권호기사보기
기사명 | 저자명 | 페이지 | 원문 | 기사목차 |
---|
대표형(전거형, Authority) | 생물정보 | 이형(異形, Variant) | 소속 | 직위 | 직업 | 활동분야 | 주기 | 서지 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
연구/단체명을 입력해주세요. |
|
|
|
|
|
* 주제를 선택하시면 검색 상세로 이동합니다.
번호 | 참고문헌 | 국회도서관 소장유무 |
---|---|---|
1 | 김성진・김종근(2009)「기업의 사회적 책임이 기업이미지에 미치는 영향: 차원별 파급효과와 메시지 유형을 중심으로」『Asia Marketing Journal』11(4), pp.49-67 | 미소장 |
2 | Effect of Consumers' Perception of CSR in Insurance Companies on Insurance Companies Image and Insurance Product Purchase Intention | 소장 |
3 | Effects of Corporate Social Responsibility on Corporate Image and Purchase Intent: An Empirical Investigation of Korean Food Companies in China | 소장 |
4 | A Study on Corporate Cultural-Art Supporting and Consumer Response Based on Creating Shared Value | 소장 |
5 | 고객만족, 고객충성도, 관계마케팅, 고객관계관리 관련 문헌에 관한 종합적 고찰 | 소장 |
6 | A Study on the Effect of the Corporate Social Responsibility Activities on Brand Equity and Purchase Intention - Focused on Moderating Effect of the Customer's Mobile Communication Service Quality - | 소장 |
7 | The Effect of Ethical Management on Customer Citizenship Behavior and Relationship Quality | 소장 |
8 | 기업의 사회적 책임(CSR) 유형이 기업평판, 사회적 연결감 및 구매의도에 미치는 영향 : 대학생의 실증연구 | 소장 |
9 | 호텔기업의 사회적 책임활동에 따른 호텔이미지가 고객만족 및 행동의도에 미치는 영향 | 소장 |
10 | A study on the effects of global corporate social responsibility (CSR) on corporate image, relation orientation, and performance : Focusing on the Korean food service industry in Vietnam | 소장 |
11 | A Study on The Effects of Corporate Social Responsibility Hotel Image, Customer Satisfaction and Customer Loyalty | 소장 |
12 | 안태혁・박봉규(2017)「기업의 사회적 책임이 고객만족과 고객시민행동에 미치는 영향: 기업 이미지와 CSV의 매개효과」『디지털융복합연구』제15권 제4호, pp.223-231 | 미소장 |
13 | An Comparison Study on the Authenticity and Legitimacy between CSV and CSR | 소장 |
14 | The Effect of CSR Associations on Corporate Image and the Moderating Role of Fit | 소장 |
15 | 이두희・고동수・김동수(2013)『공유가치창출(CSV)을 통한 지역산업의 지속가능한 경쟁력 강화방안』산업연구원 | 미소장 |
16 | 서비스 조직과 고객의 교환관계가 고객시민행동에 미치는 영향에 관한 연구 : 고객 경험속성의 조절효과를 중심으로 | 소장 |
17 | The Effects of The Food-Service Company's Corporate Social Responsibility(CSR) on Purchase Intention through Corporate Image | 소장 |
18 | 이수진(2011)「기업의 사회적 책임활동이 브랜드 이미지와 구매의도에 미치는 영향: 제품 관여도의 조절효과를 중심으로」성균관대학교 대학원 석사학위논문 | 미소장 |
19 | Effects of Corporate Social Activities on Purchase Intention and Corporate Image-The Mediating Role of Consumer's Emotion | 소장 |
20 | CSR 활동의 적합성과 일관성이 소비자의 기업평가에 미치는 영향 : CSR 활동 지지를 중심으로 | 소장 |
21 | 정은송・김도희・박병진(2014)「기업의 사회적 책임활동이 기업이미지 및 구매의도에 미치는 영향」『대한경영학회 학술발표대회 발표논문집』, pp.743-757 | 미소장 |
22 | The effect of corporate social volunteering on customer satisfaction : A comparison between the manufacturing and service industry | 소장 |
23 | A Study on the Effect of Consultant Capacity in the Consulting Services of Digital Industry on Influence of Customer Satisfaction and Re-contract Intention | 소장 |
24 | 安兌爀(2008)「韓国におけるCSRの現状と課題-現地でのインタビュー調査をもとにして-」『経営学研究論集』第29号、明治大学大学院経営学研究科、pp.1-20 | 미소장 |
25 | 安兌爀(2012)「韓国におけるCSRの現状と課題-現地でのインタビュー調査をもとにして②-」『経営学研究論集』第36号、明治大学大学院経営学研究科、pp.105-125 | 미소장 |
