권호기사보기
기사명 | 저자명 | 페이지 | 원문 | 기사목차 |
---|
대표형(전거형, Authority) | 생물정보 | 이형(異形, Variant) | 소속 | 직위 | 직업 | 활동분야 | 주기 | 서지 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
연구/단체명을 입력해주세요. |
|
|
|
|
|
* 주제를 선택하시면 검색 상세로 이동합니다.
번호 | 참고문헌 | 국회도서관 소장유무 |
---|---|---|
1 | Moderating Effects of Family and School Social Capital on the Relation between Family Income and Academic Achievement | 소장 |
2 | 소득, 포부 및 학업성취도의 관계에 관한 연구 | 소장 |
3 | 교육성취에 대한 가족구성의 영향 | 소장 |
4 | 가족 내 사회적 자본과 아동의 학업성취 | 소장 |
5 | Educational Gap in Korea and Determinant Factors | 소장 |
6 | 김경근(2016). 한국사회 교육열의 동인, 유산, 승화방안에 대한 탐색적 고찰. 교육학연구, 54(1), 229-257. | 미소장 |
7 | Determinants of children's educational transition in Korea | 소장 |
8 | Determinants of academic achievement among middle and high school students in Seoul and policy implications | 소장 |
9 | Effects of time perspective on educational aspirations: Causal relationships based on instrumental variables such as cultural capital and significant others | 소장 |
10 | The Effects of Teacher Expectation and its Change on Students` Achievement ![]() |
미소장 |
11 | The Longitudinal Relationship between Students` Human Relations(Parents-Children Relations, Teacher-Student Relations and Peer Relations)as Social Capital and Academic Achievement | 소장 |
12 | A comparative analysis on adolescent's career aspiration: with special reference to family type, score and upbringing style | 소장 |
13 | Parent-child social relation on college plan and educational achievement | 소장 |
14 | 부모·친구·교사와의 사회적 관계와 고등학생의 학교생활만족도 | 소장 |
15 | 가구소득이 청소년의 학업성취에 미치는 영향 : 자기효능감과 부모자녀관계의 매개효과를 중심으로 | 소장 |
16 | 김수혜, 황여정, 김경근(2010). 가정배경, 사회심리학적 매개요인들과 학업성취의 구조적관계. 한국교육학연구, 16(1), 153-182. | 미소장 |
17 | 대학진학에 대한 가정배경의 누적적 매개 효과 분석 | 소장 |
18 | Change and Inheritance ![]() |
미소장 |
19 | 기회와 불평등 : 고등교육 기회에 있어서 사회계층간 불평등의 분석 | 소장 |
20 | Structural relationships between academic achievement and economic, social, and cultural capital | 소장 |
21 | 백병부, 김정숙(2014). 학교 내 사회자본이 학업성취 격차에 미치는 영향. 교육학연구, 52(1), 221-249. | 미소장 |
22 | 교육포부 형성과 유형에 관한 질적연구 : 의미 있는 타인과의 관계를 중심으로 | 소장 |
23 | Parental involvement and student achievement in South Korea: Focusing on differential effects by family background | 소장 |
24 | A Causal Relationship between Family Social Capital and Self-Esteem using Autoregressive Cross-Lagged Modeling | 소장 |
25 | Predictors of Career Aspirations for Adolescents from Low- and middle-Income Families | 소장 |
26 | The Effects of Perceived Parenting Attitude on Problem Behavior of Adolescence: Focused on Mediating Effect of a Guilty | 소장 |
27 | 이재훈, 김경근(2007). 가족 및 학교 내 사회자본과 학업성취. 한국교육학연구, 13(2), 175-208. | 미소장 |
28 | 가정-학교-지역사회의 사회·문화적 관계 : 콜맨의 사회자본을 중심으로 | 소장 |
29 | 이종범, 정철영(2005). 중학생의 가족 관련 변인과 진로포부 및 진로의식 간의 관계분석.제1회 한국교육고용패널 학술대회 논문집, 785-813. 10월 7일, 서울대학교 호암교수회관 컨벤션센터. | 미소장 |
30 | A path analysis of parent`s socioeconomic position Influencing on children`s academic achievement ![]() |
미소장 |
31 | 장기빈곤이 아동의 학업성취에 미치는 영향 : 부모자녀관계를 중심으로 | 소장 |
32 | Determinants of educational aspiration of high school students: With special reference to the effect of significant others | 소장 |
