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권호기사

권호기사 목록 테이블로 기사명, 저자명, 페이지, 원문, 기사목차 순으로 되어있습니다.
기사명 저자명 페이지 원문 목차
정보화 사회에서 요구되는 기업과 개인의 책임 있는 웹기반 생산활동 = Web-based activities of companies and individuals required in the information society : Focusing on online public opinion : 온라인 여론을 중심으로 강인원, 손제영 pp.3-19

의미망 분석을 활용한 건강검진 서비스 구성에 관한 연구 = The Study of Composition of Medical Examination Service by Semantic Network Analysis 정유수 pp.197-214

4차 산업혁명시대에 지자체별 산업 경쟁력에 관한 연구 = The Competitiveness Study about Industry's Improvement of Local Government in the Fourth Industrial Revolution 김경희, 한수범 pp.117-131
데이터 마이닝을 활용한 계절성, 외부 충격 및 매출 변동 간 관계 분석 = An Analysis on Relationship among Seasonality, External Shocks and Sales Fluctuations using Data Mining 김종혁, 황보현우 pp.179-195
An Analysis on Chinese E-Business Research 1998~2017= 중국 E-Business 문헌연구 분석 1998~2017 : 서지계량학적 분석방법 : Bibliometric Mapping Approach Keon Hyeong Lee pp.103-115
드론 배송 서비스 품질과 소비자 태도 및 이용의도의 관계 = The Relationships among Drone Delivery Service Quality, Consumers' Attitude and Usage Intention : Moderating Effect of Desire for Control : 통제욕구의 조절효과를 중심으로 박현정, 린리민 pp.153-166
인공지능비서의 Kano 품질속성의 탐색적 연구 = An Exploratory Study on Kano's Quality Attributes of Artificial Intelligent Assistant 변대호 pp.167-178
공급사슬에서 기업의 리스크관리 성숙도가 성과에 미치는 영향에 관한 연구 = The Maturity of Supply Chain Risk Management and its Effect on the Risk Management Performance 김동현, 김석태 pp.21-35
MICE산업 육성을 위한 비즈니스호텔 접객종사자의 직무만족이 고객서비스품질에 미치는 영향에 관한 연구 = A Study on the Impact of Job Satisfaction of Business Hotel Guest Service on Customer Service Quality for Promotion of MICE Industry 윤재희, 김태환, 이왕산 pp.133-149
온라인-오프라인 연계 판매 플랫폼에서 수입중고차의 가격 프리미엄과 재고기간에 대한 영향 요인 = Determinants of Price Premium and Inventory Period of Imported Used Cars on the Online-Offline Linked Sales Platform 한상식, 전종근 pp.37-50
The Effects of Partnership Type and Reward Type of Loyalty Programs on Customer Loyalty in Online Retailing= 온라인 리테일링에서 로열티 프로그램의 제휴유형과 보상유형이 충성도에 미치는 영향 Jungmin Yoo pp.53-66
온라인 쇼핑 산업의 예측과 소매 유통채널 간의 인과관계 분석 = Prediction of the Online Shopping Industry and Analysis of the Causal Relation between Retail Distribution Channels 선일석, 이충효, 박수홍 pp.67-80
이러닝 서비스 품질과 학습자 특성이 학습자 태도와 재 이용의도에 미치는 영향 = Effects of e-Learning Quality and Learners' Characteristics on Learners' Attitude and Re-use Intention : Integrated Verification Using Second-order Model : 고차요인모델을 이용한 통합적 검증 주혜영, 김창봉 pp.81-100

참고문헌 (19건) : 자료제공( 네이버학술정보 )

참고문헌 목록에 대한 테이블로 번호, 참고문헌, 국회도서관 소장유무로 구성되어 있습니다.
번호 참고문헌 국회도서관 소장유무
1 Culnan MJ (1987), “Mapping the intellectual structure of MIS, 1980-1985: a co-citation analysis”, Managem ent of Information System Quarterly, 11(3), 341-353. 미소장
2 Mapping the intellectual structure of information retrieval studies: an author co-citation analysis, 1987-1997 네이버 미소장
3 Diodato V (1994), Dictionary of Bibliometrics. Hawo rth Press: Binghamton, NY. 미소장
4 Mapping authors in intellectual space: A technical overview 네이버 미소장
5 Is production and operations management a discipline? A citation/co-citation study 네이버 미소장
6 Changes in the intellectual structure of strategic management research: a bibliometric study of the Strategic Management Journal, 1980–2000 네이버 미소장
7 Co-citation in the scientific literature: A new measure of the relationship between two documents 네이버 미소장
8 A revealed preference study of management journals’ direct influences 네이버 미소장
9 Visualizing a discipline 네이버 미소장
10 Yan, E. and Ding, Y (2012), “Scholarly network simil arities: How bibliographic coupling networks, citation networks, co-citation networks, topical networks, coa uthorship networks, and co-word networks relate to each other”, Journal of Association for Information Science and Technology, 63(7), 1313-1326. 미소장
11 邱均平; 马秀娟(2011), “1998~2009年国内电子商务研究论文的计量分析”, 情报科学, 29(5), 64-646. 미소장
12 陈远; 郑珊(2013), “我国电子商务领域的研究热点与主题结构分析”, 情报科学, 31(4), 139-144. 미소장
13 李昊霖(2015), “O2O模式研究综述—基于文献计量法分析”, 现代经济信息, 3(X), 115-116. 미소장
14 陈文林(2008), “1999年~2006年电子商务研究热点问题的文献计量分析”, 商场现代化, 545(7), 121-123. 미소장
15 刘潇伟; 杨艳(2017), “基于WOS的电子商务信用研究计量分析”, 情报探索, 4(Serial No. 234), 107-114. 미소장
16 王海(2016), “我国农业电商研究文献计量分析”, 情报工程, 2(3), 105-113. 미소장
17 胡怀富; 刘娟(2015), “基于文献计量的2004—2014年电子商务研究热点分析”, 科技情报开发与经济, 25(9), 135-137. 미소장
18 陆刚; 安海岗(2015), “电子商务领域科研机构合作网络研究——基于2010-2014年核心期刊论文统计”, 科技管理研究, 35(13), 62-65. 미소장
19 朱长春; 李娜(2012), “中国服装与电子商务的研究热点及趋势-----基于CNKI(2002-2012)的文献计量分析”, Proceedings of 2012 International A cademic Conference of Art Engineering and Creative Industry(IACAE 2012), 2012, Oct, 13. 미소장