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기사명/저자명
기술준비도와 구조적 요인이 인터넷 전문은행 사용의도에 미치는 영향 = The Impact of Users' Technology Readiness and Structural Factors on the Internet Primary Bank Acceptance : 카카오뱅크와 기존 인터넷뱅킹의 비교 / 이예림, 김학민 인기도
발행사항
의정부 : 국제e-비즈니스학회, 2018.08.30
수록지명
e-비즈니스 연구 = (The)e-business studies. 제19권 제4호 (2018년 8월), p.137-153
자료실
[서울관] 정기간행물실(524호)  도서위치안내(서울관)
외부기관 원문
외부기관 원문
제어번호
KINX2018207860
주기사항
한국연구재단에서 제공한 KCI 등재학술(후보)지임

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권호기사 목록 테이블로 기사명, 저자명, 페이지, 원문, 기사목차 순으로 되어있습니다.
기사명 저자명 페이지 원문 기사목차
한·중 C2C 오픈마켓 품질이 소비자 만족도와 지속적 이용의도에 미치는 영향에 관한 비교연구 = A Study of Effect of Quality of C2C Open Market on Customer Satisfaction and Continuous Use Intention in Korea and China 우서혜, 정재은, 문희철 p.49-66
중국소비자의 한국과 중국 스마트 폰의 사용만족도와 충성도 비교분석 = Comparative Analysis of Consumer Satisfaction and Loyalty of Chinese and Korean Smartphones 이제홍 p.67-81
중국기업에 대한 외국인직접투자 투자의사결정요인에 관한 연구 = Investment Decision Factors Affecting Foreign Direct Investment Toward China : Focused on Taxation : 세무요인을 중심으로 곽지영 p.101-118
인슈어테크 사례를 통한 비즈니스모델에 대한 연구 = A Study on a Business Model Based on the InsurTech Cases 최창열 p.155-168
우리나라와 OECD 10개국의 에너지효율정책의 경제성 분석 = An economical efficiency Analysis of Effects of energy efficiency Policies : in the OECD 10 countries 민윤지 p.183-194 원문보기 (음성지원, 국회도서관 방문 후 이용 가능 )
기술준비도와 구조적 요인이 인터넷 전문은행 사용의도에 미치는 영향 = The Impact of Users' Technology Readiness and Structural Factors on the Internet Primary Bank Acceptance : 카카오뱅크와 기존 인터넷뱅킹의 비교 이예림, 김학민 p.137-153
글로벌 비즈니스 환경 하에서 미디어 경영과 경제학 연구의 방법론적 특성에 관한 연구 = A Methodological Approach to Media Management and Media Economics Research in Global Business Environment 권현준 p.171-182
글로벌 비즈니스 시대의 해양스포츠산업 참여 동호인들의 재미와 여가만족도 및 운동지속의도와의 관계 = The Relationship Between Fun, Leisure Satisfaction and Intention of Exercise Adherence by Global Business era Marine Sports Participation Enthusiasts 문한식 p.195-210
4차 산업혁명 품목에 대한 한·중·일의 對미국·對EU 수출경쟁력과 동태적 경쟁 관계 분석 = Export Competitiveness and Dynamic Competition Relationship of Korea, China, and Japan for Commodities Related to Fourth Industry Revolution in USA and EU Markets 김창범 p.85-100
ASEAN 국가들의 국경 간 전자상거래 활용시 중요도와 만족도에 관한 연구 = A Study on the Importance and Satisfaction of the Cross-border Electronic Commerce in ASEAN Countries 최혁준, 정현재 p.29-46
BCG 매트릭스와 변이할당모형을 이용한 ICT산업 종사자의 변동요인 분해 = Decomposition of ICT Industry's Sectoral Growth of Workers Using BCG Matrix and Shift-Share Model 모수원, 박정환, 이광배 p.19-28
ICT벤처동아리 활성화를 통한 청년일자리창출방안 연구 = Study of activating ICT venture club for creation of college employment 조현수 p.3-18
The Profit sharing and issues of conflict among stakeholders in the Korean television market= 한국 TV시장 이익 공유 방식에 대한 탐구 : 콘텐츠 공급자와 유통사업자에 대한 델파이분석을 중심으로 : A Delphi study on content providers and distributors Gwang-jae Kim, Seung-Hyeok Baek p.121-135

참고문헌 (25건) : 자료제공( 네이버학술정보 )더보기

참고문헌 목록에 대한 테이블로 번호, 참고문헌, 국회도서관 소장유무로 구성되어 있습니다.
번호 참고문헌 국회도서관 소장유무
1 Study on Factors Affecting Financial Customer's Switching Intention to Internet only bank: Focus on Kakao bank 소장
2 배재권(2018), “국내 인터넷전문은행 이용자의 혁신저항과 혁신수용요인에 관한 연구”, e-비즈니스연구, 19(2), 91-104. 미소장
3 Al-Sharafi, M. A., Arshah, R. A., Abo-Shanab, E. A., & Elayah, N. (2016), “The effect of security and privacy perceptions on customers’ trust to accept internet banking services: an extension of TAM”, Journal of Engineering and Applied Sciences, 11(3), 545-52. 미소장
4 Relationships of job and some individual characteristics to occupational injuries in employed people: a community-based study. 네이버 미소장
5 An Empirical Assessment of a Modified Technology Acceptance Model 네이버 미소장
6 Dash, M., Mohanty, A. K., Pattnaik, S., Mohapatra, R. C., & Sahoo, D. S. (2011), “Using the TAM model to explain how attitudes determine adoption of internet banking”, European Journal of Economics, Finance and Administrative Sciences, 36(1), 50-59. 미소장
7 User Acceptance of Computer Technology: A Comparison of Two Theoretical Models 네이버 미소장
8 A socio-technical perspective on social media adoption: a case from retail banking 네이버 미소장
9 The Influence of Technology Readiness on the Evaluation of Self-Service Technology Attributes and Resulting Attitude Toward Technology Usage 네이버 미소장
10 Generic technology-based service quality dimensions in banking: Impact on customer satisfaction and loyalty 네이버 미소장
11 Managing User Trust in B2C e-Services 네이버 미소장
12 Understanding adoption of new technologies: Technology readiness and technology acceptance as an integrated concept 네이버 미소장
13 Determinants of behavioral intention to mobile banking 네이버 미소장
14 Han, S. L., Shim, H. S., & Shin, Y. M. (2014), “Effects of technology readiness and consumer involvement on the adoption process of innovative products”, Journal of Product Research, 32(3), 91-109. 미소장
15 Banking behavior in security and multi-channel environment 네이버 미소장
16 Integrating technology readiness into technology acceptance: The TRAM model 네이버 미소장
17 An empirical study on trust in mobile banking: A developing country perspective 네이버 미소장
18 Initial Trust Formation in New Organizational Relationships 네이버 미소장
19 Investigating the factors influencing the adoption of m-banking: a cross cultural study 네이버 미소장
20 Factors affecting the adoption of Internet banking in Tunisia: An integration theory of acceptance model and theory of planned behavior 네이버 미소장
21 Technology Readiness Index (Tri) 네이버 미소장
22 Determinants of continuance intention to use the smartphone banking services 네이버 미소장
23 Extending the two‐stage information systems continuance model: incorporating UTAUT predictors and the role of context 네이버 미소장
24 Customer choice of self‐service technology: the roles of situational influences and past experience 네이버 미소장
25 Transfer of electronic commerce trust between physical and virtual environments: experimental effects of structural assurance and situational normality 네이버 미소장

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