경영자 구조 변화와 기업가치의 관계 : The relationship between changes in CEO structure and corporate value : focusing on the Korean stock market / 한국주식시장을 중심으로
Yoojin Shin, Jung-Mi Park
p. 1483-1512
특수관계자거래와 수익비용대응 수준 간의 관련성 = The relation between related party transactions and matching level
Hyun Uk Jung, Hyun Ju Lee
p. 1513-1534
조직 IT시스템의 클라우드 전환의도에 대한 Push, Pull, Mooring요인의 영향 : Effects of push, pull, mooring factors on cloud switching intention of organization's IT systems : based on PPM framework / PPM프레임워크 기반
Jung In Hong, Young Wook Seo
p. 1535-1567
Are two narcissists mutually exclusive? Toward understanding the effects of leader-subordinate (dis)similarity in narcissism = 두 나르시시스트는 상호 배타적인가? 리더-부하 나르시시즘 (비)유사성의 효과에 관한 연구
Yihan Song, Sang Gil Jeon
p. 1569-1593
Continuance usage intention on subscription-based streaming service : 구독 기반 스트리밍 서비스의 지속적 사용 의도 : 자의 및 구속 모델을 중심으로 / focusing on the dedication-constraint model
Daeun Lim, Yuna Ro, Saerom Lee, Jungjoo Jahng
p. 1595-1618
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스마트팩토리 개인 맞춤형 제품의 가격, 품질, 서비스의 소비자 인식 및 선호도에 관한 탐색적 연구 = An exploratory study on consumer perceptions of price, quality, and consumer service for personalized products
Suhan Woo, Sundong Kwon, JungJoo Jahng
p. 1619-1647
국내 기업 근로자들의 고용브랜드 요인 탐색 및 기업 추천/미추천자 간 차이 분석 : Exploratory study on the analysis of domestic firm workers' employer brand and differences between employees those who recommend their firm and those who do not : application of structural topic modeling / 구조적 토픽 모델링 적용
Sangsuk Oh, Owwon Park
p. 1649-1672
공유경제 서비스에 대한 지속이용의도 형성 : Establishing continuance intention among sharing economy users : a mediation of psychological ownership / 심리적소유감의 매개효과를 중심으로
Seongryul Park, Jungki Lee
p. 1673-1701
이사 후보에 대한 의결권 반대 사유와 이사회 효율성 및 기업가치와의 관계 = Dissent in director elections, board effectiveness, and firm value
Yoona Lee, Jiyoon Lee
p. 1703-1737
ESG 논란과 주식 수익률 : ESG controversies and stock market returns : using a natural language processing / 자연어 처리의 활용
Jeongseok Bang, Doojin Ryu
p. 1739-1764
경쟁적 소비 : Competitive consumption : effects of a purchase rank and competition strength on consumption achievement and perceived product quality / 구매 순위, 경쟁 강도, 순위 공지 시점이 소비 성취감과 제품 품질 인식에 미치는 영향
Jihye Park, Wenhan Li
p. 1765-1790
기업지배구조와 ESG/통합보고서의 중요성 공시 품질 : The influence of corporate governance toward materiality disclosure in ESG/integrated reporting : interaction of CEO power and board characteristics / CEO 파워와 이사회 특성의 상호작용
Keun-Hyo Yook, Mi-Hwa Choi
p. 1791-1815
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