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기사명/저자명
박람회 환경단서의 중요도와 만족도가 참가기관의 재참가의도에 미치는 영향 = The Influence of the Exhibition Organizer's Environment Cues on Importance and Satisfaction and Exhibitor's Reentrance Intention / 김창수 인기도
발행사항
서울 : 관광경영학회, 2017.05.31
수록지명
관광경영연구 = Journal of tourism management research. 제21권 제3호 통권 제76호 (2017년 5월), pp.191-211
자료실
[서울관] 정기간행물실(524호)  도서위치안내(서울관)
외부기관 원문
외부기관 원문
제어번호
KINX2017232783
주기사항
한국연구재단에서 제공한 KCI 등재학술(후보)지임
원문

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Industry exhibitions are solution to the seasonal nature of the tourism industry, there is the number of visitors to tourism industry exhibitions has been increasing rapidly every year. If the environmental cues provided by the host could satisfaction and reentrance intention of the participating organizations, growth of this industry can be expected. This research study is based on the difference between the importance and the satisfaction of environmental cues of a tourism exhibition, set of variables were examined. The survey was conducted organization in the 2016 Gyeonggi Tourism Exhibition. First, there was a partially statistically significant difference between the importance and the satisfaction of environmental cues of a tourism industry exhibition, and second, the environmental cue categories according to the 4 quadrants of the IPA matrix each had a partially statistically significant effect. Supplementing the results, limitations and research scope and direction etc. of this research study, by conducting various follow up research studies, it is expected that the results and findings will be beneficial to exhibition hosts and that the results can be referenced and carry academic significance.

