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Contents

A comparative study on tourist attractions according to ownership types using stakeholder theory= 이해관계자이론을 적용한 소유형태에 따른 관광지 비교연구 / Choi, Kwnag-Woong ; Suh, Yong-Kun 1

Abstract 1

I. Introduction 2

II. Literature review 3

1. Comparative studies on public and private ownership organizations 3

2. Stakeholder theory 5

III. Research subjects and in-depth interviews 8

1. Research subjects 8

2. In-depth interviews 9

IV. Analysis & Results 10

1. Results of in-depth interview 10

2. Application of stakeholder theory 13

V. Discussion and conclusion 15

1. Summary of research results 15

2. Implications 16

3. Limits of research and future research tasks 17

References 18

권호기사

권호기사 목록 테이블로 기사명, 저자명, 페이지, 원문, 기사목차 순으로 되어있습니다.
기사명 저자명 페이지 원문 목차
고객의 무례함이 직무스트레스와 일탈행동에 미치는 영향 = Effects of customer incivility on job stress and deviant behavior 민소라, 이슬기 p.381-398

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레스토랑 선택속성과 혁신적 이미지가 지각된 가치와 고객만족 및 행동의도에 미치는 영향 = The effect of selection attributes and innovative restaurant image on perceived value, satisfaction, and behavior intention : focused on fine-dining restaurants in Seoul : 서울의 파인다이닝 레스토랑을 중심으로 김지형, 고재윤 p.269-289

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기대수준이 호텔 브랜드 아이덴티티와 소비자태도 간의 조절효과 연구 = The study of expectation level moderating effects of hotel brand identity and consumer attitude : based on guests of Japanese restaurants in hotel : 호텔 일식당 이용객을 중심으로 조성순 p.307-323

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소비성향이 기내 면세품 선택속성과 재구매의도에 미치는 영향관계 연구 = A study on the influence of consumption orientation on in-flight duty-free product attribute and repurchase intention : focused on airline users : 항공사 이용객을 중심으로 문희정 p.325-343

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호텔 레스토랑 식음료체험이 관계품질과 행동의도에 미치는 영향 = The effects of food & beverage experience on relationship quality and behavioral intention in hotel restaurant : focused on moderating effect of restaurant mood : 업장 분위기의 조절효과를 중심으로 구자형, 한진수 p.215-231

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확장된 계획행동이론을 이용한 챗봇 사용의도 연구 = A study of use intention of chatbot using the extended theory of planned behavior : focusing on the role of interaction : 상호작용 역할을 중심으로 장두영, 이충기 p.433-454

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도시관광 선택속성 개선에 관한 연구 = A study on improvement for selection attributes of urban tourism : focused on COEX Mall in Seoul : 서울 코엑스몰을 중심으로 김동한 p.5-19

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IPA를 활용한 도보관광개발에 관한 연구 = A study on the development of walking tourism using IPA : focused on Saryeoni forest path in Jeju : 제주 사려니숲길을 중심으로 부창산 p.81-96

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관광산업 종사원의 감정노동 비교 연구 = A comparative study on the emotional labor of tourism industry employees 박중환 p.99-113

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베이커리의 서비스스케이프와 점포이미지가 고객충성도에 미치는 영향 = The impact of servicescape and store image on customer loyalty in bakery 김경영, 이봉선 p.251-267

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MICE산업 조직원들의 조직몰입이 직무스트레스와 이직의도에 미치는 영향 = The influence of organizational commitment of MICE industry workers on job stress and turnover intention : focused on PCO : PCO를 중심으로 박시원 p.399-416

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관광지 이미지와 사후행동의 관계에서 만족도의 매개효과 = A study on the effects of the satisfaction on the relationship between tourist destination image and behavior intention : focused on global Korea scholarship(GKS) scholars : 정부초청외국인장학생을 대상으로 이나현, 김대관 p.115-134

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A comparative study on tourist attractions according to ownership types using stakeholder theory= 이해관계자이론을 적용한 소유형태에 따른 관광지 비교연구 Choi, Kwnag-Woong, Suh, Yong-Kun p.175-193

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도시관광요소가 도시이미지 및 재방문의도에 미치는 영향에 관한 연구 = A study on urban tourism factors affecting urban brand image & revisit intention of Chinese tourists : focusing on Chinese tourists visiting Busan : 부산을 방문한 중화권 관광객을 중심으로 김광일, 김재원 p.39-58

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정보캐스케이드현상과 TAM(Technology Acceptance Model)이 페이스북의 지속적 사용의도에 미치는 영향 = The effects of information cascade and technology acceptance model toward continuous intention to use Facebook : focused on students applying for airline service management : 항공서비스학과 입시 지망생을 중심으로 고민환 p.417-431

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외식기업 문화마케팅이 브랜드 자산에 미치는 영향 = The effects of cultural marketing on brand equity in the food service industry : focused on the moderating effect of female consumer shopping value : 여성 소비자 쇼핑가치를 조절효과로 김건휘 p.233-250

