권호기사보기
기사명 | 저자명 | 페이지 | 원문 | 기사목차 |
---|
대표형(전거형, Authority) | 생물정보 | 이형(異形, Variant) | 소속 | 직위 | 직업 | 활동분야 | 주기 | 서지 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
연구/단체명을 입력해주세요. |
|
|
|
|
|
* 주제를 선택하시면 검색 상세로 이동합니다.
번호 | 참고문헌 | 국회도서관 소장유무 |
---|---|---|
1 | 김경량·김지용·최윤숙(2010). “농촌지역자원을 활용한 농촌관광 활성화 방안 연구”. 『농어촌관광연구』. 17(1). pp.41-65. | 미소장 |
2 | 지방정부의 지역 활성화 사례연구 : 지역축제를 중심으로 | 소장 |
3 | 김순은(2003). “일본 지방분권의 평가와 시사점: 지방분권 모형을 중심으로”. 『한국지방자치학회보』. 15(3). pp.313-336. | 미소장 |
4 | 김흥규(2008). 『Q 방법론: 과학철학, 이론, 분석 그리고 적용』. 커뮤니케이션북스. | 미소장 |
5 | 김흥규·홍장선(2009). "해외여행자의 여행동기와 태도 유형연구-Q 방법론적 접근”. 『관광경영연구』. 13(4). pp.51-75. | 미소장 |
6 | 문화체육관광부(2019). 『2018 외래관광객 실태조사』. 문화체육관광부. | 미소장 |
7 | 마강래(2018). 『지방분권이 지방을 망친다』. 개마고원 출판사. | 미소장 |
8 | 박두용·설민신(2011). “지역사회 스포츠이벤트 개최를 통한 지역관광산업의 경제적 파급효과”. 『한국사회체육학회지』. 43(1). pp.385-398. | 미소장 |
9 | 박주희(2017). “Q-방법론을 이용한 관광관련 직업에 대한 직업이미지 유형화와 직업이미지가 진로결정수준에 미치는 영향에 관한 연구”. 『Tourism Research』. 42(4). pp.117-147. | 미소장 |
10 | 윤세남·유양호(2013). “축제의 체험이 축제이미지와 축제가치평가에 미치는 영향-함평나비축제를 중심으로”. 『Tourism Research』. 38(3). pp.55-73. | 미소장 |
11 | 이경여⋅박상현(2020). “관광영어 프로그램 개선을 위한 참여자 인식의 주관성 연구: A 사이버대학교를 대상으로”. 『관광진흥연구』. 8(1). in press. | 미소장 |
12 | 이주양·박윤미·장필식(2018). “Q-방법론을 적용한 항공사 객실승무원의 이미지 유형 분석”. 『관광경영연구』. 22(6). pp.331-351. | 미소장 |
13 | 이주양·유정선(2019). "국내· 외 항공사 객실승무원의 이미지 유형 비교 연구: Q-방법론적 접근”. 『관광경영연구』. 23(3). pp.203-222. | 미소장 |
14 | 이지평·강승호(2004). “일본 및 대만의 공동화 현황과 대응전략 연구”. 『LG 경제연구원』. pp.1-11. | 미소장 |
15 | 일본의 자치단체재정건전화법 도입에 의한 새로운 재정분석 | 소장 |
16 | 지방자치법(2020). http://www.law.go.kr/lsInfoP.do?lsId=001656#0000, 2020년 2월3일 20:15. | 미소장 |
17 | 포천시 홈페이지(2020). http://www.pocheon.go.kr/stats/contents.do?key=8865, 2020년 2월2일 16:45. | 미소장 |
18 | 행정안전부(2017). 행정안전부 국가기록원. available at: http://theme.archives.go.kr/next/localSelf/significance.do, 2020년 2월3일 09:10. | 미소장 |
19 | KBS 뉴스(2017). https://news.kbs.co.kr/news/view.do?ncd=3464974 | 미소장 |
20 | Projected and Perceived Image of Spain as a Tourist Destination for British Travellers ![]() |
미소장 |
21 | The role of destination personality in predicting tourist behaviour: implications for branding mid-sized urban destinations ![]() |
미소장 |
22 | Association meeting planners' perceptions and intentions for five major US convention cities: the structured and unstructured images ![]() |
미소장 |
23 | Factors influencing destination image ![]() |
미소장 |
24 | Mussels, Tourism and Community Development: A Case Study of Place Branding Through Food Festivals in Rural North Jutland, Denmark ![]() |
미소장 |
25 | How destination image and evaluative factors affect behavioral intentions? ![]() |
미소장 |
26 | Tourism management ![]() |
미소장 |
27 | An Assessment of the Image of Mexico as a Vacation Destination and the Influence of Geographical Location Upon That Image ![]() |
미소장 |
28 | Dann, G. M(1981). Tourist motivation an appraisal. Annals of tourism research. 8(2). pp.187-219. | 미소장 |
29 | Shaping tourists' destination quality perception and loyalty through destination country image: The importance of involvement and perceived value ![]() |
미소장 |
30 | Photographic Images, Culture, and Perception in Tourism Advertising: A Q Methodology Study of Canadian and Chinese University Students ![]() |
미소장 |
31 | Local Government Tourism Planning and Policy-making in New South Wales: Institutional Development and Historical Legacies ![]() |
