본문 바로가기 주메뉴 바로가기
국회도서관 홈으로 정보검색 소장정보 검색

권호기사

권호기사 목록 테이블로 기사명, 저자명, 페이지, 원문, 기사목차 순으로 되어있습니다.
기사명 저자명 페이지 원문 목차
Adolescents' Political Trust in Asian Societies = 권위주의적 성향과 부패에 대한 인식이 아시아 청소년의 정치적 신뢰에 미치는 영향에 대한 연구 : The Roles of Authoritarian Orientations and Corruption Perception Kim, Hyungryeol p.23-52
An Analysis of the Observing Methods for Classroom= 수업관찰 기법의 특성과 내용 분석 : CLASS 기법의 시범적 적용 : Pilot Application of CLASS Kim, Hyun-Wook, Ahn, Se-Keun p.77-95
Comparison of Views on Korean and English Writing = 한국어 작문과 영어 작문에 대한 개념 비교 : 미국에 거주하는 한국인들을 중심으로 : Focusing on Bicultural Koreans in the United States Cho, Sookyung p.97-121
Newspaper and Teacher Constructions of Children of Migrant Parents in Rural China = 교사들과 신문 보도를 통해서 본 중국 농촌 학교에서의 유수(留守) 아동(left behind children) Sung won Kim p.53-75
Perception of German Secondary School Teachers of English on Student Evaluation = 독일 영어중등교원의 학생평가에 대한 인식 연구 : 김나지움 7학년 영어교사를 중심으로 : Focusing on 7th-grade Teachers at Gymnasium Tschong, Youngkun, Lee, Ji-Na, Kim, Hyosun p.1-21

Utilization of ICT in Higher Education within ASEAN Countries = 아세안 국가 고등교육에 있어서의 ICT 활용 분석 Ko, Jang-Wan, Kim, Eun-Jin p.123-151

참고문헌 (16건) : 자료제공( 네이버학술정보 )

참고문헌 목록에 대한 테이블로 번호, 참고문헌, 국회도서관 소장유무로 구성되어 있습니다.
번호 참고문헌 국회도서관 소장유무
1 Five research-based heuristics for using video in pre-service teacher education 네이버 미소장
2 Brophy, J.(2004). Discussion. In J. Brophy (Ed.), Using video in teacher education: Advances in research on teaching (Vol. 10, pp. 287-304). Amsterdam: Elsevier. 미소장
3 Effectiveness of Interactive Videodisc Instructional Programs in Elementary Teacher Education. 네이버 미소장
4 Teaching Practice: A Cross-Professional Perspective 네이버 미소장
5 Hamre, B. K., Goffin, S. G., Kraft-Sayre, M.(2009). Classroom Assessment Scoring System(CLASS) Implementation Guide. Center for Advanced Study of Teaching and Learning (CASTL) at the University of Virginia. 미소장
6 An Analysis of Verbal Interaction in Elementary School Class using the Flanders Interaction Analysis Categories 네이버 미소장
7 Supporting teacher professional development through online video case study discussions: An assemblage of preservice and inservice teachers and the case teacher 네이버 미소장
8 Labbo, L. D., Kinzer, C. K., Leu, D., & Teal, W. H.(2004). Technology: Connections that enhance children’s literacy acquisition and reading achievement. In Case Technologies to Enhance Literacy Learning. Retrieved from http://ctell.uconn.edu/cases.htm 미소장
9 Multimedia communications projects 네이버 미소장
10 Le Fevre, D. M.(2004 ). Designing for teacher learning: Video-based curriculum design. In J. Brophy (Ed.), Using video in teacher education (pp. 235-258). Amsterdam, Netherlands: Elsevier. 미소장
11 Roth, W. M.(2007). Epistemic mediation: Video data as filters for the objectification of teaching by teachers. In R. Goldman, R. Pea, B. Barron, & S. J. Derry (Eds.), Video research in the learning sciences (pp. 367-382). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum. 미소장
12 Effects of Video Club Participation on Teachers' Professional Vision 네이버 미소장
13 Spiro, R. J., Collins, B. P., & Ramchandran, A.(2007). Reflections on a post-Gutenberg epistemology of video use in ill-structured domains: Fostering complex learning and cognitive flexibility. In R. Goldman, R. Pea, B. Barron, & S.J. Derry (Eds.), Video research in the learning sciences (pp. 93-100). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum. 미소장
14 Learning To Notice: Scaffolding New Teachers' Interpretations of Classroom Interactions. 네이버 미소장
15 Vetter, A., &‎ Schieble, M.(2015). Observing Teacher Identities through Video Analysis: Practice and Implications. New York: Routledge. 미소장
16 Wragg, E. C.(2012). An Introduction to Classroom Observation. New York: Routledge. 미소장