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기사명/저자명
한·중 크로스오버 쇼퍼들의 모바일 앱 충성도에 대한 탐색적 연구 = Mobile app Loyalty of Cross-over Shoppers : A Comparison of Korean and Chinese / 박은주, 구진, 박신영 인기도
발행사항
대구 : 한국의류산업학회, 2018.06.30
수록지명
한국의류산업학회지 = Fashion & textile research journal. 제20권 제3호 통권 113호 (2018년 6월), p.293-303
자료실
[서울관] 정기간행물실(524호)  도서위치안내(서울관)
외부기관 원문
외부기관 원문
제어번호
KINX2018188694
주기사항
한국연구재단에서 제공한 KCI 등재학술(후보)지임
원문

초록보기 더보기

Since 2009, consumers could access a new shopping channel called ‘mobile shopping’ with the generalization of smartphones. Mobile shopping (based on wireless communication technology), emphasizes convenience differentiated from internet shopping. A recent report introduced fashion products as powerful global drivers for mobile shopping sales. Korea and China have the highest percentage of consumer mobile shopping experiences compared to other countries. This study investigates the effects of cross-over shopping orientation, perception of app attributes, and flow on app loyalty that compared Korean and Chinese consumers. We obtained 652 usable questionnaires from two local college students; subsequently, data were analyzed by using factor analysis, Cronbach’s alpha, and regression analysis using SPSS 21.0 Package. The study results showed that the cross-over shopping orientation affected perception of app attributes that included Review/Information, Design, Response and Product. Product only affected Flow, which reflected a high similarity between Korean and Chinese consumers. However, Korean and Chinese consumers showed remarkable differences in the factors related to app loyalty. Therefore, the results indicate that retailers of fashion products have developed strategies to improve mobile sales and increase the app loyalty of cross-over shopping orientation consumers.

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권호기사 목록 테이블로 기사명, 저자명, 페이지, 원문, 기사목차 순으로 되어있습니다.
기사명 저자명 페이지 원문 기사목차
패션 브랜드 CuteCircuit에 나타난 패션 공학의 적용 유형과 의미 = Application Types and Meanings of Fashion Engineering in Fashion Brand CuteCircuit 김장현, 김영삼 p.245-256 원문보기 (음성지원, 국회도서관 방문 후 이용 가능 )
FDM 3D 프린팅 기술로 제작된 3D 프린팅 레이스/보일 복합직물의 역학적 특성 및 세탁성 평가 = Evaluation of Mechanical Properties and Washability of 3D Printed lace/voil Composite Fabrics Manufactured by FDM 3D printing Technology 이선희 p.353-359 원문보기 (음성지원, 국회도서관 방문 후 이용 가능 )
고령자 근효율 향상을 위한 피트니스 압박웨어 시장조사 및 동작특성 조사 = Market Survey and Motion Characteristics Research on Fitness Compression Wear to Improve Muscle Efficiency for the Elderly 전은진, 유희천, 김동미, 김희은 p.343-352 원문보기 (음성지원, 국회도서관 방문 후 이용 가능 )
패션스타일링을 통한 외적자기관리 프로그램이 자아존중감과 행복감에 미치는 영향 = An Influence of the External Self Management Program to Self esteem and Happiness through Fashion Styling : Focused on Alternative School for the Consignment : 위탁형 대안학교 학생을 중심으로 이현영 p.279-286 원문보기 (음성지원, 국회도서관 방문 후 이용 가능 )
한·중 크로스오버 쇼퍼들의 모바일 앱 충성도에 대한 탐색적 연구 = Mobile app Loyalty of Cross-over Shoppers : A Comparison of Korean and Chinese 박은주, 구진, 박신영 p.293-303 원문보기 (음성지원, 국회도서관 방문 후 이용 가능 )
시니어 남성용 드레스폼 개발을 위한 정장착의 실태조사 = The Actual Wearing Conditions of Formal Suits for Development of Senior Men's Dressform 도월희, 최은희 p.304-311 원문보기 (음성지원, 국회도서관 방문 후 이용 가능 )
신생아복의 사용 실태 및 만족도 연구 = A Study on Usage and Satisfaction of Newborn Clothing : Focused on Baenaet Jeogori : 배냇저고리를 중심으로 권상희, 노의경 p.312-322 원문보기 (음성지원, 국회도서관 방문 후 이용 가능 )
라카아제 촉매 활성에 의한 홍차 염색물의 매염효과 = The Development of Enzymatic Mordanting Using Laccase for Phenolic Natural Dye 이혜빈, 송지은, 심의진, 김혜림 p.323-330 원문보기 (음성지원, 국회도서관 방문 후 이용 가능 )
샤넬 재킷 디자인의 구성학적 요소 분석 = Analysis of the Constructional Components of Chanel Jacket Design 최세린, 도월희, 이미숙 p.266-278 원문보기 (음성지원, 국회도서관 방문 후 이용 가능 )
영화「아가씨」의상 색채 연구 = A Study on the Costume Color of the Film『Handmaiden』 : Focused on the Heroin 'Hideko's costumes : 여주인공 히데코 의상을 중심으로 양정희 p.257-265 원문보기 (음성지원, 국회도서관 방문 후 이용 가능 )
영문학을 활용한 의상디자인 전공을 위한 영어교육 = Literature-Based Instruction for Fashion Design Class : Using Alice's Adventures in Wonderland by Lewis Carroll : Alice's Adventures in Wonderland by Lewis Carroll 을 활용한 학습 모형 김민정 p.287-292 원문보기 (음성지원, 국회도서관 방문 후 이용 가능 )
An Analytical Study of National and International Care Label Systems of Textile and Apparel Products Reham A. Sanad, Zi Young Kang p.331-342 원문보기 (음성지원, 국회도서관 방문 후 이용 가능 )

