본문 바로가기 주메뉴 바로가기
국회도서관 홈으로 정보검색 소장정보 검색

목차보기

목차

시맨틱 웹에서 읽기와 쓰기 = Reading and Writing on the Semantic Web / 길소현 ; 박정훈 ; 차다은 ; 박성빈 1

I. 서론 1

II. 선행연구 4

III. 시맨틱 웹에서 글 쓰기 8

IV. 시맨틱 웹에서 글 읽기 12

V. 결론 및 향후 연구 21

참고문헌 23

Abstract 24

초록보기

The Semantic Web is an extension of the World Wide Web in which information is represented in a way that computers can understand material without human intervention. In this study, we present a way by which both writing and reading on the Semantic Web can be done easily without the need of a technical background such as RDF and ontologies. on the Semantic Web. Users can write on the Semantic Web by creating triples, which are basic units of information on the Semantic Web, that use SSW Editor. In addition, they can create hyper links that connect triples whose contents are related, and run RelFinder to see which triples have content in common, where triples can exist on local computers as well as on DBpedia space that is the Semantic Web version of Wikipedia Users can also navigate a Semantic Web space that they design using LIDAB2 system, which is a Semantic Web browser. It is expected that using the proposed approach will allow more texts to be written and read on the Semantic Web.

권호기사

권호기사 목록 테이블로 기사명, 저자명, 페이지, 원문, 기사목차 순으로 되어있습니다.
기사명 저자명 페이지 원문 목차
혼합 연구방법을 활용한 매체 활용 발표 평가 준거 연구 = A Study on the Evaluation Criteria of Presentations with Media Resources Applicating of Mixed Methods 이지영 p.117-147

보기
통합형 한국어 교재에서의 발음 설명에 대한 양상 연구 = A Study on the Explanation of Pronunciation in the Recently Published Integrated Korean Textbook 안주호 p.203-229

보기
초등 예비교사의 공감적 의사소통 능력 신장을 위한 동화 읽기 수업 사례 연구 = A Case Study on Reading Children's Stories to Enhance the Empathic Communication Ability of Pre-service Elementary Teachers 김미혜 p.47-81

보기
청소년의 수업대화 참여 요인에 대한 혼합 연구 = The Influence of Peers, Parents, Teachers, and Personal Factors on Adolescent Students' Participation in Classroom Conversations : 개인, 교사, 부모, 또래 요인을 중심으로 권은선, 정혜승, 민병곤 p.1-46

보기
초등학생의 '필자로서 자기인식'에 대한 검사 도구 타당화 연구 = A Study on the Validity and Verification of the Writer's Self-Perception Scale on Elementary School Students 정지은, 심유나 p.83-115

보기
시맨틱 웹에서 읽기와 쓰기 = Reading and Writing on the Semantic Web 길소현, 박정훈, 차다은, 박성빈 p.149-173

보기
'-게 되다' 구성의 통사와 의미에 대한 연구 = A Study on Syntax and Semantics of "-ge Doeda" Construction 김윤신 p.175-201

보기

참고문헌 (9건) : 자료제공( 네이버학술정보 )

참고문헌 목록에 대한 테이블로 번호, 참고문헌, 국회도서관 소장유무로 구성되어 있습니다.
번호 참고문헌 국회도서관 소장유무
1 길소현(2018). 링크드 개방 데이터를 활용한 시맨틱 웹 공간 항해 시스템 설계, 고려대학교 석사학위논문. 미소장
2 Antoniou, G., Groth P., van Harmelen F., & Hoekstra R.(2012). A Semantic Web Primer third edition. New Cambridge, Massachusetts: The MIT Press. 미소장
3 Berners-Lee, T., Chen, Y., Chilton, L., Connolly, D., Dhanaraj, R., Hollenbach, J., Lerer, A., & Sheets, D.(2006). “Tabulator: Exploring and analyzing linked data on the semantic web”, Proceedings of the third international semantic web user interaction workshop, 44-50. 미소장
4 Design and implementation of a system for creating multimedia linked data and its applications in education 네이버 미소장
5 Goble, C., Bechhofer, S., Carr L., De Roure, D., Hall W.(2001). “Conceptual open hypermedia = the semantic web”, Proceedings of the second international conference on Semantic Web, 44-50. 미소장
6 Levene, M., & Wheeldon, R.(2004). “Navigating the World Wide Web,” In: M. Levene & A. Poulovassilis (eds.), Web Dynamics Adapting to Change in Content, Size, Topology and Use, 117-151, Berlin Heidelberg: Springer-Verlag. 미소장
7 Marshall, C. C., & Shipman, F. M.(2003). “Which semantic web?”, Proceedings of the fourteenth ACM conference on Hypertext and hypermedia, 57-66. 미소장
8 Wood, D., Zaidman M., Ruth, L., Hausenblas M.(2014). A Linked Data: Structured Data on the Web. NY: Manning Publications Co. 미소장
9 MNav: A Markov Model-Based Web Site Navigability Measure 네이버 미소장