26 | 岩田 浩(1988)「社会的責任論の基礎を求めて-バーナードの道徳的制度概念の展開-」『関西大学商学論集』第32巻 第6号、関西大学商学部 | 미소장 |
27 | 小笠原英司(2004)『経営哲学研究序説-経営学的経営哲学の構想-』文眞堂 | 미소장 |
28 | 小笠原英司(2008a)「経営学の方法と現代経営学の諸問題」経営学史学会年報第15輯『現代経営学の新潮流-方法、CSR・HRM・NPO-』文眞堂 | 미소장 |
29 | A Study of on the Changes and Issues of CSR Activities in Japan - Using a Case Study of the Social Contribution Activities of Japanese Companies - | 소장 |
30 | 谷口照三(2009)「企業倫理とCSR」亀田速穂・高橋敏朗・下崎千代子編(2009)『環境変化と企業変革-その理論と実践-』白桃書房 | 미소장 |
31 | 森本三男(1994)『企業社会責任の経営学的研究』白桃書房 | 미소장 |
32 | 山本安次郎(1964)『経営学要論』ミネルヴァ書房 | 미소장 |
33 | The Importance of Halo Effects in Multi-Attribute Attitude Models ![]() |
미소장 |
34 | Customer voluntary performance: Customers as partners in service delivery ![]() |
미소장 |
35 | Carroll, A. B.(1979) A three-dimensional model of corporate social performance, Academy of Management Review, Vol. 4, No. 4 | 미소장 |
36 | Carroll, A. B. (1993) Business and Society: Ethics and Stakeholder Management, South-Western Publishing. | 미소장 |
37 | Dowling, G. R.(2001), Creating Corporate Reputations: Identity, Images and Performance, Oxford University Press. | 미소장 |
38 | Dutka, S. & Roshwalb, I(1983) A dictionary for marketing research, New York: Audirs & surveys Inc. | 미소장 |
39 | A National Customer Satisfaction Barometer: The Swedish Experience ![]() |
미소장 |
40 | Groth, M.(2001) Managing Service Delivery on the Internet: Facilitating Customer’s Coproduction and Citizenship Behavior in Service Organization, Unpublished Doctorial Dissertation, The University of Arizona. | 미소장 |
41 | Customers as Good Soldiers: Examining Citizenship Behaviors in Internet Service Deliveries ![]() |
미소장 |
42 | He, H. & Y. Li(2011) CSR and service brand: the mediating effect of brand identification and moderating effect of service quality, Journal of Business Ethics, 100, 673-688 | 미소장 |
43 | Retail customers as partial employees in service provision: a conceptual framework ![]() |
미소장 |
44 | Corporate social responsibility and consumers' attributions and brand evaluations in a product–harm crisis ![]() |
미소장 |
45 | Corporate Social Responsibility, Customer Satisfaction, and Market Value ![]() |
미소장 |
46 | Response Determinants in Satisfaction Judgments ![]() |
미소장 |
47 | Oliver, R. L., and W. O. Bearden(1989), “Disconfirmation Processes Consumer Evaluations in Products Usage,” Journal of Business Research, 13(3), 235-246 | 미소장 |
48 | Porter, M. E. & Kramer, M. R.,(2011) “Creating shared value”, Harvard Business Review, 1-2 | 미소장 |
49 | Presuppositions and Children's Metalinguistic Judgments: Concepts of Life and the Awareness of Animacy Restrictions ![]() |
미소장 |
50 | Models of Consumer Satisfaction Formation: An Extension ![]() |
미소장 |
51 | Winters, L. C.(1986), “The Effect of Brand Advertising on Company Image: Implications for Corporate Advertising,” Journal of Advertising Research, 26(2), 54-59 | 미소장 |
*표시는 필수 입력사항입니다.
전화번호 |
---|
기사명 | 저자명 | 페이지 | 원문 | 기사목차 |
---|
번호 | 발행일자 | 권호명 | 제본정보 | 자료실 | 원문 | 신청 페이지 |
---|
도서위치안내: 정기간행물실(524호) / 서가번호: 국내09
2021년 이전 정기간행물은 온라인 신청(원문 구축 자료는 원문 이용)
우편복사 목록담기를 완료하였습니다.
*표시는 필수 입력사항입니다.
저장 되었습니다.