참고문헌 (63건) : 자료제공( 네이버학술정보 )더보기

참고문헌 목록에 대한 테이블로 번호, 참고문헌, 국회도서관 소장유무로 구성되어 있습니다.
번호 참고문헌 국회도서관 소장유무
1 Role of haptic touch in shopping 네이버 미소장
2 Media Flow and Ad Type on Effectiveness of Mobile Ad 소장
3 Relationship selling and customer loyalty: an empirical investigation 네이버 미소장
4 Shopping behavior , attitude and characteristics of internet clothing shoppers 소장
5 Marketing in Hypermedia Computer-Mediated Environments: Conceptual Foundations 네이버 미소장
6 Korea Journal of Business Administration. Vol. 26. pp. 2011 미소장
7 The Influence of Use Purpose in Mobile Internet Service on Loyalty 네이버 미소장
8 International Journal of Tourism and Hospital Research. Vol. 29. pp. 61 미소장
9 Factors Influencing the Loyalty of Mobile Application 소장
10 An exploratory research on online/offline cross-channel shopping behaviors of customers in multi-channel environment. 미소장
11 Business Management Research. Vol. 8. pp. 25 미소장
12 An Empirical Study on the Customer Loyalty in the Shopping Mall Industry in Korea 소장
13 The Effects of Cognitive Functions of Users on their Loyalty to Smartphone Applications 소장
14 A study on the influence of omni-channel consumers’ shopping motivation and shopping orientation on shopping behavior. 미소장
15 The Effect of shopping quality and value on purchase intention in mobile fashion shopping. 미소장
16 모바일 패션 쇼핑 특성, 지각된 유용성과 즐거움, 구매의도의 관계 : 사용용이성의 매개효과 소장
17 The structural relationships of application richness, brand awareness, user habit, user loyalty, and continuance intention in mobile application market 소장
18 A Comparative Study Between Nations on the Factors Affecting Mobile Advertisement Acceptance : Focusing on me Comparison Among Korea, U.S. ana Japan 소장
19 A Study on the Influence of Mobile Commerce Characteristics Perception on Mobile Shopping Intentions 소장
20 The Study of the Effects of Factors on the Attitude and the Using Intention of Mobile Fashion Shopping -Focused on 20`s~20`s Female- 소장
21 Effects of mobile fashion shopping characteristics on perceived usefulness, perceived ease of use, purchase attitude, and purchase intention of mobile fashion shopping mall -Focusing on smartphone users- 소장
22 Determinants of Customer Loyalty in the Context of Online Shopping : A Comparative Analysis of Internet Shopping and Mobile Shopping 소장
23 The effect of perceived mobile commerce characteristics on consumers` purchase intentions according to consumer group based on fashion shopping orientation 소장
24 Applying the Technology Acceptance Model and Flow Theory to Online Consumer Behavior 네이버 미소장
25 A Study on the Effect of Mobile Shopping Application Characteristics on Customer Preference : Focusing on Price Sensitivity 소장
26 ‘Last year, online shopping transactions 78 trillion won maximum’. 미소장
27 A study on the effect of mobile fashion shopping characteristics and perceived risk on perceived value and purchase intention. 미소장
28 Fashion Orientation, Goal-directed or Experiential Motivations, Shopping Flow Experience and Purchasing Behavior of Fashion Products 소장
29 Mobile shopping motives and fashion application attribute importance. 미소장
30 Korea Marketing Review. Vol. 24. pp. 145 미소장
31 Journal of Electronic Commerce Research. Vol. 3. pp. 227 미소장