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권호기사 목록 테이블로 기사명, 저자명, 페이지, 원문, 기사목차 순으로 되어있습니다.
기사명 저자명 페이지 원문 기사목차
여행소비자의 경험적 가치에 따른 감정이 소비자-브랜드관계, 브랜드충성도에 미치는 영향 = The effect of Emotion, Consumer-Brand Relationship and Brand Loyalty on Travel Consumer's Experiential Value 이미혜 pp.235-256 원문보기 (음성지원, 국회도서관 방문 후 이용 가능 )
시계열분석을 통한 자연휴양림 계절별 이용수요 예측 = A Forecasting Visitor Demand to Recreational Forest using Time Series Analysis : Focused on Seasonal ARIMA and Exponential Smoothing model : 계절ARIMA 모형과 지수평활 모형을 중심으로 최가영, 이정희, 유리화 pp.271-289 원문보기 (음성지원, 국회도서관 방문 후 이용 가능 )
박람회 환경단서의 중요도와 만족도가 참가기관의 재참가의도에 미치는 영향 = The Influence of the Exhibition Organizer's Environment Cues on Importance and Satisfaction and Exhibitor's Reentrance Intention 김창수 pp.191-211 원문보기 (음성지원, 국회도서관 방문 후 이용 가능 )
항공사 객실승무원의 자기효능감이 자기개발 동기에 미치는 영향 연구 = A Study on the Effects of Cabin Attendants' Self-Efficacy and Self-Development Motivation 이종민 pp.213-233 원문보기 (음성지원, 국회도서관 방문 후 이용 가능 )
글로벌 호텔 체인의 위기관리인식에 관한 연구 = A Study on the Perception of Risk Management in Global Hotel Chain 김건 pp.29-53 원문보기 (음성지원, 국회도서관 방문 후 이용 가능 )
중저가 호텔의 시장지향성에 의한 조직학습이 직무만족과 경영성과에 미치는 영향 = The Effect of Organizational Learning affected by Market Orientation on Job Satisfaction and Business Performance in Middle-low Price Hotels 이범찬, 정유준 pp.311-335 원문보기 (음성지원, 국회도서관 방문 후 이용 가능 )
항공사 승무원의 무형식학습 활동, 자기효능감 및 적응성과 간의 관계 연구 = The Relationship of Informal Learning Activity of Flight Attendants with Self-Efficacy and Adaptive Performance 박민희 pp.79-98 원문보기 (음성지원, 국회도서관 방문 후 이용 가능 )
리조트 CRM과 고객충성도 관계 연구 = The Relations between Resort CRM and Customer Loyalty 강성진 pp.165-189 원문보기 (음성지원, 국회도서관 방문 후 이용 가능 )
酒店转换障碍和关系承诺对转换意图和顾客忠诚度的影响研究 = The Effects of Switching Barriers of Hotel and Relationship Commitment on Switching Intention and Customer Loyalty 鱼文英, 娄迪, 이주형 pp.257-270 원문보기 (음성지원, 국회도서관 방문 후 이용 가능 )
관광지스토리텔링에 따른 러브마크형성이 관광객 만족도 및 충성도에 미치는 영향 = An effect that creating a lovemark according to tourism destination storytelling has on tourist satisfaction and loyalty : Focusing on Sunwon Hwasung Fortress, Gyeonggi province : 경기도 수원화성 지역을 중심으로 류인평, 양영관, 최정효 pp.55-77 원문보기 (음성지원, 국회도서관 방문 후 이용 가능 )
항공사의 조직문화와 객실승무원의 감정노동 및 직무소진 간의 영향 연구 = A Study on Airline's Organizational Culture, Emotional Labor and Job Burnout of Flight Attendants 한서윤 pp.291-310 원문보기 (음성지원, 국회도서관 방문 후 이용 가능 )
호텔 종사원의 감정노동 유형별 직무소진의 차이 연구 = Study on Difference in Burnout according to Type of Hotel Employees' Emotional Labor : Focusing on hotels in Daejeon area : 대전지역 호텔을 중심으로 박정하 pp.99-121 원문보기 (음성지원, 국회도서관 방문 후 이용 가능 )
부산의 여가 전공 대학생들과 비전공 대학생들의 여가라이프스타일이 삶의 만족에 미치는 영향 = Impact of Leisure Lifestyle on Life Satisfaction among College Students in Busan focusing on Students' Major 박희정, 김정은 pp.123-139 원문보기 (음성지원, 국회도서관 방문 후 이용 가능 )
항공사 객실승무원의 마음챙김이 고객지향성에 미치는 영향 = The Effect of Airline Cabin Crews' Mindfulness on Their Customer Orientation : Focused on the Mediating Effect of Organizational Commitment : 조직몰입의 매개효과를 중심으로 이주양, 유정선 pp.141-163 원문보기 (음성지원, 국회도서관 방문 후 이용 가능 )
관광관련 전공 대학생들이 지각하는 진로장벽이 대학생활적응에 미치는 영향에 있어 회복탄력성의 조절효과에 대한 연구 = The Moderating Effect of Resilience in Effect of Career Barriers Perceived by College Student of Tourism-Related Major on Adaptation to College Life 방한승, 최우성, 임상헌 pp.1-28 원문보기 (음성지원, 국회도서관 방문 후 이용 가능 )

