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권호기사

권호기사 목록 테이블로 기사명, 저자명, 페이지, 원문, 기사목차 순으로 되어있습니다.
기사명 저자명 페이지 원문 목차
랭던 위너(L. Winner)의 기술철학 관점에서의 디자인 담론적 근거에 대한 연구 = A study on the grounds of design discourse based on L. Winner’s philosophy of technology 최성운 p. 1-10
래더링 기법을 적용한 헤어서비스 가치체계 분석 = Analysis of hair service value system applying laddering technique : difference analysis between MZ and X generation : MZ와 X세대 차이분석 서미옥, 윤성욱 p. 11-20
디자인경영 관점에서의 시대적 제품디자인의 소비가치에 관한 고찰 연구 = A study on the consumption value of product design from the perspective of design management 임재훈 p. 21-34
혁신 제품의 개념 정의를 통한 제품디자인 구성요소별 개발 방향에 관한 연구 = A study on the development direction of product design elements by defining of innovative products 오승호 p. 35-46
중국 남·여 대학생의 외모관리 행동과 외모 비교평가가 신체 만족도 및 대인관계 성향에 미치는 영향 = The influence of appearance management behavior and comparative assessment on body satisfaction and interpersonal relations disposition in Chinese college students 저우베이베이, 이여진, 송태임 p. 47-57
인클루시브 디자인 관점에서의 어린이공원 놀이시설물 디자인 사례분석 = A case study of the play facilities design of children’s playground from the perspective of inclusive design 박현철 p. 59-70

기후 온난화에 따른 콜드체인 물류 서비스 패키지 디자인 개발 = Developing a package design for cold chain logistics services in a warming climate 신희인, 김장수 p. 71-80

UHPC를 활용한 전시기획과 식재 조형물 디자인 = Exhibition planning and planting sculpture design using UHPC : integration of green and gray infrastructure : ‘녹색과 회색 인프라의 통합’ 개념을 중심으로 노형구, 정윤섭 p. 81-90
애플리케이션 디자인의 시각적 하이어라키가 사용자 만족도 및 브랜드 애착에 미치는 영향 = The effect of visual hierarchy in application design on user satisfaction and brand attachment : focused on domestic food delivery applications : 국내 음식 배달 애플리케이션을 중심으로 나경훈 p. 91-104
학업성취도가 강좌만족도에 미치는 영향에 관한 연구 = A study on the effect of academic achievement on lecture satisfaction : focusing on design major classes applying flipped learning : 플립드 러닝을 적용한 디자인 전공수업을 중심으로 민지영, 정병국 p. 105-114
인지심리학 기반 포스터의 은유성 분석 연구 = A study on the metaphorical analysis of posters based on cognitive psychology : focus on World Wildlife Fund (WWF) animal protection public service advertisement : 세계 자연보호기금(WWF) 동물보호 공익 광고를 중심으로 리얜화, 쑨뤄슈, 한문박, 왕의난 p. 115-128
메타커머스 스토어 VMD의 특성 연구 = A study on the characteristics of VMD in metacommerce store : focused on Play Together Store : 플레이투게더 스토어를 중심으로 이다용, 김선영 p. 129-143
가상 인플루언서의 특성과 추천의도 및 재방문의도와의 관계에서 친근감이 미치는 매개효과 연구 = A study on the mediating effect of friendliness on the relationship between the characteristics of virtual influencers, recommendation intention, and revisit intention 장성복 p. 145-160
(A) study on the application of traditional Chinese patterns in cosmetics design = 전통 중국 문양의 화장품 디자인 적용 연구 Yu Liu Ying, Ko, Jeong Hoon p. 161-169
밈, 바이럴, 패러디, 짤과의 비교를 통한 인터넷 밈의 개념적 고찰 = A conceptual study on internet memes through comparison with memes, virals, parodies, and Zzal 박상권 p. 171-182
반영구화장에 대한 지각된 서비스 품질이 만족도 및 추천의도에 미치는 영향 = The influence of quality of semi-permanent makeup services on satisfaction and recommendation intention 나수미, 송태임 p. 183-193
혁신의 의미로 살펴본 제품디자인의 발전에 관한 고찰 연구 = A study on the development of product design in the meaning of innovation 임재훈 p. 195-207
4차 산업혁명을 위한 산업디자인의 혁신 체계 연구 = A study on the innovation system of industrial design for the fourth industrial revolution 홍경민 p. 209-219
(The) influence of traditional costume elements on contemporary fashion design and cultural communication = 전통복식 요소가 현대 패션디자인과 문화 전파에 미친 영향 Zhao Mingrui, Ko, Jeong Hoon p. 221-230
무라벨 친환경 패키지디자인 활용과 탄산음료 브랜드 인지에 관한 연구 = A study on label-free awareness of eco-friendly packaging design on carbonated beverages : focused on China's carbonated beverage : 중국의 탄산음료 브랜드를 중심으로 왕의난, 최원재 p. 231-243
근대 재봉틀과 여성의 상품문화 연구 = A study on women's product culture and sewing machines in modern Korea 고선정 p. 245-254
Analysis of influencing factors of media trust based on Hofstede’s cultural dimension theory = Hofstede 문화차원 이론에 기초한 미디어 신뢰도 영향요인 분석 : 아시아 10개 지역의 혼합 연구를 중심으로 : focused on hybrid studies in 10 Asian regions Qian Jin, Lee, Chang-wook p. 255-266
메타포 포스터의 내러티브 디자인 연구 = A study on narrative design of metaphor posters 한문박 p. 267-277
뉴미디어디자인으로의 제품키트를 활용한 디지털마케팅에 관한 연구 = A study on digital marketing using product kit to new media design : focusing on the philosophical perspective of media : 매체철학적 관점을 중심으로 오지연, 김영배 p. 279-291
전통 문양을 활용한 금속공예 문화상품 개발 연구 = A study on the development of metal craft cultural products using traditional pattern : focusing on jewelry for success wishes : 성공 기원 장신구를 중심으로 홍성민, 최승욱 p. 293-302
On minimalism packaging design = 미니멀리즘 포장 디자인 연구 : MUJI 포장을 예로 : taking the packaging of MUJI as an example Wang Fang, Ko, Jeong Hoon p. 303-313
노인 대상 그림책 개발을 위한 색채 선호도 연구 = A study on color preference for the development of picture books for the elderly : focusing on the elderly women in rural areas : 농어촌 여성 노인을 중심으로 정유미, 최문희 p. 315-327