미소장 |
32 | Evaluative Images and Tourism: The Use of Personal Constructs to Describe the Structure of Destination Images ![]() |
미소장 |
33 | Visitors' and locals' experiences of Rotorua, New Zealand: an interpretative study using photographs of landscapes and Q method ![]() |
미소장 |
34 | Fisher, R. A(2006). Statistical methods for research workers. Genesis Publishing Pvt Ltd. | 미소장 |
35 | The importance of destination image analysis to UK rural tourism ![]() |
미소장 |
36 | Gunn, C. A(1988). Vacationscape: Designing tourist regions. Van Nostrand Reinhold. | 미소장 |
37 | Tourism management ![]() |
미소장 |
38 | Understanding resident subjectivities toward tourism using Q method: Orchid Island, Taiwan ![]() |
미소장 |
39 | Understanding and measuring tourist destination images ![]() |
미소장 |
40 | Jewell, B., Blackman, A., Kuilboer, A., Hyvonen, T., Moscardo, G. and Foster, F(2004). Factors contributing to successful tourism development in peripheral regions. Journal of tourism studies. 15(1). pp.59-70. | 미소장 |
41 | Factors affecting British revisit intention to Crete, Greece: high vs. low spending tourists ![]() |
미소장 |
42 | Asia Pacific Journal of Tourism Research ![]() |
미소장 |
43 | Two faces of decentralization in South Korea ![]() |
미소장 |
44 | A Missing Link in Understanding Revisit Intention—The Role of Motivation and Image ![]() |
미소장 |
45 | Antecedents and consequences of destination image gap ![]() |
미소장 |
46 | McKeown, B. and Thomas, D(2013). Q methodology. Los Angeles. CA: Sage Publication. | 미소장 |
47 | Tourists' opinions and their selection of tourism destination images: An affective and motivational evaluation ![]() |
미소장 |
48 | Destination image and choice intention of university student travellers to Mauritius ![]() |
미소장 |
49 | Exploring tourists’ images of a distant destination ![]() |
미소장 |
50 | Tourism-driven urbanization in China’s small town development: A case study of Zhapo Town, 1986–2003 ![]() |
미소장 |
51 | Rural-cultural excursion conceptualization: A local tourism marketing management model based on tourist destination image measurement ![]() |
미소장 |
52 | Ruhanen, L(2013). Local government: facilitator or inhibitor of sustainable tourism development? Journal of sustainable tourism. 21(1). pp.80-98. | 미소장 |
53 | Cultural Differences in Pictorial Destination Images ![]() |
미소장 |
54 | Stephenson, W(1953). The study of behavior; Q-technique and its methodology. Chicago: University of Chicago Press. | 미소장 |
55 | Communication, presse et mass media dans l’entreprise ![]() |
미소장 |
56 | Local autonomy, tax morale, and the shadow economy ![]() |
미소장 |
57 | Development of a scale measuring destination image ![]() |
미소장 |
58 | One place, two perspectives: Destination image for tourists and nationals in Abu Dhabi ![]() |
미소장 |
59 | Toward an integrated model of tourist expectation formation and gender difference ![]() |
미소장 |
60 | Destination image and tourist loyalty: A meta-analysis ![]() |
미소장 |
61 | Zinn, H(2015). A people's history of the United States: 1492-present. Routledge. | 미소장 |
*표시는 필수 입력사항입니다.
*전화번호 | ※ '-' 없이 휴대폰번호를 입력하세요 |
---|
기사명 | 저자명 | 페이지 | 원문 | 기사목차 |
---|
번호 | 발행일자 | 권호명 | 제본정보 | 자료실 | 원문 | 신청 페이지 |
---|
도서위치안내: 정기간행물실(524호) / 서가번호: 국내02
2021년 이전 정기간행물은 온라인 신청(원문 구축 자료는 원문 이용)
우편복사 목록담기를 완료하였습니다.
*표시는 필수 입력사항입니다.
저장 되었습니다.