권호기사보기
기사명 | 저자명 | 페이지 | 원문 | 기사목차 |
---|
대표형(전거형, Authority) | 생물정보 | 이형(異形, Variant) | 소속 | 직위 | 직업 | 활동분야 | 주기 | 서지 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
연구/단체명을 입력해주세요. |
|
|
|
|
|
* 주제를 선택하시면 검색 상세로 이동합니다.
번호 | 참고문헌 | 국회도서관 소장유무 |
---|---|---|
1 | Beard, Colin, and Wilson, P. John. Experiential Learning. Philadelphia, PA: Kogan Page Limited, 2006. Print. | 미소장 |
2 | Brown, H. Douglas. Principles of Language Learning and Teaching. White Plains, New York: Pearson Education, 2000. Print. | 미소장 |
3 | Cho, Changyoung."Secondary school students’ English language learning strategies:focusing on personality, learning styles, and internet use."Studies in English Education 6.2 (2001): 179-218. Print. [조창영. 「중, 고등학생의 영어학습책략: 성격, 학습유형, 인터넷 사용을 중심으로」. 『Studies in English Education』 6.2 (2001): 179-218.] | 미소장 |
4 | Choi, Sookhee, Kim, Sunghun. and Kim, Inchurl."English education and the information age."English Language & Literature Teaching 12.1 (2006):239-56. Print. [최숙희, 김성훈. 「영어교육과 정보화 시대」. 『영어어문교육』 12.1 (2006): 239-56.] | 미소장 |
5 | Cohen, D. Andrew. “The learner’s side of foreign language learning: Where do style, strategies, and tasks meet?” International Review of Applied Linguistics 41 (2003): 279-91. Print. | 미소장 |
6 | Enfield, P. Richard, Schmitt–McQuitty, Lynn. S., and Smith, H. Martin. “The development and evaluation of experiential learning workshops for 4–H volunteers."Journal of Extension 45.1 (2007): 131-43. Print. | 미소장 |
7 | Hair, F. Joseph, Black, C. William, Babin, J. Barry and Anderson, E. Rolph. Multivariate Data Analysis. NJ: Pearson Education, 2010. Print. | 미소장 |
8 | Jang, Min-Gyeng and Kim, Tae-Young. “A Study of the relationship between English learning motivation, metacognitive strategy, and self-directed learning ability. Modern Studies in English Language & Literature 58.3 (2014): 189-216. Print.[장민경, 김태영. 「영어 학습 동기 및 초인지 학습책략과 학습주도성과의 관계 연구」. 『현대영어영문학』 58.3 (2014): 189-216.] | 미소장 |
9 | Kim, Boyeong., Kang, Munkoo. and Yoon, Seonjoong. “A study of learners’motivation and anxiety in co-teaching class. Secondary English Education 7.2(2013): 49-78. Print.[김보영, 강문구, 윤선중. 「원어민 협동수업의 학습자의 동기, 불안에 관한 연구」. 『중등영어교육』 58.3 (2013): 49-78.] | 미소장 |
10 | Kim, Hyung-Sun and Na, Yoon-Hee. “Needs analysis in a general English program. Modern Studies in English Language & Literature 59.1 (2015): 489-518. Print. | 미소장 |
11 | Kim, Kwanghyun, Oh, In-Sue, Chiaburu, S. Dan, and Brown, G. Kenneth. “Does positive perception of oneself boost learning motivation and performance.” International Journal of Selection and Assessment 20 (2010): 257-71. Print. | 미소장 |
12 | Kirton, J. Michael. Adaptors and Innovators: Styles of Creativity and Problem Solving. Rickmansworth, Hertfordshire, UK: KAI Distribution Centre, 2000. Print. | 미소장 |
13 | Kolb, A. David. Learning Style Inventory. Boston, MA: Experience Based Learning Systems, 2007. Print. | 미소장 |
14 | Myhill, Debra, Jones, Susan, and Hopper, Rosemary. Talking, Listening, Learning:Effective Talk in the Primary Classroom. Maidenhead, Berkshire, England: Open University Press, 2006. Print. | 미소장 |
15 | Neuendorf, A. Kimberly. The Content Analysis Guidebook. Thousand Oaks, CA: Sage Publications, 2002. Print. | 미소장 |
16 | Oxford, L. Rebecca., and Anderson, J. Neil. “A crosscultural view of learning styles.” Language Teaching 28 (1995): 201-15. Print. | 미소장 |
17 | Park, Chankyu. “A comparison of two groups of high school students: Use of language learning strategies and their beliefs about language learning.” Foreign Languages Education 12.3 (2005): 355-78. Print. [박찬규. 「고등학생들의 영어 학습전략과 학습신념 비교: 사례연구」. 『Foreign Languages Education』 12.3 (2005): 355-78.] | 미소장 |
18 | Thorpe, Karren. “Reflective learning journals: From concept to practice.” Reflective Practice 5.3, (2004): 327–43. Print. | 미소장 |
19 | Yeo, Sooklim and Lee, Jongbok, “Developing a scale through research on demotivation factors in college students' learning English.” Modern Studies in English Language & Literature 59.1 (2015): 211-31. Print. [여숙림, 이종복. 「대학생들의 영어 학습 탈동기 요인 척도 개발 」. 『현대영어영문학』 59.1 (2015): 211-31.] | 미소장 |
*표시는 필수 입력사항입니다.
*전화번호 | ※ '-' 없이 휴대폰번호를 입력하세요 |
---|
기사명 | 저자명 | 페이지 | 원문 | 기사목차 |
---|
번호 | 발행일자 | 권호명 | 제본정보 | 자료실 | 원문 | 신청 페이지 |
---|
도서위치안내: 정기간행물실(524호) / 서가번호: 국내15
2021년 이전 정기간행물은 온라인 신청(원문 구축 자료는 원문 이용)
우편복사 목록담기를 완료하였습니다.
*표시는 필수 입력사항입니다.
저장 되었습니다.