Enhance Organization Commitment? | 소장 |
7 | 기업 브랜드의 메세나 활동에 대한 소비자 태도 연구 : 동일시 이론의 적용 | 소장 |
8 | 오유민, 기업의 메세나활동이 브 자산형성에 미치는 영향에 관한 연구, 홍익대학교 대학원, 석사학위논문, 2007. | 미소장 |
9 | 양현미, 윤용중, 김소영, 강명국, 곽영식, 기업메세나 운동의 효과분석, 한국문화 정책개발원, 2002. | 미소장 |
10 | P. Thompson and R. Speed, “Determinants of sports sponsorship response,” Journal of the Academy of Marketing, Vol.28, No.2, pp.226-238, 2000. | 미소장 |
11 | 박강희, 문화마케팅의 구성차원이 러브마크와브랜드애호도, 전환의도에 미치는 영향에 관한연구: 기업아이덴티티와 기업이미지의 매개효과, 강원대학교, 대학원박사학위논문, 2013. | 미소장 |
12 | The Influence of Cultural Management of Small and Medium Enterprises in Organizational Outcomes ![]() |
미소장 |
13 | Corporate Social Responsibility and Employee—Company Identification ![]() |
미소장 |
14 | The Relationship Between Perceptions of Corporate Citizenship and Organizational Commitment ![]() |
미소장 |
15 | CSR활동의 내부 마케팅 효과 연구 : 기업명성과 임직원들의 직무만족을 중심으로 | 소장 |
16 | J. Durand, Business and Culcure in Brazil, In Arts and Business: An International Perspective on Sponsorship, R. Martorella(ed.) Westport :Praeger, 1996. | 미소장 |
17 | 류미애, 박옥련, “문화마케팅 관심도에 따른 기업이미지 및 의복구매행동에 관한 연구,” 경영정보연구, 제31권, 제1호, pp.1-21, 2012. | 미소장 |
18 | The Influence of the Survivors` Emotional Responses toward Workforce Downsizing on Organizational Commitment and Taking Charge Behavior | 소장 |
19 | An investigation of positive affect, prosocial behaviors and service quality ![]() |
미소장 |
20 | CSR활동의 적합성과 CSR연상 : 종업원 동일시를 중심으로 | 소장 |
21 | The Effect of Leisure Activity on We-ness and Job Stress of Workers | 소장 |
22 | The company-cause-customer fit decision in cause-related marketing ![]() |
미소장 |
23 | The Effects of Employee Attitudes on Workplace Charitable Donations ![]() |
미소장 |
24 | H. Tan and C. Tan, “Toward the ifferentiation of Trust in Supervisor and Trust in Organization. Genetic,” Social, and General Psychology Monographs, Vol.126, No.2, pp.241-261, 2000. | 미소장 |
25 | Structural Causality of Governmental Organizational Cultures, Justices, and Citizenship Behaviors: Involving mediate effects of Trust | 소장 |
26 | 기업의 사회적 책임 활동에 대한 정당성 인식이 종업원의 조직시민행동에 미치는 영향에 관한 연구 : CEO의 비전적 리더십의 조절효과를 중심으로 | 소장 |
27 | 김광우, 호텔기업의 사회적 책임(CSR) 활동이종사원의 이직의도에 미치는 영향: 조직 이미지조직신뢰 그리고 직무성과의 매개 역할, 경기대학교대학원, 박사학위논문, 2011. | 미소장 |
28 | A The Effect of Airline’s Culture Marketing to the Corporate Image and Relationship-Persistence Intentions | 소장 |
29 | The Influence of Job Engagement on Customer-Orientation: Mediating Effect of Organization Trust | 소장 |
30 | The Relationships among Transformational Leadership, Trust in Organization, Leader's Emotional Intelligence, Members' creativity in ICT Sector | 소장 |
31 | 판매원의 대인애착성향과 관계신념, 적응적 판매와의 관계에 관한 연구 | 소장 |
32 | A Study on Job Satisfaction and Organizational Commitment of the Administrative Staff in Healthcare Organization | 소장 |
33 | 직무스트레스가 직무몰입도와 조직애착도에 미치는 영향 | 소장 |
34 | Self‐categorization, affective commitment and group self‐esteem as distinct aspects of social identity in the organization ![]() |
미소장 |
35 | D. D. Gilder, N. M. Schuyt, and M. Breedjjk, “Effect of Employee Volunteering Program on the Work Force,” Journal of Business Ethics, Vol.61, No.2, pp.143-152, 2005. | 미소장 |
36 | Corporate social responsibility and marketing: An integrative framework ![]() |
미소장 |
37 | 기업의 메세나 활동이 소비자 행동에 미치는 영향 연구 : 자아동일시 개념을 중심으로 | 소장 |
38 | The Effects of Organizational Identity on the Interpersonal Cooperation and Organizational Loyalty in the Hotel Firms | 소장 |
39 | The Effects of Perceived Organizational Justice both Trust in Supervisor and Loyalty of Golf Country Club Employee | 소장 |
40 | G. W. Ladd, “Predicting children's social and school adjustment following the transition from preschool to kindergarten,” JM Price – Child development, Vol.58, No.5, pp.1168-1189, 1987. | 미소장 |
41 | Social Identity Theory and the Organization ![]() |
미소장 |
42 | Professionalism and organizational citizenship behavior:An empirical examination among Israeli nurses ![]() |
미소장 |
43 | 강성주, 인터널 마케팅이 지속가능 경영에 미치는 영향에 대한 연구, 서강대학교언론 대학원, 석사학위논문, 2008. | 미소장 |
44 | J. C. Anderson and D. W. Gerbing, “Structural Equation Modeling in Practice : A Review and Recommended Two-Step Approach,” Psychlogical Bulleten, Vol.103, No.3, pp.411-423, 1998. | 미소장 |
45 | J. C. Nunnally and I. H. Bernstei, Psychometric theory (3rd ed.), New York: McGraw-Hill, 1994. | 미소장 |
46 | D. Gefen, D. W. Straub, and M. C. Boudreau, “Structural equation modeling and regression:Guidlines for research practice,” Communications of Association for Information System, Vol.4, No.7, pp.1-35, 2000. | 미소장 |
47 | J. C. Nunnally, Psychometric Theory, New York: McGraw- Hill Book Company, 1978. | 미소장 |
48 | Structural Equation Models with Unobservable Variables and Measurement Error: Algebra and Statistics ![]() |
미소장 |
49 | D. Gefen, D. W. Straub, and M. C. Boudreau, “Structural equation modeling and regression:Guidlines for research practice,” Communications of Association for Information System, Vol.4, No.7, pp.1-35, 2000. | 미소장 |
50 | S. G. Scott and V. R. Lane, “A stakeholder approach to organizational identity,” Academy of Management, Vol.25, No.1, pp.43-62, 2000. | 미소장 |
51 | Corporate social responsibility and marketing: An integrative framework ![]() |
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