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기사명/저자명
트루뷰 동영상 광고의 스킵버튼 종류에 따른 광고 효과 = Influence of trueview ad skip buttons on advertising effect / 김주석, 정동훈 인기도
발행사항
서울 : 한국IT서비스학회, 2019.03.31
수록지명
한국IT서비스학회지 = Journal of information technology service. 제18권 제1호 (2019년 3월), p.1-12
자료실
[서울관] 정기간행물실(524호)  도서위치안내(서울관)
외부기관 원문
외부기관 원문
제어번호
KINX2019114083
주기사항
한국연구재단에서 제공한 KCI 등재학술(후보)지임

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기사명 저자명 페이지 원문 기사목차
데이터 마이닝을 활용한 가짜뉴스의 선제적 대응을 위한 연구 = A study on the preemptive measure for fake news eradication using data mining algorithms : focused on the M online community postings : M 온라인 커뮤니티 게시물을 중심으로 임문영, 박승범 p.219-234
SW산업 일자리 창출효과 모델분석 = Analysis of employment creation effect model for SW industry 임규건, 이지윤 p.63-78
AFA(All-Flash Array) 탑재 서버의 에너지 효율성에 대한 연구 = A study on energy efficiency in servers adopting AFA(all-flash array) 김영만, 한재일 p.79-90
텍스트 마이닝 기법을 활용한 도시 브랜드 평가방법론 연구 = A study on city brand evaluation method using text mining : focused on news media : 뉴스미디어를 중심으로 윤승식, 신민철, 강주영 p.153-171
LoRa 통신기반 산업재해감지시스템 구현 = Implementation of the industrial hazard detection system using LoRa network 서정훈, 김낙훈, 홍성용 p.141-151
텍스트 마이닝을 활용한 블록체인 이슈 분석 = A text mining approach to the comparative analysis of the blockchain issues : South Korea and the United States : 한국과 미국 손새아, 전병진, 김희웅 p.45-61 원문보기 (음성지원, 국회도서관 방문 후 이용 가능 )
데이터베이스 자산의 가치평가를 위한 가치동인 분석 연구 = A study on value drivers for database valuation 강주현, 변정은 p.113-130
기상환경데이터와 머신러닝을 활용한 미세먼지농도 예측 모델 = An estimation model of fine dust concentration using meteorological environment data and machine learning 임준묵 p.173-186
온라인-오프라인의 연결 그리고 인공지능 = Online-offline connectivity and artificial intelligence : car navigation app : 자동차 모바일 네비게이션 앱 활용 맥락 김태경 p.201-217 원문보기 (음성지원, 국회도서관 방문 후 이용 가능 )
트루뷰 동영상 광고의 스킵버튼 종류에 따른 광고 효과 = Influence of trueview ad skip buttons on advertising effect 김주석, 정동훈 p.1-12
부동산 크라우드펀딩의 이용의도에 영향을 미치는 요인에 관한 연구 = A study of the factors affecting the intention to use of real estate crowdfunding 김혜숙, 김용희, 정경원, 최정일 p.13-26
부도예측 모형에서 뉴스 분류를 통한 효과적인 감성분석에 관한 연구 = A study on effective sentiment analysis through news classification in bankruptcy prediction model 김찬송, 신민수 p.187-200
스마트워치 시장의 캐즘(Chasm)에 관한 연구 = Exploring the chasm in smart watch market : Q-method study of non-adopters : Q방법을 활용한 혁신수용 사례 분석 윤성원, 이정우, 김수형, 유초롱 p.27-44 원문보기 (음성지원, 국회도서관 방문 후 이용 가능 )
기술, 조직, 환경 관점에서 기업의 경영품질 향상을 위한 빅데이터 활용의 핵심요인에 관한 연구 = The key factors of big data utilization for improvement of management quality of companies in terms of technology, organization and environment 신수행, 이상준 p.91-112
위치기반 트윗 데이터를 이용한 도심권 추정과 인구의 공간분포 분석 = Discovery of urban area and spatial distribution of city population using geo-located tweet data 김태규, 이진규, 조재희 p.131-140

참고문헌 (23건) : 자료제공( 네이버학술정보 )더보기

참고문헌 목록에 대한 테이블로 번호, 참고문헌, 국회도서관 소장유무로 구성되어 있습니다.
번호 참고문헌 국회도서관 소장유무
1 Creativity and Memory Effects: Recall, Recognition, and an Exploration of Nontraditional Media 네이버 미소장
2 Attention on the pop-up ads in TV show : Focused on techniques and elements of ad expression 소장
3 Different Forced-Exposure Levels to Banner Advertisements 네이버 미소장
4 Eye tracking to select optimal advertising spots in subway cars. Vol. 17. pp. 145-171 미소장
5 Forced Exposure and Psychological Reactance: Antecedents and Consequences of the Perceived Intrusiveness of Pop-up Ads 네이버 미소장
6 The Irrelevance of Information Overload : An Analysis of Search and Disclosure. Vol. 59. pp. 277-303 미소장
7 Advertising clutter in consumer magazines: dimensions and effects 네이버 미소장
8 Interaction Between Pictures and Verbal Copy in Print Advertisements 소장
9 The limited capacity model of mediated message processing 네이버 미소장
10 The Effects of Usage Motivation of Low Involvement Product on Brand Loyalty. Vol. 27. pp. 105-120 미소장
11 Attitude toward the Ad As A Mediator of Advertising Effectiveness : Determinants and Consequences. Vol. 10. pp. 532-539 미소장
12 The Role of Attitude toward the Ad as a Mediator of Advertising Effectiveness: A Test of Competing Explanations 네이버 미소장
13 Advertising Regulation in the 1980s: The Underlying Global Forces 네이버 미소장
14 Advertising Attitudes and Advertising Effectiveness 네이버 미소장
15 Banner Advertiser-Web Site Context Congruity and Color Effects on Attention and Attitudes 네이버 미소장
16 Information Overload in a Groupware Environment: Now You See It, Now You Don't 네이버 미소장
17 'Don't click SKIP'... Mobile advert 5 second war, Herald Economy. 미소장
18 Gorillas in our midst: sustained inattentional blindness for dynamic events. 네이버 미소장
19 Predictors of Advertising Avoidance in Print and Broadcast Media 네이버 미소장
20 The incongruency in ads and the memorability of ads : the moderating role of the SOP(Style of Processing) 소장
21 The effect of ad value, ad placement and ad execution on the perceived intrusiveness of web advertisements 네이버 미소장
22 A study of the improvement of the commercial production environments : focusing on the trade process between the agency and production company 소장
23 An experimental study on the relationship between consumer involvement and advertising effectiveness 네이버 미소장

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