1 |
강신재 (2018). 테러방지법 제정에 대한 유권자들의 태도 분석. 『사회과학논집』, 49권 1호, 265∼285. |
미소장 |
2 |
권오주·민영 (2015). 정치엔터테인먼트 시청이 정치대화에 미치는 영향. 『한국언론정보학보』, 73호, 7∼34. |
미소장 |
3 |
김동윤·김위근·조민규 (2015). 소셜미디어에서 온라인 의견 지도자와 이용자의 의견 표명:플랫폼과 이용동기, 정치성향과 의견 일치 여부에 따른 차이를 중심으로. 『사이버커뮤니케이션학보』, 32권 3호, 123∼170. |
미소장 |
4 |
김범수·손연우 (2015). 매체별 이용자의 극화수준 연구: 인터넷과 TV 이용자를 중심으로. 『정보사회와 미디어』, 16권 2호, 17∼45. |
미소장 |
5 |
박영득·이정희 (2013). 비정치적 온라인 커뮤니티에서의 정치적 의견표현. 『사이버커뮤니케이션학보』, 30권 2호, 73∼109. |
미소장 |
6 |
박홍원 (2012). 공론장의 이론적 진화: 다원적 민주주의에 대한 함의. 『언론과 사회』, 20권 4호, 179∼229. |
미소장 |
7 |
손현정·이종혁 (2012). 성범죄 보도가 여성 수용자의 사회적 현실인식에 미치는 영향: 2단계문화계발 모델의 매개효과 검증. 『한국언론학보』, 56권 2호, 357∼378. |
미소장 |
8 |
윤해진·박병호 (2013). 소셜 TV: 트윗 게시자의 유명도와 트윗 반복유형이 프로그램 시청의사에 미치는 영향. 『한국언론학보』, 57권 1호, 364∼391. |
미소장 |
9 |
이준웅·장현미 (2007). 인터넷 이용이 현실 위험인식에 미치는 영향: 인터넷 문화계발효과에 대한 탐색적 연구. 『한국언론학보』, 51권 2호, 363∼391. |
미소장 |
10 |
차동필 (2010). 건강 관련 위험에 대한 매스 커뮤니케이션, 대인 커뮤니케이션, 그리고 다차원건강통제소재가 공중의 위험지각에 미치는 영향. 『인문연구』, 58호, 647∼674. |
미소장 |
11 |
차동필 (2011). 매스 커뮤니케이션과 대인 커뮤니케이션이 청년실업에 관한 대학생의 위험지각에 미치는 영향. 『언론과학연구』, 11권 3호, 325∼348. |
미소장 |
12 |
천관율 (2016, 3, 2). 어떤 민주주의의 시간. 『시사인』. URL: http://www.sisain.co.kr/ ?mo d=news&act=articleView&idxno=25510. |
미소장 |
13 |
최미경·나은영 (2015). 블로그 이용자의 자기표현이 심리적 안녕감에 미치는 영향. 『한국언론학보』, 59권 4호, 163∼193. |
미소장 |
14 |
최윤정 (2014). TV 시청과 온라인 대화의 결합: ‘사회적 시청’ 개념 제시와 효과 검증. 『한국방송학보』, 28권 4호, 315∼355. |
미소장 |
15 |
최윤정 (2018). 선거 토론에 대한 사회적 시청이 의견 변화에 미치는 영향: 의견 거리, 상대 의견에 대한 반응, 의견 변화로 이어지는 경로 분석. 『방송통신연구』, 103호, 216∼250. |
미소장 |
16 |
한국언론진흥재단 (2018). 『2017 언론수용자 의식조사』. 서울: 한국언론진흥재단. |
미소장 |
17 |
한혜경 (2003). 인터넷 이용자의 여론 지각과 의견 표현: 현실공간과 사이버공간의 비교. 『한국언론정보학보』, 23호, 189∼221. |
미소장 |
18 |
허윤철·김지영·박지영·박한우 (2012). 소셜 미디어와 한국의 뷰어태리어트. 한국언론학회 엮음, 『정치적 소통과 SNS』 (217∼242쪽). 파주: 나남. |
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19 |
Second Screening and Political Persuasion on Social Media  |
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20 |
Botton, A. (2014). The news: A user’s manual. 최민우 (역) (2014). 『뉴스의 시대』.서울: 문학동네. |
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Watching alone: Relational goods, television and happiness  |
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Something Old, Something New, Something Borrowed From Something Blue: Experiments on Dual Viewing TV and Twitter  |
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Britain's First Live Televised Party Leaders' Debate: From the News Cycle to the Political Information Cycle  |
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The Third-Person Effect in Communication  |
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Issue Obtrusiveness and the Agenda-Setting Effects of National Network News  |
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Assessing Causality in the Cognitive Mediation Model  |
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The Shrinking Middle in the US Congress  |
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Fowles, J. (1992). Why viewers watch: A reappraisal of television’s effects. Newbury Park, CA: Sage. |
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Of big birds and bayonets: hybrid Twitter interactivity in the 2012 Presidential debates  |
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Living with television: the violence profile.  |
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Mediated Reality Bites: Comparing Direct and Indirect Experience as Sources of Perceptions Across Two Communities in China  |
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Hawkins, R. P., & Pingree, S. (1982). Television influence on constructions of social reality. In D. Pearl, L. Bouthilet, & J. Lazar (Eds.), Television and behavior: Ten years of scientific progress and implications for the eighties (Vol. 2) (pp. 224∼247). New York: Guilford Press. |
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Satire, Punch Lines, and the Nightly News: Untangling Media Effects on Political Participation  |
