권호기사보기
기사명 | 저자명 | 페이지 | 원문 | 기사목차 |
---|
대표형(전거형, Authority) | 생물정보 | 이형(異形, Variant) | 소속 | 직위 | 직업 | 활동분야 | 주기 | 서지 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
연구/단체명을 입력해주세요. |
|
|
|
|
|
* 주제를 선택하시면 검색 상세로 이동합니다.
번호 | 참고문헌 | 국회도서관 소장유무 |
---|---|---|
1 | 교육부 (2015). 수학과 교육과정(교육부 고시 제 2015-74호 별책 8). 세종: 교육부. The Ministry of Education (2015). Mathematics curriculum. Se Jong: The Ministry of Education. | 미소장 |
2 | 국립국어원 편 (2018). 표준국어대사전(web version). 국립국어원. National Institute of Korean Language (2018). Standard Korean Language Dictionary(web version). Retrieved from http://stdweb2.korean.go.kr/main.jsp# | 미소장 |
3 | 김남희, 나귀수, 박경미, 이경화, 정영옥, 홍진곤 (2016). 예비교사와 현직교사를 위한 수학교육과정과 교재연구. 서울: 경문사. Kim, N. H. et al. (2016). Study of mathematics curriculum and teaching materials for pre-service teachers and in-service teachers. Seoul: Kyungmoonsa. | 미소장 |
4 | A discursive approach to analysis of definition of graph in first year middle school textbooks1 | 소장 |
5 | 김원경 외(2018). 중학교 수학1, 서울: 비상교육. Kim, W. K. et. al. (2018). Middle School Mathematics 1. Seoul: Vi sang Textbook Publishers. | 미소장 |
6 | A Comparative Analysis of Decimal Numbers in Elementary Mathematics Textbooks of Korea, Japan, Singapore and The US | 소장 |
7 | A Case Study of Students' Constructions and Interpretations of Informal Graphs ![]() |
미소장 |
8 | A Comparative Study of Elementary Mathematics Textbooks in Korean and Chinese - Focused in Number, Addition and Subtraction | 소장 |
9 | Developing a Model and Exemplary Unit of Highly Utilizable Mathematics Textbook | 소장 |
10 | 박종훈 (2007). 설명 화법의 언어 형식화 교수․학습 방안. 화법연구 10, 143-166. Park, J. H. (2007). A study on teaching-learning for linguistic realization in informative speech. Journal of Speech Communication 10, 143-166. | 미소장 |
11 | 박종훈 (2015). 정보 전달 표현 교육 내용의 보완 모색. 작문연구 24, 89-111. Park, J. H. (2015). On the supplementation of teaching informative text producing. Korean Writing Association 24, 89-111. | 미소장 |
12 | A Comparative Study of the Mathematics Textbooks of Korea and the United States based on a Learning Trajectory for the Concept of Slope | 소장 |
13 | A Comparative Analysis on the Distributive Property in Korean and Japanese Elementary Textbooks | 소장 |
14 | 소지영 (2016). 명사화 의미 기능 교육 연구. 석사학위논문, 서울대학교. So, J. (2016). A Study on the Semantic Functions of Nominalization in Grammar Education(Master's thesis). Seoul National University, Seoul. | 미소장 |
15 | The Difference of Social and Cognitive Representation between 'I' and 'We' | 소장 |
16 | A Cognitive Characteristics Reflected in Word Order | 소장 |
17 | A Comparative Analysis of Ratio and Rate in Elementary Mathematics Textbooks | 소장 |
18 | 전수경 (2017). 수학적 대상의 측면에서 고등학교 수학교수실행의 구조 분석에 대한 체계기능언어학적 고찰. 박사학위논문, 영남대학교. Jeon, S. K. (2017). A systemic functional linguistic study on analyzing the structure of teaching practice of high school mathematics lessons from the perspective of mathematical objects. Doctoral dissertation. Yeungnam University. | 미소장 |
19 | A Study on the Written Texts of a High School Mathematics Textbook and Teacher’s Classroom Discourse -A Focus on ‘The Relationship between Quadratic Functions and Quadratic Equations’- | 소장 |
20 | 구어의 단위 연구 | 소장 |
21 | 최윤선 (2014). 비판적 담화분석: 담화와 담론이 만나는장. 서울: 한국문화사. Choi, Y. S. (2014). Critical discourse analysis. Seoul:Hankookmunhwasa. | 미소장 |
22 | Comparative Analysis of the Contents of Functions in the Middle School Mathematics Textbooks in Korea and Germany | 소장 |
