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The growth of mobile commerce (m-commerce) has been accelerated around the world. Why do e-retailers have to put a great deal of effort for the distribution of their mobile apps? The literature has paid little attention to the influence of the introduction of an e-commerce app on shopping behaviors of consumers. By analyzing the dataset of 2,342 users in Korea, this study aims to broaden our understanding of mobile shopping app usage across competing e-retailers and different channels. We found that a user's prior usage of a specific e-commerce mobile app increases her subsequent usage of its website through a mobile web browser. Thus, mobile apps do not cannibalize the mobile web channel, and there could be a complementary relationship. We also found that a user's usage of competitors’ apps is positively associated with her subsequent usage of a specific e-commerce app. Because many consumers search products and compare prices across multiple e-retailers, having a mobile app helps an e-retailer be exposed to more potential consumers. This study is among the first to study the role of mobile apps in e-commerce by showing the dynamics of cross-channel and cross-vendor usage by a user.

권호기사

권호기사 목록 테이블로 기사명, 저자명, 페이지, 원문, 기사목차 순으로 되어있습니다.
기사명 저자명 페이지 원문 목차
기업의 시장지향성과 투자의사결정 = Market orientation and investment decision of firms 표경민 p.119-129

기업의 정보보호 공시가 기업가치에 미치는 영향 = Market reaction to IT security investment announcements 박재영, 정우진 p.39-55

온라인 금융 상담 서비스에서 이모티콘 사용이 서비스 사용의도에 미치는 영향 = Effects of emoticons on intention to use in online financial counseling service : moderating roles of agent type and subjective financial knowledge : 상담원 유형과 주관적 금융지식의 조절 효과 강영선, 최보름 p.99-118

자율주행 관련 특허의 자동차 부품 산업 내 기업 성과에 미치는 영향에 관한 분석 = A study on the influence of self-driving patents on the firm performance in the automotive parts industry 조현석, 곽찬희, 최한별, 이민형, 이희석 p.57-74

활용성 제고를 위한 공공데이터 표준화 연구 = Data standardization for the enhanced utilization of public government data 김은진, 김민수, 김희웅 p.23-38

지식유출 의도의 내재적 및 외재적 요인에 대한 연구 = Internal and external factors of knowledge leakage intention : from tacit knowledge perspective : 암묵적 지식 관점에서 김용태, 구윤모, 이재남 p.75-97

모바일 러닝 애플리케이션 이용과 영향 요인 연구 = Investigating the use of mobile learning applications and their influencing factors : a comparative study of Chinese and Korean users : 중국과 한국 사용자 비교 연구 범을문, 이애리 p.149-168

제도기반 신뢰요소가 한국 전자상거래 기업의 생존에 미치는 영향에 관한 실증 분석 연구 = An empirical analysis of the impact of the institution-based trust factors onthe survival of E-commerce companies in Korea 박소연, 김승현 p.131-148

A mobile app strategy= 모바일 애플리케이션 전략 : 모바일 쇼핑 앱 사용 효과 실증 연구 : an empirical study on the effect of the mobile shopping app usage Jin Seon Choe, Seung Hyun Kim p.169-183

지적자본이 혁신성과에 미치는 영향 = Examining the relationship between intellectual capital and innovation performance : the role of IT-enabled dynamic capabilities : 정보기술 기반의 동적능력을 중심으로 안경민, 이영찬 p.1-22

참고문헌 (22건) : 자료제공( 네이버학술정보 )

참고문헌 목록에 대한 테이블로 번호, 참고문헌, 국회도서관 소장유무로 구성되어 있습니다.
번호 참고문헌 국회도서관 소장유무
1 정남호, 이건창 2005. “PDA 중심의 모바일 기술을 활용하는 업무에서 개인특성을 고려한 업무-기술 적합성이 성과에 미치는 영향,” 지식경영연구 (6:1), pp. 71-84. 미소장
2 조우철, 임재익, 양성병 2014. “특수목적용 모바일앱의 성공요인에 관한 실증연구: A 대학교 모바일캠퍼스 앱을 중심으로,” 지식경영연구 (15:3), pp. 13-36. 미소장
3 Learning Curves in Manufacturing 네이버 미소장
4 Bang, Y., Han, K., Animesh, A., and Hwang, M. 2013. “From Online to Mobile: Linking Consumers’ Online Purchase Behaviors with Mobile Commerce Adoption,” Pacific Asia Conference on Information Systems , Jeju Island, Korea. 미소장
5 Segmenting Internet shoppers based on their Web-usage-related lifestyle: a cross-cultural validation 네이버 미소장
6 Perceived risk, usage frequency of mobile banking services 네이버 미소장
7 Mobile commerce usage activities: The roles of demographic and motivation variables 네이버 미소장
8 Internet usage: Predictors of active users and frequency of use 네이버 미소장
9 Consumer patronage and risk perceptions in Internet shopping 네이버 미소장
10 Ghose, A., Goldfarb, A., and Han, S. P. 2012. “How Is the Mobile Internet Different? Search Costs and Local Activities,” Information Systems Research (24:3), pp. 613-631. 미소장
11 Ghose, A ., and Park, S. H. 2013. “ The Negative Impact of Mobile Devices on Niche Product Consumption,” in Proceedings of International Conference on Information Systems-34 (ICIS-34) , Dublin, Ireland. 미소장
12 For Mobile Devices, Think Apps, Not Ads. (cover story) 네이버 미소장
13 In-store mobile usage: Downloading and usage intention toward mobile location-based retail apps 네이버 미소장
14 Mobile Shopping Through Applications: Understanding Application Possession and Mobile Purchase 네이버 미소장
15 When Does Repository KMS Use Lift Performance? The Role of Alternative Knowledge Sources and Task Environments 네이버 미소장
16 Profiting from Knowledge Management: The Impact of Time and Experience 네이버 미소장
17 Online Gambling Behavior: The Impacts of Cumulative Outcomes, Recent Outcomes, and Prior Use 네이버 미소장
18 Understanding usage of a hybrid website and smartphone app for weight management: a mixed-methods study. 네이버 미소장
19 Nylander, S., Lundquist, T., Brännström, A., and Karlson, B. 2009. ““It’s Just Easier with the Phone”–a Diary Study of Internet Access from Cell Phones,” International Conference on Pervasive Computing: Springer , pp. 354-371. 미소장
20 Siwicki, B. 2014. “Mobile Commerce Will Be Nearly Half of E-Commerce by 2018. Internet Retailer,” https://www.internetretailer. com/2014/03/10/mobilecommercewillbenearlyhalfe-commerce2018, 2014. 미소장
21 From Multi-Channel Retailing to Omni-Channel Retailing: Introduction to the Special Issue on Multi-Channel Retailing 네이버 미소장
22 An empirical examination of continuance intention of mobile payment services 네이버 미소장