참고문헌 (37건) : 자료제공( 네이버학술정보 )더보기

참고문헌 목록에 대한 테이블로 번호, 참고문헌, 국회도서관 소장유무로 구성되어 있습니다.
번호 참고문헌 국회도서관 소장유무
1 Effects of Reusing and the Recommendation Depending on the Satisfaction Rate of Coffee Shop Service Quality 소장
2 김규영(2006). “컨벤션센터 이용자의 지각된 환경단서, 내적반응, 행동의도와의 관계”. 박사학위논문. 동아대학교 대학원. 미소장
3 A Study on Satisfaction and Revisit Intention of Local Festival Visitors - focused on Visitors’ Evaluation of Festival Image Attributes - 소장
4 The Effect of Environmental perception on Emotional responses and Behavioral intentions in the Theme park 소장
5 The Effect of World Expo's Environmental Cues to Destination Image - The Case of Shanghai Expo 2010 - 소장
6 박람회의 물리적 환경이 고객 만족과 재 방문, 그리고 구전에 미치는 영향 : 2003년 고양시 꽃 박람회를 중심으로 소장
7 The Moderating Effect of Emotional Responses on the Relationship Between Hotel Convention Servicescape and Behavioral Intention 소장
8 축제환경단서가 방문객만족 및 충성도에 미치는 영향 소장
9 박종진(2008). “지방박람회 환경단서와 장소성이 지속가능성 및 지역이미지 형성에 미치는 영향 연구”. 박사학위논문. 경기대학교 대학원. 미소장
10 지역축제 이미지가 방문객 행동의도에 미치는 영향에 대한 비교연구 소장
11 손미혜․여호근(2016). “커피전문점의 서비스품질, 물리적 환경, 서비스가치와 만족, 애호도에 관한 연구“. 『한국관광학회 학술발표대회 논문집』. pp.407-414. 미소장
12 Effects of Trade Show Organizer`s Marketing Mix Factors on Exhibitor`s Satisfaction and Behavioral Intention 소장
13 이수길(2013). “IPA 분석을 통한 지역 스포츠이벤트 서비스품질 평가와 서비스 가치, 고객만족, 재참가의도의 관계 분석”. 박사학위논문. 목포대학교 대학원. 미소장
14 지역축제에 있어서 메인프로그램 서비스품질이 축제지속가능성에 미치는 영향 : 무주반딧불축제를 중심으로 소장
15 Influence of Physical Environment on Service Quality Perception 네이버 미소장
16 Evaluation on Servicescape of Convention Center by Attendees 소장
17 The Relationship Among Servicescape, Emotional Response and Behavior Intention in Hotel Restaurant 소장
18 A Study on the Relational Benefit Centered on Revisit -Focus on Moderate Effect of Convertible Cost and Alternative Attraction- 소장
19 이종은(2007). “커피전문점의 서비스품질이 고객만족과 재방문의도에 미치는 영향에 관란 연구”. 석사학위논문. 한양대학교 대학원. 미소장
20 The Effect of the Servicescape on Users" Satisfaction in Theme Park 소장
21 호텔 양식당 서비스의 물리적 환경에 의해 지각된 서비스 품질이 고객만족에 미치는 영향 소장
22 컨벤션참가자의 서비스품질 지각이 행동의도에 미치는 영향 소장
23 전시관람 서비스품질의 중요도-실행도 불일치가 전시관람행동에 미치는 영향 소장
24 전시참가기업의 참가목표와 전시회의 전반적 만족도 : '부산국제수산무역엑스포(BISFE) 2006'을 대상으로 소장
25 상하이 엑스포 한국관의 서비스스케이프, 만족, 방문후 태도의 영향 관계 소장
26 Effects of the Perceived Value of Convention & Exhibition Visitors on their Satisfaction, Revisit and Recommendation Intention 소장
27 study of the influence affecting visitors' satisfaction and loyalty By perceived environment cues of Event 네이버 미소장
28 최정자․김금림․이선화(2006). “전시자 관점에서 본 참가목적, 참가결정요인 및 주최자에 의한 전시회 서비스에 대한 중요도와 만족도”. 『관광연구』 . 21(1). pp.251-264. 미소장
29 전시컨벤션센터의 물리적 환경 요인이 만족과 재이용 의도에 미치는 영향 소장
30 Bitner, M. J(1990). Evaluating serveic encounters. The effects of physical model. Journal of The Academy of Marketing Science. 16(1). pp.74-97. 미소장
31 Visitor and exhibitor expectations and outcomes at trade exhibitions 네이버 미소장
32 Same Time Next Year—Buyer Trade Show Motives 네이버 미소장
33 Employee performance cues in a hotel service environment: Influence on perceived service quality, value, and word-of-mouth intentions 네이버 미소장
34 McAllan, F., Criscione, C. and Rees, J(2008). Showcase: consumer exhibition-advice. Event. March. 41. 미소장
35 Trade Fairs as Services 네이버 미소장
36 Dimensions of trade show exhibiting management 네이버 미소장
37 A Learning Model of Trade Show Attendance 네이버 미소장

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