권호기사보기
기사명 | 저자명 | 페이지 | 원문 | 기사목차 |
---|
대표형(전거형, Authority) | 생물정보 | 이형(異形, Variant) | 소속 | 직위 | 직업 | 활동분야 | 주기 | 서지 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
연구/단체명을 입력해주세요. |
|
|
|
|
|
* 주제를 선택하시면 검색 상세로 이동합니다.
목차
SSI-PCK 향상을 위한 교사교육이 예비 과학교사들의 SSI 교육에 대한 이해 및 교수 효능감에 미치는 영향 = Effects of a SSI Teacher Education Program (SSI-TEP) on Promoting Pre-service Science Teachers' Understanding and Competencies of SSI Teaching / 권수희 ; 이현주 1
국문초록 1
I. 서론 2
II. 연구방법 4
1. 연구참여자 4
2. SSI 교사교육 프로그램(SSI-TEP)의 설계 5
3. 자료수집 및 분석 8
III. 연구 결과 10
1. SSI 및 SSI 교수에 대한 관심과 이해 11
2. SSI 교수의 필요성에 대한 인식과 실행의지 13
3. SSI 수업설계와 운영에 대한 효능감 16
V. 결론 및 제언 21
참고문헌 23
ABSTRACT 26
번호 | 참고문헌 | 국회도서관 소장유무 |
---|---|---|
1 | 교육부 (2015). 2015 개정 과학과 교육과정. 세종시: 교육부. | 미소장 |
2 | 학생 관점에서 바라본 사범대학 교육과정의 실제 분석 | 소장 |
3 | Changes of College Students' Perception on Nature of Technology through SSI-based Programs | 소장 |
4 | 이현주 (2016). 과학관련 사회쟁점(SSI) 교수 전문성 함양을 위한 PCK 모형 개발 및 PCK 요소간 역동적 상호작용과 변화과정 분석. 한국과학교육학회지, 36(4), 539-550. | 미소장 |
5 | 이현주 (2018). SSI 교육이란 무엇인가. 서울: 박영스토리. | 미소장 |
6 | Understanding Science Teacher's Teaching of Socioscientific Issues: Using Cultural–Historical Activity Theory as an Analytical Lens | 소장 |
7 | 과학과 관련된 사회·윤리적 문제(SSI) 교육 프로그램이 예비 과학 교사들의 SSI 교수에 대한 인식에 미치는 영향 | 소장 |
8 | Designing Collective Intelligence-based Instructional Models for Teaching Socioscientific Issues | 소장 |
9 | Research on the Pre-service teachers` Life and Identity Change in a College of Education | 소장 |
10 | Aikenhead, G. S. (2006). Science education for everyday life: Evidence-based practice. New York: Teachers College Press. | 미소장 |
11 | Sardonic science? The resistance to more humanistic forms of science education ![]() |
미소장 |
12 | Tough acts to follow: the challenges to science teachers presented by biotechnological progress ![]() |
미소장 |
13 | Risk and school science education ![]() |
미소장 |
14 | Teachers’ Experience of Working with Socio-scientific Issues: A Large Scale and in Depth Study ![]() |
미소장 |
15 | Socio‐scientific issues in science education: implications for the professional development of teachers ![]() |
미소장 |
16 | Grossman, P. L. (1990). The making of a teacher: Teacher knowledge and teacher education. New York: Teachers College Press. | 미소장 |
17 | Science Teachers' Inspiration for Teaching Socio‐scientific Issues: Disconnection with reform efforts ![]() |
미소장 |
18 | Science Teachers Taking their First Steps toward Teaching Socioscientific Issues through Collaborative Action Research ![]() |
미소장 |
19 | Korean Science Teachers’ Perceptions of the Introduction of Socio-scientific Issues into the Science Curriculum ![]() |
미소장 |
20 | Constraints on teaching the social and ethical issues arising from developments in biomedical research: A view across the curriculum in England and Wales ![]() |
미소장 |
21 | Lincoln, Y., & Guba, E. (1985). Naturalistic inquiry. Thousand Oaks, CA: Sage. | 미소장 |
22 | Magnusson, S., Krajcik, J., & Borko, H. (1999). Nature, sources, and development of pedagogical content knowledge for science teaching. In J. Gess-Newsome, & N. G. Lederman (Eds.), Examining pedagogical content knowledge (pp. 95-132). The Netherlands: Springer. | 미소장 |
23 | Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis (2nd Ed.). Newbury Park, CA: Sage. | 미소장 |
24 | Revisiting the Conceptualisation of Pedagogical Content Knowledge (PCK): PCK as a Conceptual Tool to Understand Teachers as Professionals ![]() |
미소장 |
25 | A Framework for Socio-Scientific Issues Based Education ![]() |
미소장 |
26 | Sadler, T. D. (2011). Situating socioscientific issues in classrooms as a means of achieving goals of science education. In T. Sadler (Ed.), Socio-scientific issues in the classroom: Teaching, learning and research (pp. 1-9). New York: Springer. | 미소장 |
27 | Socioscience and ethics in science classrooms: Teacher perspectives and strategies ![]() |
미소장 |
28 | Sadler, T. D., Foulk, J. A., & Friedrichsen, P. F. (2017). Evoultion of a model for socio-scientific issue teaching and learning. International Journal of Eudcation in Mathematics, Science and Technology, 5(2), 75-87. | 미소장 |
29 | Those Who Understand: Knowledge Growth in Teaching ![]() |
미소장 |
30 | Sjӧstrӧm, J., & Talanquer, V. (2014). Humanizing chemistry education: From simple contextualization to multifaceted problematization. Journal of Chemical Education, 91, 1125–1131. | 미소장 |
31 | Subject matter and related pedagogical knowledge in teacher education ![]() |
미소장 |
32 | Science as an ideal: teachers’ orientations to science and science education reform ![]() |
미소장 |
33 | Zeidler, D. L., Applebaum, S. M., & Sadler, T. D. (2011). Enacting a socioscientific issues classroom: Transformative transformations. In T. D. Sadler (Ed.), Socioscientific issues in the classroom: Teaching, learning and research (pp. 277-305). Dordrecht, Netherlands: Springer. | 미소장 |
34 | Beyond STS: A research‐based framework for socioscientific issues education ![]() |
미소장 |
*표시는 필수 입력사항입니다.
*전화번호 | ※ '-' 없이 휴대폰번호를 입력하세요 |
---|
기사명 | 저자명 | 페이지 | 원문 | 기사목차 |
---|
번호 | 발행일자 | 권호명 | 제본정보 | 자료실 | 원문 | 신청 페이지 |
---|
도서위치안내: 정기간행물실(524호) / 서가번호: 국내11
2021년 이전 정기간행물은 온라인 신청(원문 구축 자료는 원문 이용)
우편복사 목록담기를 완료하였습니다.
*표시는 필수 입력사항입니다.
저장 되었습니다.