33 | Effects of Parent-Adolescent Communication, Adolescent's Self-Esteemand Strategies in Peer Conflict Situations on Satisfaction with Peer Relationships among Korean Adolescents | 소장 |
34 | 통계청(2018). KOSIS 통계표: 학생의 기대하는 교육수준 및 목적. http://kosis.kr/?orgId=101&tb|ID=DT_1SSED020R&vw_cd=MT_ZTITLE&list_id=101_D214&scrID=&seqNo=&|a에서2018.04.21. 인출. | 미소장 |
35 | 한세리(2017). 가정과 학교의 사회자본이 학업성취 향상에 미치는 영향. 박사학위논문. 이화여자대학교. | 미소장 |
36 | Structural relationships between parental socioeconomic status, social capital in the family and at school, and academic achievement: Focusing on varying relationships according to family structure | 소장 |
37 | Determinants of student's satisfaction with general high school | 소장 |
38 | 후기 청소년의 문화자본, 직업포부, 교육포부, 학업성취의 구조적 관계 | 소장 |
39 | Social capital and student learning: Empirical results from Latin American primary schools ![]() |
미소장 |
40 | Male African Americans, Single Parent Homes, and Educational Plans: Implications for Educators and Policymakers ![]() |
미소장 |
41 | Baumrind. D.(1991). Effective parenting during the early adolescent transition. In P.A. Cowan and E.M. Hetherington(Eds.), Family transitions. Hillsdale, NJ: Erbaum. | 미소장 |
42 | Blau. P.M., and O.D. Duncan(1967). The American occupational structure. New York: John Wiley and Sons. | 미소장 |
43 | Direct and Indirect Effects: Classical and Bootstrap Estimates of Variability ![]() |
미소장 |
44 | Teacher Support and the School Engagement of Latino Middle and High School Students at Risk of School Failure ![]() |
미소장 |
45 | Browne, M.W., and R. Cudeck(1993). Alternative ways of assessing model fit. In K.A. Bollen and J.S. Long(eds.), Testing structural equation models. Newbury Park: Sage. | 미소장 |
46 | Social Capital in the Creation of Human Capital ![]() |
미소장 |
47 | Social Class, Scholastic Aspiration, and Academic Achievement ![]() |
미소장 |
48 | Intergenerational Bonding in School: The Behavioral and Contextual Correlates of Student-Teacher Relationships ![]() |
미소장 |
49 | Development of the Probability Concept in Children ![]() |
미소장 |
50 | Cultural Capital and School Success: The Impact of Status Culture Participation on the Grades of U.S. High School Students ![]() |
미소장 |
51 | Cultural Capital, Gender, and School Success: The Role of Habitus ![]() |
미소장 |
52 | Parental Power Legitimation and Its Effect on the Adolescent ![]() |
미소장 |
53 | A primer on the use of modern missing-data methods in psychosomatic medicine research. ![]() |
미소장 |
54 | Parental Involvement and Students' Academic Achievement: A Growth Modeling Analysis ![]() |
미소장 |
55 | Sense of relatedness as a factor in children's academic engagement and performance. ![]() |
미소장 |
56 | Peer Influences on Levels of Occupational and Educational Aspiration ![]() |
미소장 |
57 | Equality of Educational Opportunity ![]() |
미소장 |
58 | Gaining Ground: Values and High School Success ![]() |
미소장 |
59 | Haveman, R., and B. Wolfe(1994). Succeeding generations: On the effects of investments in children. New York: Russell Sage Foundation. | 미소장 |
60 | Effects of Parental Involvement on Eighth-Grade Achievement ![]() |
미소장 |
