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기사명 | 저자명 | 페이지 | 원문 | 기사목차 |
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대표형(전거형, Authority) | 생물정보 | 이형(異形, Variant) | 소속 | 직위 | 직업 | 활동분야 | 주기 | 서지 | |
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번호 | 참고문헌 | 국회도서관 소장유무 |
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1 | Classifying Media Repertoires Groups Using K-mean Cluster Analysis Method | 소장 |
2 | 김병희, 김찬석, 김효규, 이유나, 이희복, 최세정 (2017). 100개의 키워드로 읽는 광고와 PR. 파주: 한울엠플러 스. | 미소장 |
3 | Analysis of advertising man’s perception on the agency compensation system ![]() |
미소장 |
4 | 다채널 시대 텔레비전 시청자의 채널 이용 | 소장 |
5 | 'Quality vs. Quantity' in the Performance of Television Programs : An Account of the Double Jeopardy Phenomenon | 소장 |
6 | A Study on the Government PR using Social Media : Focused on the Differences in Perception between Government PR Practitioners and SNS Professionals | 소장 |
7 | 닐슨 코리아 (2015). 닐슨 코리아 시청률 자료. URL: http://www.nielsenkorea.co.kr/tv_terrestrial_day.as p?menu=Tit_1&sub_menu=1_1&area=00 | 미소장 |
8 | 박원기 (2006). 『지상파 TV의 시청률과 매체력에 관한 연구 : 케이블 TV와 비교를 중심으로』. 서울: 한국방송광 고공사. | 미소장 |
9 | 박원기 (2015). 『지상파 방송의 광고매체 가치 분석 연구』. 서울: 한국방송광고진흥공사. | 미소장 |
10 | 박원기, 신태섭, 오완근 (2006). 케이블TV의 광고 매체에 관한 연구: 지상파TV와 도달효과 비교 및 최적 믹스 비율 추정을 중심으로. 광고연구, 70, 65∼118. | 미소장 |
11 | 박원기, 오완근, 이시훈, 이승연 (2010). 광고매체론 : 조사 계획 그리고 구매 중심 (개정 2판). 서울: 커뮤니케 이션북스. | 미소장 |
12 | 심미선 (2003). 지상파 텔레비전에서의 프로그램 레퍼토리 연구: 평일, 주말 저녁 시간대를 중심으로. 한국방 송학보, 19(2), 85∼125. | 미소장 |
13 | A Study on the Television Genre-Using Patterns of Media Users in Converging Age ![]() |
미소장 |
14 | A Study on Media Supplementation or Substitution - Focusing on the Media Repertoire | 소장 |
15 | Media Repertoire and Genre Preference in Network TV Viewing | 소장 |
16 | Study an Channel Repertoire in Cable Television with Regard to Viewing Diversity and Polarization of Audiences ![]() |
미소장 |
17 | 정필권 (1997). 경제학에서의 최적화 이론과 응용. 서울: 세경사. | 미소장 |
18 | Audience Concentration and Polarization in a Multi-Channel Environment | 소장 |
19 | Audience Polarization | 소장 |
20 | A Study on the Relationship of ProgramPreference and Repeat ViewingFocused on Repeat Viewing of Prime Time Terrestrial Program | 소장 |
21 | 케이블 텔레비전 시청자의 채널 레퍼토리(repertoire) 분석 : 유관 변인간 상관성 및 채널별 시청패턴을 중심으로 | 소장 |
22 | 최양수, 황유선, 이연경 (2009). 다채널 환경에서의 지상파 텔레비전 시청 행태 변화: 2000년과 2008년의 시청 률과 시청 충실도 비교를 중심으로. 한국언론학보, 54(1), 411∼435. | 미소장 |
23 | A Study on the Efficiency of Government Advertising by Analyzing the Usability of the Media | 소장 |
24 | Barwise, P. T., & Ehrenberg, A. S. C. (1988). Television and its audience. London, UK: Sage. | 미소장 |
25 | Double Jeopardy Revisited ![]() |
미소장 |
26 | Media and audience influences on channel repertoire ![]() |
미소장 |
27 | PROGRAM SELECTION WITH ABUNDANCE OF CHOICE ![]() |
미소장 |
28 | McPhee, W. N. (1963). Formal theories of mass behavior. New York, NY: Free Press. | 미소장 |
29 | Rossiter, John R., & Percy, L. (1997). Advertising communications and promotion management. New York, NY: McGraw-Hill, Inc. | 미소장 |
30 | Wrigley, N. R, & Dunn, R. (1984). Stochastic panel-data models of urban shopping behavior: 1. Purchasing at individual stores in a single city. Environment and Planning A, 16, 629∼650. | 미소장 |
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