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Online Political Mobilization from the Advocacy Group's Perspective: Looking Beyond Clicktivism  |
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35 |
Katz, E., & Lazarsfeld, P. (1955). Personal influence: The part played by people in the flow of mass communications. New York, NY: The Free Press. |
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The Influence of Late-Night TV Comedy Viewing on Political Talk: A Moderated-Mediation Model  |
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37 |
Lazarsfeld, P. F., Berelson, B., & Gaudet, H. (1948). The people’s choice: How the voter makes up his mind in a presidential campaign . 백영민 (역) (2015). 『국민의 선택: 대통령 선거 캠페인 기간에 유권자는 지지 후보를 어떻게 결정하는가』. 서울: 커뮤니케이션북스. |
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Communication Mediation Model of Late-Night Comedy: The Mediating Role of Structural Features of Interpersonal Talk Between Comedy Viewing and Political Participation  |
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Social television: Examining the antecedents and consequences of connected TV viewing  |
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Lippmann, W. (1922). Public opinion. 이동근 (역) (2013). 『여론』. 서울: 아카넷. |
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McCombs, M. (2004). Setting the agenda: The mass media and public opinion.정옥희 (역) (2012). 『아젠다 세팅』. 고양: 엘도라도. |
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A Look at Agenda-setting: past, present and future  |
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The Agenda-Setting Function of Mass Media  |
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Impersonal Influence: Effects of Representations of Public Opinion on Political Attitudes  |
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Mutz, D. C. (1998). Impersonal influence: How perceptions of mass collectives affect political attitudes. 양승찬 (역) (2000). 『미디어 정치 효과: 비개인적 영향력』. 서울: 한나래. |
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Television as a cultural forum: Implications for research∗  |
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Public Opinion. by Vincent Price;  |
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Examining Cultivation From a Psychological Perspective Component Subprocesses  |
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Bowling Alone: America's Declining Social Capital  |
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Television uses and gratifications: The interactions of viewing patterns and motivations  |
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Podcasting and Politics in Singapore: An Experimental Study of Medium Effects  |
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Values, Communication Behavior, and Political Participation  |
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"Just As If It Happened To Me": The Impact of Vivid and Self-Relevant Information on Risk Judgments  |
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Impact of directly and indirectly experienced events: The origin of crime-related judgments and behaviors.  |
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Assessing the Risk of Crime Victimization: The Integration of Personal Victimization Experience and Socially Transmitted Information  |
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The mass media and judgments of risk: Distinguishing impact on personal and societal level judgments.  |
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Dual Screening the Political: Media Events, Social Media, and Citizen Engagement  |
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An Observational Study on How Situational Factors Influence Media Multitasking With TV: The Role of Genres, Dayparts, and Social Viewing  |
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