61 | Hopson, L.M., and E. Lee(2011). Mitigating the effect of family poverty on academic and behavioral outcomes: The role of school climate in middle and high school. Children and Youth Services Review, 33(11), 2221-2229. | 미소장 |
62 | Hughes, M.(1997). Schools’ responsiveness to parents’ views at key stage one. In R. Glatter, P.A. Woods, and C. Bagley(eds.) Choice and diversity in schooling: Perspectives and prospects, New York: Routledge. | 미소장 |
63 | Karabel, J., and A.H. Halsey(1983). 교육과 사회구조: 교육사회학의 이론과 실제[Power and ideology in education]. (강순원 역). 서울: 한울. (원전은 1977에 출판) | 미소장 |
64 | Kline R.B.(2011). Principles and practice of structural equation modeling(3rd ed.), New York:Guilford Press. | 미소장 |
65 | Lareau, A.(1987). School-class differences in family-school relationships: The importance of cultural capital. Sociology of Education, 60(2), 73-85. | 미소장 |
66 | Cultural capital in educational research: A critical assessment ![]() |
미소장 |
67 | Little, R.J., and D.B. Rubin(2002). Statistical Analysis with Missing Data(2nd ed.). New York:Wiley. | 미소장 |
68 | Lockwood, C.M., and D.P. MacKinnon(1998). Bootstrapping the standard error of the mediated effect. Proceedings of the 23rd annual meeting of SAS users group International, 997-1002. | 미소장 |
69 | Ly, J., Q. Zhou, K. Chu, and S.H. Chen(2012). Teacher–child relationship quality and academic achievement of Chinese American children in immigrant families. Journal of School Psychology, 50(4), 535-553. | 미소장 |
70 | Cumulative Disadvantage Among the Highly Ambitious ![]() |
미소장 |
71 | Social Cognition and Behavior Correlates of Preadolescent Chumship ![]() |
미소장 |
72 | Understanding the Educational Aspirations of African American Adolescents: Child, Family, and Community Factors ![]() |
미소장 |
73 | Pallas, A.M., D.R. Entwisle, K.L. Alexander, and M.F. Stluka(1994). Ability-group effects:Instructional, social, or institutional? Sociology of Education, 67(1), 27-46. | 미소장 |
74 | Capital at Home and at School: Effects on Student Achievement* ![]() |
미소장 |
75 | Putnam, R. D. (2000). Bowling alone: America’s declining social capital. In L. Crothers and C. Lockhart(eds.) Culture and politics, 223-234. New York: Palgrave Macmillan. | 미소장 |
76 | Schoon, I., and S. Parsons(2002). Teenage aspirations for future careers and occupational outcomes. Journal of Vocational Behavior, 60(2), 262-288. | 미소장 |
77 | The Educational and Early Occupational Attainment Process ![]() |
미소장 |
78 | Socioeconomic Status and Academic Achievement: A Meta-Analytic Review of Research ![]() |
미소장 |
79 | Interpersonal Influences on Educational Aspirations: A Cross-Cultural Analysis ![]() |
미소장 |
80 | Family Background, Educational Resources, and Educational Attainment ![]() |
미소장 |
81 | The Family and Educational Aspirations ![]() |
미소장 |
82 | Family Influences on Educational Expectations of Late Adolescents ![]() |
미소장 |
*표시는 필수 입력사항입니다.
*전화번호 | ※ '-' 없이 휴대폰번호를 입력하세요 |
---|
기사명 | 저자명 | 페이지 | 원문 | 기사목차 |
---|
번호 | 발행일자 | 권호명 | 제본정보 | 자료실 | 원문 | 신청 페이지 |
---|
도서위치안내: 정기간행물실(524호) / 서가번호: 국내02
2021년 이전 정기간행물은 온라인 신청(원문 구축 자료는 원문 이용)
우편복사 목록담기를 완료하였습니다.
*표시는 필수 입력사항입니다.
저장 되었습니다.