본문 바로가기 주메뉴 바로가기
국회도서관 홈으로 정보검색 소장정보 검색

권호기사

권호기사 목록 테이블로 기사명, 저자명, 페이지, 원문, 기사목차 순으로 되어있습니다.
기사명 저자명 페이지 원문 목차
원격학습 환경에서 가정교과 실천적 추론 과정에 대한 중학생의 요구도 조사연구 = The needs assessment of middle school students for practical reasoning home economics classes in the distance learning environment 최성연 p. 1-16
청소년의 임파워먼트를 위한 의생활 영역 가정과수업의 적용 = Application of home economics teaching-learning plan in the clothing for teenager's empowerment 오경선, 이수희 p. 169-185
청년 1인가구를 위한 식생활교육 프로그램 개발 = Development of a dietary education program for Korean young adults in single-person households 정세호, 이정우, 배다영, 김유경 p. 151-167
차기 교육과정을 대비한 고등학교 가정교과(군) 선택과목의 구조화 = Structuralization of elective courses in high school home economics(subject group) in preparation for the next curriculum 유난숙, 백민경, 주수언, 한주, 박미정 p. 129-149
과정 중심 평가를 위한 중학교 가정과 교수⋅학습과정안 개발 : Development of the teaching-learning process plan for process-based assessment in home economics of middle school : focusing on the life design unit / 생애설계 단원을 중심으로 고은미, 허영선, 채정현 p. 101-127
부모-아동 상호작용이 아동의 학업수행에 미치는 영향 : An effect of parent-child interactions on children's academic performance : the mediating effect of children's executive function difficulty / 아동의 집행기능 곤란의 매개효과 최혜선 p. 81-99
중학생의 가당음료 섭취량 변화 추이와 가당음료 섭취 수준에 따른 영양상태 평가 : Yearly trend of sugar-sweetened beverage(SSB) intake and nutritional status by SSB intake level in Korean middle school students using the 2007~2015 Korea National Health and Nutrition Examination Survey / 2007~2015 국민건강영양조사를 이용하여 김선효 p. 63-79
가정교과에서의 생활환경교육을 위한 프로젝트 중심 교수⋅학습 과정안 개발 = Development of project-based teaching-learning instruction for living environment education in home economics education 김남은, 허영선 p. 37-62
2015 개정 중학교 공통 교과와 가정과 교육과정에 제시된 '기능'과 '성취기준' 비교 분석 = A comparative analysis of 'function' and 'achievement standard' presented in the 2015 revised middle school common curriculum and home economics curriculum 김은경, 이영선, 감경원, 차지혜, 박미정 p. 17-35

참고문헌 (15건) : 자료제공( 네이버학술정보 )

참고문헌 목록에 대한 테이블로 번호, 참고문헌, 국회도서관 소장유무로 구성되어 있습니다.
번호 참고문헌 국회도서관 소장유무
1 Han, J., Kim, S., Park, B., & Lee, K. (2019). 고교학점제 연구학교사례연구: 강원 중소도시 공립 및 읍면지역 고등학교[Case study of high school credit system research school: Focusing on high schools located at small town in Kangwon province] (CRC 2019-2-4). Chungbuk: Korean Institute for Curriculum and Evaluation. 미소장
2 Korea Institute for Curriculum and Evaluation & Korea Home Economics Education Association. (2008). 표시과목 「가정」의 교사 자격 기준 개발과 평가 영역 상세화 및수업 능력 평가 연구 [A study on the development of teacher qualification criteria and the detailed assessment area and the evaluation of educational ability in the display subject 「Home Economics」]. Seoul: Author. 미소장
3 Kim, D.-U. (2019). Analysis on organizing student selective curriculum of highschool credit system research school and the tendency of subjects selection by students. The Journal of Curriculum Studies, 37(2), 131-157. 미소장
4 Park, G. Y., Oh, J. Y., Jang, Y. J., Lee, J. W., Kim, E. M., Seol, G.,...Lee, S. M. (2019). 2019 학과(전공)분류 자료집 [Department(major) classification databook] (SM 2019-09). Chungbuk: Korean Educational Development Institute. 미소장
5 Korean Educational Statistics Service. (2019). 2019 Higher Education Statistics. Retrieved from https://kess.kedi.re.kr 미소장
6 Kwon, Y., & Lim, Y. (2020). Elective course status and need related to high school technology-home economics. Journal of Korean Home Economics Education Association, 32(2), 179-192. doi:10.19031/jkheea.2020.06.32.2.179 미소장
7 Lee, K. (2018). Teacher’s perceptions and needs on implement of high school credit system. Journal of Learner-Centered Curriculum and Instruction, 18(12), 543-567. doi:10.22251/jlcci.2018.18.12.543 미소장
8 Lee, S.-E., & Paik, S. (2019). Students’ perception of and needs for selecting electives in research schools of high school credit system. The Journal of Curriculum Studies, 37(3), 79-105. doi:10.24211/tjkte.2019.36.2.49 미소장
9 Lim, Y., & Kwon, Y. (2019). 고등학교 기술⋅가정과 선택 과목운영 실태 및 재구조화 방안 [Actual condition and restructuring strategy of high school technology-home economics elective courses]. (RRI 2019-1). Chungbuk: Korean Institute for Curriculum and Evaluation. 미소장
10 Lim, Y.-J. (2018). Case study of organization and operation expansion in general high school technology course. The Journal of Korean Institute of Industrial Education, 43(2), 97-113. 미소장
11 Ministry of Education. (2015). A practical arts(technology and home economics) /information curriculum. (Notification No. 2015-74). Sejong: Author. 미소장
12 Ministry of Education. (2021). 고교학점제 종합 추진계획 (2021. 2. 16) [Comprehensive implementation plan of high school credit system]. Sejong: Author. 미소장
13 Park, M. J. (2017). Exploration on the organization of high school home economics selective curriculum for the fourth industrial revolution. Family and Environment Research, 55(5), 539-553. doi:/10.6115/fer.2017.039 미소장
14 Seoul National University. (2020). 2020 SNU Undergraduate course description. Seoul: Author. 미소장
15 Yu, I. Y., & Park, M. J. (2019). Development of ‘Health couple relationship’ curriculum in high school based on backward design. Journal of Korean Home Economics Education Association, 31(3), 1-21. doi:10.19031/jkheea.2019.09.31.3.1 미소장