1 |
강옥기 (1985). 수학과 문제해결력 신장을 위한 수업 방법 개선 연구. 한국교육개발원. |
미소장 |
2 |
강완, 나귀수, 백석윤, 이경화 (2013). 초등수학 교수 단위 사전. 서울:경문사. |
미소장 |
3 |
교육과학기술부 (2006). 초등학교 교육과정 해설(Ⅳ)-수학, 과학,실과-. 교육부. |
미소장 |
4 |
교육과학기술부 (2011). 수학과 교육과정. 교육과학기술부. |
미소장 |
5 |
교육부 (1994). 국민학교 교육과정 해설(Ⅰ)-총론, 국어, 수학-. 서울:대한교과서주식회사. |
미소장 |
6 |
교육부 (1997). 초등학교 교육과정 해설(Ⅳ)-수학, 과학, 실과-. 교육부. |
미소장 |
7 |
교육부 (2011). 수학과 교육과정. 교육부. |
미소장 |
8 |
교육부 (2013). 수학 교사용 지도서 1-1. 서울: (주)천재교육. |
미소장 |
9 |
교육부 (2015). 수학과 교육과정 [별책8]. 교육부. |
미소장 |
10 |
교육부 (2017a). 수학 교사용 지도서 1-1. 서울: (주)천재교육. |
미소장 |
11 |
교육부 (2017b). 수학 교사용 지도서 1-2. 서울: (주)천재교육. |
미소장 |
12 |
교육부 (2017c). 수학 교사용 지도서 2-1. 서울: (주)천재교육. |
미소장 |
13 |
교육부 (2017d). 수학 교사용 지도서 2-2. 서울: (주)천재교육. |
미소장 |
14 |
교육부 (2018a). 수학 교사용 지도서 3-1. 서울: (주)천재교육. |
미소장 |
15 |
교육부 (2018b). 수학 교사용 지도서 (감수본) 3-2. 서울: (주)천재교육. |
미소장 |
16 |
교육부 (2018c). 수학 교사용 지도서 4-1. 서울: (주)천재교육. |
미소장 |
17 |
교육부 (2018d). 수학 교사용 지도서 (감수본) 4-2. 서울: ㈜천재교육. |
미소장 |
18 |
교육부 (2018e). 수학 교사용 지도서 (현장 검토 심의본・감수본) 5-2. 서울: (주)천재교육. |
미소장 |
19 |
교육부 (2018f). 수학 교사용 지도서 (현장 검토 심의본・감수본) 6-2. 서울: (주)천재교육. |
미소장 |
20 |
교육부 (2019a). 수학 교사용 지도서 (심의본) 5-1. 서울: (주)천재교육. |
미소장 |
21 |
교육부 (2019b). 수학 교사용 지도서 (심의본) 6-1. 서울: (주)천재교육. |
미소장 |
22 |
교육인적자원부 (2002). 수학 6-나 지도서. 교육인적자원부. |
미소장 |
23 |
국립국어원 www.korean.go.kr/에서 2018년 9월20일 인출. |
미소장 |
24 |
A Study of Mathematical Problem Solving in Korea
|
소장 |
25 |
A Study of the Representation in the ElementaryMathematical Problem-Solving Process
|
소장 |
26 |
Teaching Strategies for Developing Problem SoIving Abilities
|
소장 |
27 |
박교식 (2001). 제7차 초등학교 수학과 교육과정에서의 문제해결 관련 내용의 분석. 학교수학, 3(1), 1-23. |
미소장 |
28 |
A Case Study on the Students' Characteristics toward Mathematics with Problem Posing Activities
|
소장 |
29 |
서울대학교 교육연구소 (1998). 교육학대백과사전. 서울;하우동설. |
미소장 |
30 |
신현성 (1995). 수학교육론. 서울: 경문사, pp.174-180. |
미소장 |
31 |
An Analysis of the Children's Scaffolding Processes in Mathematical Problem Solving
|
소장 |
32 |
Study on Problem Solving in Elementary School Mathematics through Comparative Analysis
|
소장 |
33 |
정성건, 박만구 (2010). 수학 문제 만들기 활동이 문제해결력과 학습 태도에 미치는 효과. 한국초등수학교육학회, 14(2), 315-335. |
미소장 |
34 |
Reconsideration of Teaching Mathematics Problem Solving in Elementary School
|
소장 |
35 |
A Study on Problem Solving in Elementary School Mathematics 1  |
미소장 |
36 |
한국교육개발원 (1985). 수학과 문제해결력 신장을 위한 수업 방법 개선 연구. 연구보고RR 85-9. |
미소장 |
37 |
A Case Study on the Metacognition of Mathematically Gifted Elementary Students in Problem-Solving Process
|
소장 |
38 |
Billstein et al. (1984). A Problem Solving Approach to Mathematics for Elementary school Teachers. 1-24. |
미소장 |
39 |
Butts, T. (1980). Posing Problem Properly, Problem Solving in School Mathematics, (Yearbook of NCTM), pp. 24-25. |
미소장 |
40 |
Charles, R., & Lester, F. (1982). Teaching Problem Solving: What, Why, and How. Palo Alto, Calif: Dale Seymour Publications. |
미소장 |
41 |
Davis, R. B. (1975). Basic Skills and Learning in Mathematics. In Conference on Basic Mathematical Skills and Learning, Vol. 1, pp. 42-50. Washington, D.C.: National Institute of Education. |
미소장 |
42 |
Elliot, S. N., Kratochwill, T. R., Littlefield. J., & Travers. J. (1996). Educational Psychology. Chicago : Brown & Bechmark, pp.296-327. |
미소장 |
43 |
Gagné, E. D., Yekovich, C. W., & Yekovich, E. R. (1993). The Cognitive Psychology of School Learning. N. Y.: Harpe and Collins. pp.209-233. |
미소장 |
44 |
Analysis of Strategies for Problem Solving Presented in Elementary School Mathematics Textbooks
|
소장 |
45 |
Krulik, S., & Rudnick, J. A. (1984). A source book for teaching problem solving. Allyn and Bacon. |
미소장 |
46 |
Issues in Teaching Mathematical Problem Solving in the Elementary Grades  |
미소장 |
47 |
Mayer, R. E. (1983). Thinking, problem solving cognition. New York: Freeman. |
미소장 |
48 |
NCTM (1980). An agenda for action: Recommendations for school mathematics of the 1980s. Reston, VA: NCTM. |
미소장 |
49 |
NCTM (1989). Curriculum and evaluation standards for school mathematics. Reston, VA: NCTM. |
미소장 |
50 |
NCTM (2000). Principles and standards for school mathematics. Reston, VA. Author. |
미소장 |
51 |
Newell, N. J., & Simon, H. (1972). Human Problem Solving. Englewood Cliff, New Jersey : Prentice-Hall. |
미소장 |
52 |
Polya, G. (1957). How to solve it: A new aspect of mathematical method(2nd). (Ed.), 우정호 (역) (1986). 어떻게 문제를 풀 것인가. 서울: 천재교육. |
미소장 |