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도시관광요소가 방문객 만족도에 미치는 영향 = The influence of urban tourism factors and crowdedness on satisfaction : focused on the mediating effect of crowdedness : 혼잡도의 매개효과를 중심으로 이성빈, 정형우, 이종현 p.135-154

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국내 대형항공사(FSC)와 저비용항공사(LCC)의 선택 속성에 관한 연구 = A study on selection attributes between national full service carrier(FSC) and low cost carrier(LCC) 서헌, 한장헌 p.345-359

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중국 산수실경공연 관람객의 관여도와 회복환경지각이 긍정적 감정과 만족도에 미치는 영향 = The effects of involvement and environmental restorativeness on positive emotion, and satisfaction about the Chinese natural landscape performances among Chinese tourists 진효화, 이계희 p.155-173

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확장된 기술수용모델(ETAM)을 이용한 여행상품 구매의도에 관한 연구 = The study of the purchase intention of travel product using extended technology acceptance model(ETAM) : focused on user of travel agencys homepage : 여행사 홈페이지 이용객을 중심으로 김아름 p.195-214

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문화관광해설사의 역량, 관광만족, 행위의도간의 구조적 관계 = The structural relationship between capacity of cultural tourism commentator's, tourism satisfaction and behavior intention 김상희, 허용덕 p.21-37

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관계마케팅 구성요인이 외식기업 브랜드 재방문의도에 미치는 영향 = Effect of factors of relationship marketing on revisit intention : focusing on dine out brand by business type : 업태별 외식기업을 중심으로 김현정, 이희찬 p.291-305

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항공사 객실 승무원의 성장욕구, 조절변인인가, 매개변인인가? = The growth needs of cabin attendant, is it a moderating effect or mediating? : a case study of the effect of Pygmalion leadership on job engagement : 피그말리온 리더십과 직무열의간의 관계를 중심으로 이선영, 이형룡 p.361-380

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문화관광해설사의 서비스지향성이 직무만족, 조직몰입과 친사회적 행동에 미치는 영향 = The effects of service orientation on job satisfaction, organizational commitment, and pro-social behaviors of cultural tourism commentators 남중헌 p.59-79

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참고문헌 (22건) : 자료제공( 네이버학술정보 )

참고문헌 목록에 대한 테이블로 번호, 참고문헌, 국회도서관 소장유무로 구성되어 있습니다.
번호 참고문헌 국회도서관 소장유무
1 Tourism as a mixed industry: Differences between private, public and not-for-profit festivals 네이버 미소장
2 Public Administration Review 네이버 미소장
3 Stakeholders in sustainable tourism development and their roles: applying stakeholder theory to sustainable tourism development 네이버 미소장
4 Strategic Management Journal Special Issue Reviewers: 네이버 미소장
5 Determining stakeholders for feasibility analysis 네이버 미소장
6 Strategic Decision Analysis: Applied Decision Analysis and Its Role in the Strategic Management Process 네이버 미소장
7 Stakeholder Theory and "The Corporate Objective Revisited" 네이버 미소장
8 Developing Stakeholder Theory 네이버 미소장
9 Kang, H. S. (2018). The Effect of Selection Attribute Factors on Visitors’Satisfaction and Revisit Intention in Culture Tourism-Oriented Traditional Marketplace. Journal of tourism & leisure research, 29(1), 123-139 미소장
10 Lee, S. D. (2011). The Effect of Cooperation Network of Stakeholder on Network Performance on Exhibition and Convention. Journal of tourism & leisure research, 23(1), 499-514 미소장
11 Lee, S. Y., & I. O. Jeon (2016). The Study of the Effect of Environmental Sustainability on the Competitiveness and Business Performance of Stakeholders in MICE Industry. Journal of tourism & leisure research, 28(6), 499-514 미소장
12 The tourist sector: public versus private — the Italian and Spanish experience 네이버 미소장
13 Toward a Theory of Stakeholder Identification and Salience: Defining the Principle of Who and What Really Counts 네이버 미소장
14 Privatization, corporatization, ownership forms and their effects on the performance of the world's major airports 네이버 미소장
15 Park, M. J.,& Y.S. Yoon (2018). Study on the perception for performance and support according to importance and effectiveness of attract the International Organization. Journal of tourism & leisure research, 30(3), 5-23 미소장
16 Park, S. W. (2016). A Study on Theory of Planned Behavior and Heuristic Behavioral Intention. Journal of tourism & leisure research, 28(12), 61-79 미소장
17 Comparing Public and Private Organizations: Empirical Research and the Power of the A Priori 네이버 미소장
18 Managing stakeholders a Tourism Planning Model 네이버 미소장
19 Shin, S. H. (2017). Effects of Surface Acting and Deep Acting of Travel Agency Employees on Emotional Exhaustion. Journal of tourism & leisure research, 29(1), 123-139 미소장
20 Stakeholder theory: issues to resolve 네이버 미소장
21 Waligo, V. M., J. Clarke & R. Hawkins (2013). Implementing sustainable tourism:A multi-stakeholder involvement management framework. Tourism management, 36, 342-353. 미소장
22 Weaver, D., & L. Lawton (2014). Tourism management 5th, John Wiley & Sons. 미소장