본문 바로가기 주메뉴 바로가기
국회도서관 홈으로 정보검색 소장정보 검색

권호기사

권호기사 목록 테이블로 기사명, 저자명, 페이지, 원문, 기사목차 순으로 되어있습니다.
기사명 저자명 페이지 원문 목차
연주속도 변화와 타이밍의 상대적 비율 간의 관계 = The relationship between tempo changes and relative ratio of timing in music performance 이미경, 송현주, 고봉균 p. 223-245
현행 초등학교 음악 교과서 시조(時調) 악보의 기보 체계 분석 및 효과적인 기보 방안 탐색 = Analysis of the notation system of the current elementary school music textbook Sijo(時調) score and search for effective notation method 조은숙 p. 83-102
교육대학원생의 학위논문 작성에 관한 조사 연구 = Research study of thesis writing by the graduate students of education : focused on music education major, graduate school of education, 'A' university in Gyeonggi-do : 경기도 소재 A대학 교육대학원 음악교육전공을 중심으로 주성희 p. 103-124
가야금 정악 농현의 음악 음향학적 연구 = A musical acoustics study for Gayageum Jeongak vibrato : with focus on music by Choi Choong-woong : 최충웅의 음원을 중심으로 김윤지 p. 163-180
온라인 관련 해외 음악교육 연구 동향 = Analysis of international research trends in online music education 신혜경 p. 203-222
포스트휴머니즘의 관점에서 음악교육의 방향 탐색 = Exploring the direction of music education from the perspective of posthumanism 최은아 p. 145-161
비전형적 소나타 형식 분석의 방법론적 대안 = A methodological alternative for non-normative sonata works : based on a sonata analysis of Liszt's Sonata in B Minor : 리스트의 《B단조 소나타》를 중심으로 김유미 p. 247-267
예비초등교사의 음악과 테크놀로지 교수내용지식(TPACK)에 대한 인식 및 개선방안 탐색 = A study on the perception and improvement plans for preliminary elementary teachers' music TPACK 정진원, 이수진, 오지향, 정재은, 최미영 p. 1-23
감정을 구성하는 느낌의 음악교육 = Music education of feeling for the construction of emotion 조성기 p. 125-144
초등 음악 수업 내 창작·즉흥연주 활동 방안 모색 = Exploring creativity and improvisation class activities in elementary school music classes 홍승연 p. 63-81
예비초등교사의 일반교수효능감 및 실기효능감이 음악교수효능감에 미치는 영향 = Influence of pre-service elementary teachers' general teaching efficacy and music performance efficacy on music teaching efficacy 윤문정 p. 25-38
2015 개정 초등학교 음악 교과서의 범교과 학습 주제 반영 유형 분석 = Analysis of the types of reflection of cross-curricular learning topics in 2015 revised elementary school music textbooks 김은주 p. 39-62
동아시아 한민족 음악교육의 양상 = Practice aspects of music education among Koreans in East Asia 양종모 p. 181-202

참고문헌 (43건) : 자료제공( 네이버학술정보 )