23 | Alshwaikh, J. (2011). Geometrical diagrams as representation and communication: A functional analytic framework (Ph.D Thesis). University of London, London. | 미소장 |
24 | Investigating the Geometry Curriculum in Palestinian Textbooks: Towards Multimodal Analysis of Arabic Mathematics Discourse ![]() |
미소장 |
25 | Writing in Multimodal Texts: A Social Semiotic Account of Designs for Learning ![]() |
미소장 |
26 | CHUNKY AND SMOOTH IMAGES OF CHANGE ![]() |
미소장 |
27 | Halliday, M. A. K. (1978). Language as social semiotic: The social interpretation of language and meaning. London: Edward Arn. | 미소장 |
28 | Halliday, M. A. K. (1985/2004). An introduction to functional grammar (3rd ed.), London: Hodder Education. | 미소장 |
29 | Halliday, M. A. K., & Matthiessen, C. M. (1999)Construing experience through meaning: A language based approach to cognition. London:Cassell. | 미소장 |
30 | Hersh, R. (1997). What is mathematics, really? New York, NY: Oxford University Press. | 미소장 |
31 | Janvier, C. (1987). Translation processes in mathematics education. In C. Janvier (Eds.), Problems of representation in the teaching and learning of mathematics (27-32). NJ: Lawrence Erlbaum Associates. | 미소장 |
32 | Kress, G., & Van Leeuwen, T. (2006). Reading images: The grammar of visual images. London:Routledge. | 미소장 |
33 | Lappan, G., Phillips, E. D., Fey, J. T., & Friel, S. N. (2014a). A guide to connected mathematics 3, understanding, implementing, and teaching. Boston:Pearson Education. | 미소장 |
34 | Lappan, G., Phillips, E. D., Fey, J. T., & Friel, S. N. (2014b). Connected mathematics 3 grade 6. Boston:Pearson Education. | 미소장 |
35 | Studying the Role of Human Agency in School Mathematics ![]() |
미소장 |
36 | Investigating Changes in High-Stakes Mathematics Examinations: A Discursive Approach ![]() |
미소장 |
37 | To What Extent Are Students Expected to Participate in Specialised Mathematical Discourse? Change over Time in School Mathematics in England ![]() |
미소장 |
38 | O’Halloran, K. L. (2005). Mathematical discourse:Language. symbolism and visual images. London:Continuum. | 미소장 |
39 | The language of learning mathematics: A multimodal perspective ![]() |
미소장 |
40 | Communicational approach to study textbook discourse on the derivative ![]() |
미소장 |
41 | Human Development in Cultural Context: One Pathway or Many? ![]() |
미소장 |
42 | Sfard A. (2016) On the need for theory of mathematics learning and the promise of ‘commognition’. In P. Ernest (Ed.), The Philosophy of Mathematics Education Today (219-228). Cham:Springer. | 미소장 |
43 | Van Leeuwen, T. (2005). Introducing social semiotics. London: Routledge. | 미소장 |
44 | Vygotsky, L. S. (2011). 생각과 말 (배희철, 김용호 역). 서울: 살림터. (러시아어초판은 1934년, 영어초판은1986년 출판) | 미소장 |
45 | Wagner, D. (2004). Silence and voice in the secondary mathematics classroom (Unpublished doctoral dissertation), University of Alberta, Edmonton, Canada. | 미소장 |
46 | Students’ Critical Awareness of Voice and Agency in Mathematics Classroom Discourse ![]() |
미소장 |
47 | Wittgenstein, L. (1953/2003). Philosophical investigations:The German text, with a revised English translation (3rd ed., G. E. M. Anscombe, Trans.), Malden, MA: Blackwell. | 미소장 |
*표시는 필수 입력사항입니다.
*전화번호 | ※ '-' 없이 휴대폰번호를 입력하세요 |
---|
기사명 | 저자명 | 페이지 | 원문 | 기사목차 |
---|
번호 | 발행일자 | 권호명 | 제본정보 | 자료실 | 원문 | 신청 페이지 |
---|
도서위치안내: 정기간행물실(524호) / 서가번호: 국내06
2021년 이전 정기간행물은 온라인 신청(원문 구축 자료는 원문 이용)
우편복사 목록담기를 완료하였습니다.
*표시는 필수 입력사항입니다.
저장 되었습니다.