본문 바로가기 주메뉴 바로가기
국회도서관 홈으로 정보검색 소장정보 검색

권호기사

권호기사 목록 테이블로 기사명, 저자명, 페이지, 원문, 기사목차 순으로 되어있습니다.
기사명 저자명 페이지 원문 목차
Female identity crises and resolutions in Henrik Ibsen’s A Doll’s House and The Lady from the Sea Xin Du, Heebon Park p. 7-29
(A) Korean farcical reconstruction of Hamlet’s story : Hamlet Cantabile Seunghyun Hwang p. 31-49
(A) study on the connection between samurai tradition and Japanese imperialism Junsoo Kang p. 51-82
Voice against social taboos : re-reading The Descendants of Cain (1954) and Sunlight, Moonlight (1964) from the perspective of world literature Hansung Kim p. 83-105
Gloria's struggle for recognition Soyoung Yoon p. 107-120
《알리타: 배틀 엔젤》을 중심으로 고찰한 포스트휴먼과 호모 사피엔스의 신체 = Posthuman and homo sapiens bodies in the analysis of Alita: Battle Angel 김영목, 김성규 p. 121-143
베를린과 도쿄의 근대 도시대중 ‘직장인’ = Modern urban mass ‘the salaried masses’ in Berlin and Tokyo : focusing on Kracauer’s The Salaried Masses and Aono Suekichi’s Salaryman no kyouhujidai : 크라카우어의 <직장인>과 아오노 스에키치의 <샐러리맨의 공포시대>를 중심으로 민현주 p. 145-179

타부키의 '데자쏘세구(desassossego)' 연구 : Tabucchi’s ‘desassossego’ : comparde to ‘inquietudine’ / '내적 불안(inquietudine)'과 비교하여 박문정 p. 181-199

<헤어질 결심>에 나타난 대립적 이분법과 아이러니와 번역 = Opposite dichotomy, irony and translation in Decision to Leave 성창규 p. 201-225
사유의 움직임, 움직임의 사유 : A motion of thought, a thought of motion : a comparative reading of Yasunari Kawabata’s The Master of Go and David Foster Wallace’s String Theory / 가와바타 야스나리의 『명인』과 데이비드 포스터 월리스의 『끈이론』 함께 읽기 유영현 p. 227-261
글로벌 시대의 서발턴 = Subalterns in the era of globalization : 제3세계 여성난민들 이효선 p. 263-290
미래는 끝나지 않았다 : The future hasn’t ended : stories after the apocalypse in novels of Margaret Atwood and Kim Cho Yeop / 마가렛 애트우드와 김초엽 소설에 나타난 지구 종말이후의 이야기들 전소영 p. 291-309

루쉰의 『광인일기』와 하진의 『광인』에 나타난 민족적 알레고리와 상호텍스트성 = National allegory and intertextuality in Lu Xun’s “Diary of a Madman” and Ha Jin’s The Crazed 정은숙 p. 311-343

참고문헌 (18건) : 자료제공( 네이버학술정보 )