참고문헌 목록에 대한 테이블로 번호, 참고문헌, 국회도서관 소장유무로 구성되어 있습니다.
번호 참고문헌 국회도서관 소장유무
1 강선영·이나영·이재경. 텍스트마이닝을 활용한 플립러닝 최근 연구 동향 분석. 학습자중심교과교육연구 21(10). 129-142, 2021. 미소장
2 교육부. 고등교육법 시행령 제14조의 2 관련 일반대학의 원격수업 운영 기준. 교육부 대학학사제도과. 2018. 미소장
3 김건우·한서희·이재석·김나영·옥지원. COVID-19 이후 국내 교육 동향 분석: 비대면 교육 중심으로. 차세대컨버전스정보서비스기술논문지 9(4). 377-390, 2020. 미소장
4 김경태·정지연. 원격수업을 위한 교육용 가야금 애플리케이션 개발. 음악교육공학 46. 61-79, 2021. 미소장
5 김민정·최서현·이수정·김동식. 키워드 네트워크 분석을 활용한 온라인 협력학습 동향 탐색 연구. 학습자중심교과교육연구 22(5). 753-766, 2022. 미소장
6 김상미. 코로나19 관련 온라인 교육에 관한 국내 언론보도기사 분석. 디지털콘텐츠학회논문지, 21(6), 1091-1100. 2020. 미소장
7 김준성·최문영. 계량서지 분석을 이용한 해외 온라인 수업 관련 해외 연구동향 탐색. 고등교육 5(1). 89-108, 2022. 미소장
8 김지혜. 음악교사 정체성 연구 동향 고찰. 미래음악교육연구 5(2). 23-46, 2020. 미소장
9 김현희. 다중 학습자의 협업을 장려하는 음악 이러닝 시스템의 디자인과 구현에 관한 연구. 기초조형학연구 16(6). 139-149, 2015. 미소장
10 박상용·신혜선. 간호・보건계열 대학생의 비대면 원격 수업 운영 관련 연구 동향 분석. 한국간호연구학회지 5(2). 39-54, 2021. 미소장
11 박은실a. 음악교육에서 국내외 학술지 비교를 통한 창작 교육 연구 동향 분석. 예술교육연구 19(2). 153-168, 2021. 미소장
12 박은실b. 음악교육 국제학술지를 중심으로 살펴본 발달연구 동향. 음악교육연구 50(3). 79-97, 2021. 미소장
13 방성원. 온라인 한국어 교육 관련 연구 동향 분석 -토픽 모델링과 언어 네트워크 분석을 중심으로-. 한국언어문화학 18(1). 1-30, 2021. 미소장
14 서미옥. 플립드 러닝의 효과성에 대한 메타분석. 교육공학연구 32(4). 707-741, 2016. 미소장
15 서울대학교 교육연구소. 교육학용어사전. 하우동설. 1995. 미소장
16 신지혜. 실행공동체를 활용한 교사 전문성 개발 연구 동향 분석: 음악교사 전문성 개발 연구의 시사점을 중심으로. 음악교육연구 44(3). 69-89, 2015. 미소장
17 신혜경. 테크놀로지를 활용한 음악 창작교육 연구 동향. 음악교육공학 43. 129-146, 2020. 미소장
18 윤문정. 테크놀로지 관련 음악교육 연구 동향. 음악교육공학 46. 23-40, 2021. 미소장
19 이광재·이영주. ‘교육정보미디어연구’에 나타난 온라인 협력학습에서의 학습자간 상호작용분석 방법 동향. 교육정보미디어연구 23(1). 57-81, 2017. 미소장
20 이수연. 포스트 코로나 시대 대응 방안을 위한 온라인 음악교육 연구 고찰. 예술교육연구 19(3). 183-200, 2020. 미소장
21 이은숙·박양주. 플립드러닝에 관한 국내 연구의 일반 현황 및 주제 분석. 한국콘텐츠학회 논문지 19(5). 74-81, 2019. 미소장
22 임희주. 대학 교양수업에서 플립러닝의 최근 연구 동향 분석. 인문사회 21 13(3). 2379-2388, 2022. 미소장
23 장용규·김동식. 코로나19 이후 비대면 체육수업에 관한 연구 동향. 한국초등체육학회지 27(4). 1-15, 2022. 미소장
24 장진아·송진웅·정용재. “온라인 학습 공동체” 관련 국내 연구동향 분석: 초·중등 온라인 과학 학습 공동체 구성을 위한 시사점을 중심으로. 교과교육학연구 22(4). 274-291, 2018. 미소장
25 주현정·박효진. 텍스트 마이닝을 통한 코로나19 발생 이후 대학에서 비대면 교육 관련 연구 동향 분석. 학습자중심교과교육연구 22(6). 321-333, 2022. 미소장
26 한국기업교육학회. HRD 용어사전. 중앙경제. 2010. 미소장
27 현진용·박한우. 한국과 중국의 블렌디드 러닝 분야의 연구동향 비교. 한국콘텐츠학회 논문지 22(9). 339-348, 2022. 미소장
28 Abeles, H., Hafelib, M. & Searsc, C. Musicians crossing musical instrument gender stereotypes: a study of computer-mediated communication. Music Education Research 16(3). 346-366, 2014. 미소장
29 Ayyıldız, E. & Zahal, O. Instructor experiences with online guitar lessons during the Covid-19 pandemic in Turkey. International Journal of Music Education. OnlineFirst, https://doi.org/10.1177/02557614221123078. 2022. 미소장
30 Bayley, J. & Waldron, J. “It’s never too late”: Adult students and music learning in one online and offline convergent community music school. International Journal of Music Education 38(1). 36-51, 2020. 미소장
31 Biasutti, M., Frate, S. & Concina, E. Music teachers’ professional development: assessing a three-year collaborative online course. Music Education Research 21(1). 116-133, 2019. 미소장
32 Brändström, S., Wiklund, C. & Lundström, E. Developing distance music education in Arctic Scandinavia: electric guitar teaching and master classes. Music Education Research 14(4). 448-456, 2012. 미소장
33 Byrne, C. & Macdonald, R. The Use of Information & Communication Technology (I&CT) in the Scottish Music Curriculum: A focus group investigation of themes and issues. Music Education Research 4(2). 263-273, 2002. 미소장
34 Candel, E. & Colmenero, M. Gamification and mobile learning: innovative experiences to motivate and optimise music content within university contexts. Music Education Research 24(3). 377-392, 2022. 미소장
35 Cayari, C. Connecting music education and virtual performance practices from YouTube. Music Education Research 20(3). 360-376, 2018. 미소장
36 Cheng, L. & Lam, C. The worst is yet to come: the psychological impact of COVID-19 on Hong Kong music teachers. Music Education Research 23(2). 221-234, 2021. 미소장
37 Daugvilaite, D. Exploring perceptions and experiences of students, parents and teachers on their online instrumental lessons. Music Education Research 23(2). 179-193, 2021. 미소장
38 Lilliedahl, J. Visually communicating exclusiveness: how specialist music secondary schools in England represent themselves on the web. Music Education Research 24(4). 430-441, 2022. 미소장
39 Nethsinghe, R., Joseph, D., Mellizo, J. & Cabedo-Mas, A. Teaching songs from diverse cultures to pre-service teachers using a “Four Step Flipped” method. International Journal of Music Education, Online First. DOI: 10.1177/02557614221110952 미소장
40 Salvador, K., Knapp, E. & Mayo, W. Reflecting on the ‘Community’ in Community Music School after a transition to all-online instruction. Music Education Research 23(2). 194-210, 2021. 미소장
41 Seddon, F. & Biasutti, M. Strategies students adopted when learning to play an improvised blues in an e-Learning environment. Journal of Research in Music Education 58(2). 147-167, 2010. 미소장
42 Veblen, K., Kruse, N., Messenger, S. & Letain, M. Children’s clapping games on the virtual playground. International Journal of Music Education 36(4). 1-13, 2018. 미소장
43 Yarbrough, C. Editor's report: The status of the JRME, 2006. Journal of Research in Music Education 54(2). 92-96, 2006. 미소장