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기사명 | 저자명 | 페이지 | 원문 | 기사목차 |
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대표형(전거형, Authority) | 생물정보 | 이형(異形, Variant) | 소속 | 직위 | 직업 | 활동분야 | 주기 | 서지 | |
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The public interest in social media and content is increasing in contemporary society. Accordingly, content that shows the characteristics of each specialized field is growing rapidly for the general public and apprentices. This study aimed to examine the influence of the special makeup content use motivation upon the information-sharing intention and the continuous subscription intention, among others. An online survey was conducted to collect data from June 10 to July 2, 2022, focusing on university students who had the experience of watching special makeup content nationwide. Three hundred copies of the questionnaire were distributed, and the final 271 copies were analyzed using SPSS 25.0. Of the 17 hypotheses, three hypotheses were rejected, and 14 were accepted. Motivation for using special makeup content had a positive effect on information-sharing intention and continuous composition intention, and user satisfaction had a positive impact on information-sharing intention and continuous subscription intention and had a positive effect on most factors. However, it was found that only social influence did not affect the motivation for using special makeup content. The results of this study made it possible to confirm the causal relationship between how the motivation to use special makeup content affects the intention to share information and the intention to continue the subscription. Therefore, it is expected that this study will be used as an indicator and primary data for information collection in developing content for creators related to special makeup.
번호 | 참고문헌 | 국회도서관 소장유무 |
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1 | 박종환(2022), 초등생 희망직업 1위? 4년째 ○○○○, 노컷뉴스 12월 19일, https://www.nocutnews.co.kr/news/5866818 | 미소장 |
2 | 김수지ㆍ최윤경(2022), 대학생 시청자의 뷰티 유튜브 크리에이터 특성이 시청몰입에 미치는 영향, 한국디자인문화학회지 28(4), 57-67, http://dx.doi.org/10.18208/ksdc.2022.28.4.57. | 미소장 |
3 | 김수지ㆍ김은실(2020), 특수분장 퍼스널 미디어의 콘텐츠분석, 한국디자인문화학회지 26(3), 73-89. http://dx.doi.org/10.18208/ksdc.2020.26.3.73. | 미소장 |
4 | R P. BagozziㆍY. Yi(1988), On the evaluation of structural equation models. Journal of the academy of marketing science 16(1), 74-94. https://doi.org/10.1177/009207038801600107. | 미소장 |
5 | 이희지(2022), 뷰티 유튜브 콘텐츠 특성 및 뷰티 유튜버 특성이 뷰티 유튜브 콘텐츠 만족도에 미치는 영향, 경일대학교 대학원 석사학위논문. | 미소장 |
6 | 권미정(2020), 뷰티 유튜브 채널구독 이용동기가 이용만족도에 미치는 영향: 영상길이에 따른 조절효과 및 채널구독특성에 따른 매개변수 분석, 단국대학교 대학원 박사학위논문. | 미소장 |
7 | 정효준(2022), 유튜브 관광콘텐츠 정보 특성이 만족도, 방문의도, 정보공유 의도에 미치는 영향:구전정보 수용여부에 따른 조절효과를 중심으로, 세종대학교 대학원 석사학위논문. | 미소장 |
8 | 김윤경(2020), 유튜브(YouTube)의 특성이 구매의도와 자발적인 구전의도에 미치는 영향:사회적 실재감을 중심으로, 한양대학교 대학원 석사학위논문. | 미소장 |
9 | 신지민(2020), 여행 유튜브 속성이 몰입, 지속 사용의도에 미치는 영향 : 유튜브 사용자의 감각추구성향, 인지욕구성향의 조절효과를 중심으로, 동아대학교 대학원 석사학위논문. | 미소장 |
10 | F. Joseph et al(2006). Multivariate data analysis (Vol.6). NJ: Upper Saddle River, 360-418. | 미소장 |
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