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Contents 1

Media attitudes in early days of presidential inauguration : characteristics of news frames and media partisanship = 대통령 취임 초기 보도 태도 : 뉴스 프레임 특성과 언론의 정파성 / Jong-Mook Ahn ; Kwang-Soon Park 1

Abstract 1

1. Introduction 2

2. Literature Review 3

1) Media attitudes on political issues 3

2) Political news frame 5

3. Research questions and research methods 7

1) Research questions 7

2) Research method 8

4. Research Results 9

1) Report volume and type of news 9

2) Political news frame 10

5. Conclusion 13

References 15

국문초록 18

권호기사

권호기사 목록 테이블로 기사명, 저자명, 페이지, 원문, 기사목차 순으로 되어있습니다.
기사명 저자명 페이지 원문 목차
(An) exploration of human communication problems from the partial absence of facial expressions caused by wearing protective masks during COVID-19 = COVID-19 기간 마스크 착용으로 인한 얼굴표정의 부분적 부재에 따른 휴먼 커뮤니케이션 문제에 대한 탐색 연구 Du-Won Lee p. 5-25

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(An) exploratory study on soft skills of generation Z = Z세대의 소프트스킬에 관한 탐색적 연구 Hanna Park p. 27-45

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Market competition and media performance of the Korean television industry = 시장 경쟁과 방송산업의 미디어 성과에 관한 연구 Byong-Cheol Kim p. 47-65

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Research on the influence of loneliness on consumers’ purchase intention : 외로움이 소비자의 구매의도에 미치는 영향에 관한 연구 : 지각된 통제 결핍의 매개효과 / mediating effect of lack of perceptual control Jinzhe Yan, Yuzhen Liu, Tae-eun Kim p. 67-89

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Continuous viewing intent of consumers with virtual ddol[i.e. idol] attributes in the metaverse based on the technology acceptance model (TAM) : 기술수용모델(TAM) 기반 메타버스 가상아이돌 속성이 소비자의 지속적인 시청의도에 미치는 영향 요인 연구 : 중국 가상아이돌 유야희를 중심으로 / taking Liu Yexi as an example Yang Xiaozhu, Shanshan Liu, Jong-Yoon Lee p. 91-112

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Big data analysis of MZ generation consumer behavior changes under the pandemic era = 팬데믹과 MZ세대 소비자 행동 변화에 관한 빅데이터 분석 연구 Ki-Youn Kim p. 113-137

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Media attitudes in early days of presidential inauguration : 대통령 취임 초기 보도 태도 : 뉴스 프레임 특성과 언론의 정파성 / characteristics of news frames and media partisanship Jong-Mook Ahn, Kwang-Soon Park p. 139-156

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