권호기사보기
기사명 | 저자명 | 페이지 | 원문 | 기사목차 |
---|
대표형(전거형, Authority) | 생물정보 | 이형(異形, Variant) | 소속 | 직위 | 직업 | 활동분야 | 주기 | 서지 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
연구/단체명을 입력해주세요. |
|
|
|
|
|
* 주제를 선택하시면 검색 상세로 이동합니다.
Contents 1
Teachers' mental accounting of positive and negative social support and its relationship with high-quality role behaviors in Korean school setting = 교사의 심리계좌와 질 높은 직무 행동의 관계 / Jo, Seog Hun 1
Summary 1
Ⅰ. Introduction 1
Ⅱ. Review of Literature 5
1. Positive and negative social support 5
2. High-quality role behaviors of teachers 6
3. Mental accounting 10
Ⅲ. Method 10
1. Sampling and procedures 10
2. Study measures 11
3. Analysis 14
Ⅳ. Results 16
Ⅴ. Discussion and conclusion 20
1. Discussion 20
2. Limitations 24
3. Conclusion 25
References 27
국문초록 33
기사명 | 저자명 | 페이지 | 원문 | 목차 |
---|---|---|---|---|
Analysis on effects of curriculum and assessments on professional autonomy of secondary history teachers in UK and US = 영국과 미국의 중고등학교 교육과정과 평가제도가 역사교사의 자율성에 미치는 영향 | Choi, Soojung | p. 1-23 |
|
보기 |
Teachers' mental accounting of positive and negative social support and its relationship with high-quality role behaviors in Korean school setting = 교사의 심리계좌와 질 높은 직무 행동의 관계 | Jo, Seog Hun | p. 25-57 |
|
보기 |
*표시는 필수 입력사항입니다.
*전화번호 | ※ '-' 없이 휴대폰번호를 입력하세요 |
---|
기사명 | 저자명 | 페이지 | 원문 | 기사목차 |
---|
번호 | 발행일자 | 권호명 | 제본정보 | 자료실 | 원문 | 신청 페이지 |
---|
도서위치안내: 정기간행물실(524호) / 서가번호: 국내05
2021년 이전 정기간행물은 온라인 신청(원문 구축 자료는 원문 이용)
우편복사 목록담기를 완료하였습니다.
*표시는 필수 입력사항입니다.
저장 되었습니다.