32 A study on the effects of the characteristics of fashion brand`s mobile SNS on brand attachment and brand loyalty 소장
33 A study on smartphone application use between Korean and Chinese consumers. 미소장
34 Web designers and web users: Influence of the ergonomic quality of the web site on the information search. Vol. 64. pp. 1031 미소장
35 (A)Study on Social Curation UX Design for O2O shopping : Mainly with application design for O2O Social Curation 소장
36 Influences of Perceived risk about Delivery App Service on Use Satisfaction and Behavioral Intention: Moderating Effect of Coupon Perception 소장
37 How Habit Limits the Predictive Power of Intention: The Case of Information Systems Continuance 네이버 미소장
38 모바일 메신저 앱의 이용 동기와 품질요인이 몰입과 사용자의 만족도와 충성도에 미치는 영향 소장
39 Study on the impact of the dimensions of service quality on customer loyalty : Focusing on the customer satisfaction group moderating effects of distinction. 미소장
40 ‘Online Shopping in December and 2017. 미소장
41 The Effects of Customer Characteristics on Mobile Shopping Satisfaction: Comparison of Korea, China, U.S. and Japan 소장
42 The effect of characteristics of mobile fashion application on satisfaction and continuous usage intention. 미소장
43 Impacts of Fashion Products Attributes and Mobile Shopping Mall Attributes on Impulse Buying Behavior and Satisfaction in Mobile Fashion Shopping Mall 소장
44 Korean Journal of Advertising. Vol. 16. pp. 87 미소장
45 ‘China insight’. 미소장
46 Analysis of fashion consumer’s lifestyle, shopping orientation, purchase behavior for cross channel strategy of TV home shopping. 미소장
47 Effects of Consumer Innovativeness, Shopping Mall Attributes, and Satisfaction on E-loyalty for Fashion Products 네이버 미소장
48 The Effects of Flow on Consumer Satisfaction through E-impulse Buying for Fashion Products 소장
49 International Journal of Social Science Research. Vol. 1. pp. 49 미소장
50 Fashion stores between fun and usefulness 네이버 미소장
51 Effects of mobile application experience on brand commitment and loyalty: focusing on experience through AR(Augmented Reality) based application. 미소장
52 An Empirical Study on Consumer`s Continuous Usage Intention of Smartphone Services in China 소장
53 Determinants of US consumer mobile shopping services adoption: implications for designing mobile shopping services 네이버 미소장
54 Role of Perceived Interactivity in Intended Loyalty for Mobile Websites 네이버 미소장
55 Empirical Study on the Flow Experience Affected by Characteristics of Mobile Internet 소장
56 ‘China O2O reported by Tencent report’. 미소장
57 A Comparative Study between Footwear Industry and Petroleum Industry of Brazil and Implication on Economic Policy 네이버 미소장
58 The Academy of Customer Satisfaction Management. Vol. 18. pp. 1 미소장
59 Korea Trade Review. Vol. 42. pp. 141 미소장
60 Examining mobile instant messaging user loyalty from the perspectives of network externalities and flow experience 네이버 미소장
61 A Study on the Effect the Purchasing Motivation of Wine Consumers impact on Purchasing Attribute and Consumption Value 소장
62 An Empirical Study on Influencing Factors of Switching Intention from Online Shopping to Webrooming 소장
63 An Empirical Examination of the Continuance Intention to use on Mobile Communication Service in Korea and China 네이버 미소장

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