참고문헌 목록에 대한 테이블로 번호, 참고문헌, 국회도서관 소장유무로 구성되어 있습니다.
번호 참고문헌 국회도서관 소장유무
1 Atwood, Margaret. Oryx and Crake. New York: Anchor Books, 2004. Print. 미소장
2 Atwood, Margaret. The Year of the Flood. London: Virago, 2010. Print. 미소장
3 Atwood, Margaret. “Dire Cartographies: The Roads to Ustopia.” In Other Worlds: Science Fiction and the Human Imagination. London: Virago, 2011. 38-66. Print. 미소장
4 Atwood, Margaret. MaddAddam. New York: Anchor Books, 2014. Print. [애트우드, 마가렛. 『매드 아담』. 이소영 역. 서울: 민음사, 2019.] 미소장
5 Baccolini, Raffaella and Moylan, Tom. eds., Dark Horizons: Science Fiction and the Dystopian Imagination. New York: Routledge, 2003. Print. 미소장
6 Bender, Stephanie. “Just Popular Entertainment of Longing for a Posthuman Eden?” https://jrfm.eu/index.php/ojs_jrfm/article/view/138. 2 November, 2019. 미소장
7 Berger, James. After the End: Representations of Post-apocalypse. Minneapolis:University of Minnesota Press, 1999. Print. 미소장
8 Curtis, Claire. Postapocalyptic Fiction and the Social Contract: We’ll Not Go Home Again. Lanham, MD: Lexington Books, 2012. Print. 미소장
9 Haraway, Donna. Staying with the Trouble: Making Kin in the Chthulucene. Durham: Duke UP, 2016. Print. [해러웨이, 도너. 『트러블과 함께하기』(Staying with the Trouble). 최유미역. 서울: 마농지, 2021.] 미소장
10 Joo, Kee Wha. “Pandemic and Futurism in Margaret Atwood’s MaddAddam.”The Journal of East-West Comparative Literature 59 (2022a): 464-87. Print. [주기화. 팬데믹과 미래주의: 마가렛 애트우드의 『매드 아담』 . 『동서비교문학저널』 59 (2022a): 464-87.] 미소장
11 Joo, Kee Wha. “The Five Arts of Living on the Pandemic Planet: Haraway’s Compostism in Margaret Atwood’s MaddAddam.” The Journal of Teaching English Literature 26.1 (2022b): 307-32. Print. [주기화. 팬데믹 행성에서의 삶의 기예: 마가렛 애트우드의 『매드아담』에나타난 해러웨이의 퇴비주의 . 영미문학교육 26 (2022b): 307-32.] 미소장
12 Joo, Kee Wha. “The Symbiotic Ethos and Form of Life of Women at the End of the World: Margaret Atwood’s MaddAddam Trilogy.” The Journal of East-West Comparative Literature 62 (2022c): 316-39. Print. [주기화. 세상 끝에 있는 여성들의 공생적 에토스와 삶형태: 마가렛 애트우드의 매드아담 3부작 . 동서비교문학 62 (2022c): 316-39.] 미소장
13 Kim, Cho Yeop. Greenhouse at the End of the Earth. Seoul: Giant Bookds, 2021. Print. [김초엽. 『지구 끝의 온실』, 고양: 자이언트북스, 2021.] 미소장
14 Lee, Ji-Yong. “The Meaning of Dung/Waste in Korean SF.” Seoul: Sanghur Hakbo 65 (2022): 519-46. Print. [이지용. 한국 SF에서의 똥/쓰레기들이 가지는 의미 . 상허학보 65(2022): 519-47.] 미소장
15 Moon, Hyong Jun. “Why Do Humans Survive in Post-Apocalyptic Novels? Critiquing Post-Apocalpytic Novels in the Anthropcene Epoch.”In/Outside 43 (2017): 59-78. Print. [문형준. 왜 포스트아포칼스 소설은 인간을 살려두는가? 인류세 시대 서사로서의 포스트아포칼립스소설 . 안과밖 43 (2017): 59-78.] 미소장
16 Philbeck, Thomas. “Posthumanist Selfhood: Challenges to Being a Conglomerate.” Trans-Humanities Journal 6 (2013): 121-34. Print. [필벡, 토마스. 포스트휴먼 자아: 혼합체로의 도전 . 『인간과 포스트휴머니즘』. 안소영 외 역. 서울: 이화여자대학교출판부. 2013.] 미소장
17 Son, Hyesuk. “An unfinished story about ‘small possibilities’.” Seoul: Literacy Studies 13.2 (2022): 539-55. Print. [손혜숙. ‘작은 가능성’에 대한 끝나지 않은 이야기-김초엽, 『지구 끝의온실』 . 리터러시 연구 46 (2022): 539-55.] 미소장
18 Watkins, Susan. Contemporary Women’s Post-Apocalyptic Fiction. London:Palgrave Macmillan, 2020. Print. 미소장