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권호기사

권호기사 목록 테이블로 기사명, 저자명, 페이지, 원문, 기사목차 순으로 되어있습니다.
기사명 저자명 페이지 원문 목차
골프참여자의 실패공포, 자기효능감, 불안 및 운동지속의 구조적 관계 = The structural relationship of golf participants' fear of failure, selfefficacy, anxiety, and continuation of exercise 김형룡, 강민철 p. 1-11
주의초점의 자율성지지 연습이 골프 피치샷 정확성과 자기-효능감 및 정서적 경험에 미치는 영향 = The influence of attentional focus and autonomy support on pitch shot accuracy, self-efficacy, and emotional experience 안종성 p. 13-25
비대면 골프 운동프로그램이 남자대학생의 백혈구 아형에 미치는 영향 = The effect of untact golf exercise program on white blood cell subtypes in male university students 최희연 p. 27-36
골프지도자의 인성코칭행동이 선수만족과 지도자신뢰에 미치는 영향 = Impact of golf instructor personality coaching behavior on player satisfaction and leadership trust 박형진, 설정덕, 김도훈 p. 37-54
한국 여자 프로 골프의 숨은 선구자, 구옥희 = A hidden trailblazer of Korean women's golf, Ku, Ok-Hee 김선령, 이가람 p. 55-66
스크린골프장 방문객의 과시소비성향과 충동구매성향 및 지속참여의도와의 관계 = The relationship between conspicuous consumption propensity, impulse purchase propensity, and continued participation intention of screen golf course visitors 김옥주, 신승아 p. 67-78
골프 캐디의 전문성 인지, 임파워먼트가 직무만족에 미치는 영향 = A study on professional recognition, empowerment and job satisfaction of caddies 최윤근 p. 79-89
골프용품 소비자의 모방 소비성향이 구매 의도에 미치는 영향 = Imitating effects of golf product consumption on purchase intention : mediating roles of media acceptance factors : 미디어 수용요인의 매개효과를 중심으로 박재용, 조성찬, 손용석 p. 91-104
MZ세대 골프 이용객의 시설 만족과 경험 만족이 지속 의도에 미치는 영향 = The effect of facility satisfaction and experience satisfaction on continuation intentionof MZ generation golfer 박용범, 민성식 p. 105-117
해외골프여행객의 소비가치, 소비만족, 소비행동의 관계 = Relationship between consumption value, consumption satisfaction, and consumption behavior of overseas golf travelers 김형우, 최윤근, 서재열 p. 119-129
골프 선수의 자아탄력성과 훈련태도 및 운동몰입의 관계 = The relationship among the golf athlete's ego-resilience, training attitude and exercise immersion 하정훈 p. 131-140
유튜브 골프 콘텐츠의 광고 인게이지먼트가 광고태도 및 행동의도에 미치는 영향 = The effect of advertising engagement of YouTube golf content on advertising attitudes and behavioral intentions 전기제 p. 141-151
OTT(Overr-The-Top)플랫폼 골프콘텐츠의 PPL광고속성과 브랜드인지도, 브랜드태도 및 행동의도와의 관계 = Relationship between PPL advertising attributes, brand awareness, brand attitude, and behavioral intentionof OTT(over-the-top) platform golf content 이정학, 임선영, 최지영 p. 153-166
MZ세대의 골프의류 선택속성이 구매의도 및 추천의도에 미치는 영향 = The effect of MZ generation golf wear selection attributes on purchase intention and recommendation intention 최재일 p. 167-175
골프장의 그린마케팅 활동이 고객만족과 재방문에 미치는 구조적 관계 = The structural relationship of golf course green marketing activities to customer satisfaction and revisit 김동걸, 김재환 p. 177-189
웹사이트 광고와 소비자의 브랜드 태도, 충성도, 재구매 간의 구조적 관계 = Structural relationship between website advertising and consumers' brand attitudes, loyalty and repurchase : focusing on golf equipment buyers : 골프용품 구매자를 중심으로 이은서, 신재광 p. 191-204
골프장 직원의 체면민감성과 직무스트레스, 직무만족 및 성과와의 관계연구 = A study on the relationship among face sensitivity, job stress, job satisfaction, and performance of golf course employees 임기태 p. 205-215
대학생의 인지된 자유감과 자기조절학습 태도와의 관계 = The relationship between college students' perceived sense of freedom and self-regulating learning attitudes : focusing on liberal arts golf students : 교양 골프 과목 수강생을 중심으로 지희진 p. 217-224
골프 체험 측정척도의 적합도 검증 = The verification of fitness of golf experience measurement scale : focusing on golf classes in university : 대학 교양 골프수업을 중심으로 김세명, 박해원 p. 225-232
KLPGA 드림투어 참가 선수의 긍정심리자본과 정서 몰입, 투어 적응과의 구조적 관계 = The structural relationship between positive psychological capital, emotional commitment, and tour adaptation of KLPGA dream tour participants 안민주, 김욱기 p. 233-243
골프장 서비스 불만요인, 전환의도, 전환행동의 관계 = The study of relationship between customer silence, satisfaction, trust and revisit intention in golf resorts service failure 정일미, 김형우, 전찬수 p. 245-254
MZ세대가 인식한 골프 투어리즘 콘텐츠의 경험적 가치가 장소 애착 및 관광 선호도에 미치는 영향 = The effect of the empirical value of golf tourism content recognized by the MZ generation on place attachment and tourist attraction preference 김우식, 안창식 p. 255-269
KLPGA 선수 이미지에 따른 브랜드 일치성과 브랜드 신뢰 및 장기적 관계 지향성과의 관계 = The relationship between brand consistency and brand trust and long-term relationship orientation according to the KLPGA player image 김욱기 p. 271-281
골프 모빌리티 서비스의 지각된 품질, 만족, 재이용의도의 관계 = Relationship between perceived quality, satisfaction, and reuse intention of golf mobility service 박금숙 p. 283-292